Jahoor, 2.4 band kan. Maakt wel uit welk merk en type.
Ik heb er een Ardent 2.4 onder gehad, maar met het carven van kombochten liep de band aan. Uiteindelijk een Ardent achter in 2.25 past precies. Ik heb ook een Rubber Queen 2.2 achter erop gehad en dat past prima.
Op dit moment rij ik voor en achter een Conti X-king in 2.4 en die passen prima.
Ben zelf erg te spreken over deze band, lopen nog relatief licht, maar toch voldoende grip en een lekker comfortabel volume.
Echt een fantastische fiets die Honzo. Hij vraagt echt om ieder bultje te springen, aar is jammer genoeg wel erg zwaar. Binnenkort maar eens een upgrade in de wielen doen, want die zijn wel erg zwaar.
Veel plezier er nog mee.
Kona Honzo 2013
- dorretje
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
- Mijn mountainbike: Staal
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
http://www.mellowbikers.nl
Foto was inderdaad onder de A12 op de roosendaalseweg, en ik kwam net uit de speeltuin-driehoek vandaan ja!
Ik heb zelf alleen echt vergelijking met mijn andere mtb: giant talon 2 (instap-xc) maar ondanks de 29" en iets zwaardere frame, nodigt deze geometrie veel meer uit tot spelen. Door de korte chainstays heb je hem zo op het achterwiel, en de achterkant draaien tijdens een stoppie gaat ook veel makkelijker dan ik gewend was.
Daarnaast vind ik het de sport om de grenzen op te zoeken tussen waar ik net wél, of net géén controle meer heb, bij root sections, en jumps met kort daarachter nog meer jumps, bochten, of boomwortels. Deze fiets geeft me daarin veel meer vertrouwen, omdat ik niet meer voor elke boomwortel hoef weg te draaien of het stuur omhoog te tillen. Dus qua wendbaarheid verwacht ik dat deze fiets bij anderen ook hoog op het lijstje zal eindigen.
Ik heb zelf alleen echt vergelijking met mijn andere mtb: giant talon 2 (instap-xc) maar ondanks de 29" en iets zwaardere frame, nodigt deze geometrie veel meer uit tot spelen. Door de korte chainstays heb je hem zo op het achterwiel, en de achterkant draaien tijdens een stoppie gaat ook veel makkelijker dan ik gewend was.
Daarnaast vind ik het de sport om de grenzen op te zoeken tussen waar ik net wél, of net géén controle meer heb, bij root sections, en jumps met kort daarachter nog meer jumps, bochten, of boomwortels. Deze fiets geeft me daarin veel meer vertrouwen, omdat ik niet meer voor elke boomwortel hoef weg te draaien of het stuur omhoog te tillen. Dus qua wendbaarheid verwacht ik dat deze fiets bij anderen ook hoog op het lijstje zal eindigen.
In het kader van grenzen opzoeken afgelopen zondag bij het SFA Bikepark in Doetinchem geweest.
Wel wat nieuwsgierige blikken naar de 29er op een dirtjumpbaan gehad, zoals verwacht
Na een paar rondjes erachter gekomen dat mijn zadelpen wel wat korter kon, dus hop, de slijptol er in!
Ik had van tevoren ook maar even de oude biba om de chainstay gewikkeld, want ondanks de chainguides klappert het toch bij ruig gebruik tegen het frame..
Wel wat nieuwsgierige blikken naar de 29er op een dirtjumpbaan gehad, zoals verwacht
Na een paar rondjes erachter gekomen dat mijn zadelpen wel wat korter kon, dus hop, de slijptol er in!
Ik had van tevoren ook maar even de oude biba om de chainstay gewikkeld, want ondanks de chainguides klappert het toch bij ruig gebruik tegen het frame..
Een bikepark in Doetinchem? Nooit geweten! In het kader grenzen opzoeken zou je tztz ook eens het bikepark in Utrecht kunnen proberen. Ze zijn daar goed bezig (zie dit topic over hun nieuwe northshore). Heb je de betere bikespots rond Arnhem al een beetje in kaart gebracht?
Trouwens, heb je wel eens een dropper seatpost overwogen? Hier op het forum een hot topic (dit topic). Zo'n ding lijkt me ideaal voor je.
Trouwens, heb je wel eens een dropper seatpost overwogen? Hier op het forum een hot topic (dit topic). Zo'n ding lijkt me ideaal voor je.
modder zuigt!
Holiday report!
Rechts: rots. Links: afgrond eindigend in 'plons'.
De Batcave gevonden!
De Fransen bouwen graag 1m hoge muurtjes. Zelfs halverwege een verlaten heuvel in the middle of nowhere.
Roofvogel die mijn witte helm gelukkig niet voor ei aanzag.
Ook in the middle of nowhere: Donkey, van Shrek. Wel iets minder spraakzaam.
Lange klimmen met veel rotsen gaan nooit vervelen.
Op deze foto staat een rood/witte communicatietoren. Met 4x zoom op een mobiel kun je dus nét (wel/niet) 20km weg kijken
Leuke tracks, tot je pedalen niet meer tussen de rotsen door passen.
Fransen zijn nooit te beroerd om je de weg te wijzen. (het is daaro!)
Regen. heel veel regen. Volgens het weerbericht 50mm, de werkelijkheid lag dichter bij 500. Dan is het spannend als je tentje geen 5m van de rivier de Ardeche af staat!
Zelfde toren als hierboven, nu iets dichterbij..
Parkeer je bike in de beek.
Deze track liep vlak langs de rand. Of eigenlijk wás het de rand.
Door de regen lagen er veel losse rotsen op de paden. Wat was ik blij dat ik stevige schoenen aan had.
Oud schuurtje in de meest onbereikbare hoek van 'middle-of-nowhereington'
Terug naar de beschaving.. en nectarines!
Weer dezelfde toren.. en de Ardeche.
Mijn oom die zijn keuze voor SPD heroverweegt.
Beetje lastig te zien, dit is bovenop de klif.
Dan maar een 'selfie' erbij, glanzend van het zweet dat je bij 30°C genoeg verliest.
De top van de Sampzon gehaald! (berg met het torentje) Dit was het hoogst bereikbare punt in de omgeving, nog verder omhoog was verboden.
Nu met een beetje diepte erbij.
De aardige Fransman die ik op de Sampzon tegenkwam (en de foto's hierboven maakte)
2 rotsverslindende monsters
Weer in Nederland ziet de Rockgarden in Papendal er een stuk makkelijker uit!
Boe!
Rechts: rots. Links: afgrond eindigend in 'plons'.
De Batcave gevonden!
De Fransen bouwen graag 1m hoge muurtjes. Zelfs halverwege een verlaten heuvel in the middle of nowhere.
Roofvogel die mijn witte helm gelukkig niet voor ei aanzag.
Ook in the middle of nowhere: Donkey, van Shrek. Wel iets minder spraakzaam.
Lange klimmen met veel rotsen gaan nooit vervelen.
Op deze foto staat een rood/witte communicatietoren. Met 4x zoom op een mobiel kun je dus nét (wel/niet) 20km weg kijken
Leuke tracks, tot je pedalen niet meer tussen de rotsen door passen.
Fransen zijn nooit te beroerd om je de weg te wijzen. (het is daaro!)
Regen. heel veel regen. Volgens het weerbericht 50mm, de werkelijkheid lag dichter bij 500. Dan is het spannend als je tentje geen 5m van de rivier de Ardeche af staat!
Zelfde toren als hierboven, nu iets dichterbij..
Parkeer je bike in de beek.
Deze track liep vlak langs de rand. Of eigenlijk wás het de rand.
Door de regen lagen er veel losse rotsen op de paden. Wat was ik blij dat ik stevige schoenen aan had.
Oud schuurtje in de meest onbereikbare hoek van 'middle-of-nowhereington'
Terug naar de beschaving.. en nectarines!
Weer dezelfde toren.. en de Ardeche.
Mijn oom die zijn keuze voor SPD heroverweegt.
Beetje lastig te zien, dit is bovenop de klif.
Dan maar een 'selfie' erbij, glanzend van het zweet dat je bij 30°C genoeg verliest.
De top van de Sampzon gehaald! (berg met het torentje) Dit was het hoogst bereikbare punt in de omgeving, nog verder omhoog was verboden.
Nu met een beetje diepte erbij.
De aardige Fransman die ik op de Sampzon tegenkwam (en de foto's hierboven maakte)
2 rotsverslindende monsters
Weer in Nederland ziet de Rockgarden in Papendal er een stuk makkelijker uit!
Boe!
- DaanCramer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2484
- Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
- Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
- Contacteer:
Leuke foto's en mooie paadjes!!
We are Basta.
http://www.bastabikes.nl
http://www.bastabikes.nl
- vin100
- Extreme Biker
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
- Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude
mooi fietske die honzo zeg!
gezien je rijstijl zou ik aan sinterklaas een dropper vragen .
foto's in la france zien er super uit, echt genieten daar lijkt me...
gezien je rijstijl zou ik aan sinterklaas een dropper vragen .
foto's in la france zien er super uit, echt genieten daar lijkt me...
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 201
- Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 15:37
- Mijn mountainbike: Deventer
ff een paar vraagjes;
Hoe bevalt deze fiets nu t.o.v. de Giant en op welke rijdt je vaker ?
Welke ritten gebruik je deze fiets niet voor ? Kun je bij toertochten makkelijk meerijden en is een klimmetje te doen met slechts 10 versnellingen?
Ik ga zaterdag ff kijken bij Cyclenation (of zondag bij de Kona testdag). De Explosif lijkt mij ook een gave fiets.
Hoe bevalt deze fiets nu t.o.v. de Giant en op welke rijdt je vaker ?
Welke ritten gebruik je deze fiets niet voor ? Kun je bij toertochten makkelijk meerijden en is een klimmetje te doen met slechts 10 versnellingen?
Ik ga zaterdag ff kijken bij Cyclenation (of zondag bij de Kona testdag). De Explosif lijkt mij ook een gave fiets.
Laatst gewijzigd door vndk op wo 30 oktober 2013, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.