Route Cadettenkamp

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Beste,

Zoals al te zien was in dit topic (klik op deze tekst om daarheen te gaan) is er gestart met de aanleg van de route rondom het Cadettenkamp. Ik ben mij bewust dat dit een nieuw topic is, echter betreft het oude topic een algeme omtrend alle nieuwe routes tussen Oosterhout en Teteringen.

Vanaf afgelopen woensdag is er met man en macht vier dagen lang van 7 uur 's morgens tot half 10 's avonds gewerkt aan de aanleg hiervan. Alle graafwerkzaamheden zijn inmiddels voltooit. Sporadisch is er al een enkele pijl opgehangen om de rijrichting aan te geven. Twee stukken, eerst een klim langs de a27 bij Galgeveld tussen de vertegenwoordigers van de herenliefde en eerder in de route een stuk aan de kant van Breda langs de zandvlakte van het Cadettenkamp, zijn nog afgesloten met lint omdat hier eerst matten in moeten, gelieve deze te mijden!

De afwerking van de route zal volgen. Ook officiële bewegwijzering laat nog op zich wachten maar volgt. Voor diegene die vanaf het parcours van Dorst deze route willen rijden: halverwege de route verlaten, vervolgens onder het viaduct door richting de zandvlakte. Hier hangt vervolgens een pijl bij de start.

En nu; :bier:

Groeten,
Rob (aka; onderhoudsman), Maurice (aka; hardlopertje)
Vrijwilligers Staatsbosbeheer
Laatst gewijzigd door hardlopertje op wo 12 maart 2014, 22:45, 16 keer totaal gewijzigd.
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
basvd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 09:09
Mijn mountainbike: Canondale F29

Klinkt goed Maurice! :-q

Is het al een echte ronde, kun je dus helemaal rond fietsen? Zo ja hoeveel km is dit stuk?
Afgelopen tijd al een aantal keer routeloos rondgereden, volgende week eens kijken of we de pijltjes kunnen volgen ;)
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

basvd schreef:Klinkt goed Maurice! :-q

Is het al een echte ronde, kun je dus helemaal rond fietsen? Zo ja hoeveel km is dit stuk?
Afgelopen tijd al een aantal keer routeloos rondgereden, volgende week eens kijken of we de pijltjes kunnen volgen ;)
Km's weet ik nog niet exact, vermoedelijk +- 7km. Is al een hele route ja :wink:
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Eindelijk komt er schot in!! :-q
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Gisteren hoorde ik van een andere mtb'er in Dorst van deze nieuwe route. Top!
frankrs6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 21:40

supergaaf! Alleen waar halverwege ik de (Dorst)route af moet weet ik niet. Bij de bankjes en dan richting de camping?
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zal morgen wel wat witte pijltjes ophangen met de tekst Mtb cadettenkamp,maar vergeet niet er moet nog zat gebeuren!!Dus hierbij heb ik nog wat volk nodig om s' avonds na 7 uur nog wat wortels weg te hakken!!!
Hou je niet in maar bel voor een dag.06 53253665.

GR onderhoudsman dorst......en cadettenkamp.
basvd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 09:09
Mijn mountainbike: Canondale F29

hardlopertje schreef:Km's weet ik nog niet exact, vermoedelijk +- 7km. Is al een hele route ja :wink:
Nieuwsgierig als ik ben, toch alvast vanmiddag even een rondje gereden(en een stukje gelopen bij het lint). Ik kwam uit op 8.15km..
Maar veel werk verzet mannen, dit wordt straks een leuk extratje hier in de regio! :D
frankrs6 schreef:supergaaf! Alleen waar halverwege ik de (Dorst)route af moet weet ik niet. Bij de bankjes en dan richting de camping?
Dat is precies de verkeerde "halverwege" :wink: Het is het stuk langs de snelweg. Onder de snelweg door en dan zie je vanzelf een witte pijl naar rechts.
Onderhoudsman schreef:Zal morgen wel wat witte pijltjes ophangen met de tekst Mtb cadettenkamp,maar vergeet niet er moet nog zat gebeuren!!Dus hierbij heb ik nog wat volk nodig om s' avonds na 7 uur nog wat wortels weg te hakken!!!
Inderdaad nog genoeg werk aan de winkel zag ik. Eind deze week heb ik tijd, zal je deze week eens contacten.

Ohja, in het stuk achter het tankstation hebben die homo's trouwens ook veel werk verzet. Man man, wat liggen daar een hoop tissues :lol:
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Yes, eerste meters op/achter het cadettenkamp gemaakt :-q
Bolt vrij zwaar, omdat het nog ingereden moet worden. Verder mooi breed aangelegd.
Dank je wel onderhoudsman :-q
Oude aanrijroute (van/naar huis) is al voorzien van dikke boomstammen. Dusss.

Groet
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Onderhoudsman schreef:?........maar vergeet niet er moet nog zat gebeuren!!Dus hierbij heb ik nog wat volk nodig om s' avonds na 7 uur nog wat wortels weg te hakken!!!

GR onderhoudsman dorst......en cadettenkamp.
Weghakken?? Beetje mtb-en mag het toch wel blijven, hoop ik?
broeckie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 19:37
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29 carbon 3

Ben echt benieuwd hoe de route is:)
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

@MonkeyRider

Geloof mij maar; mountainbiken blijft het, enkel is het resultaat van het uitgraven van een nieuw stuk singletrack met een minigraver dat de wortels tevoorschijn komen... Al die wortels die omhoog steken en van links naar rechts heeft niks te maken met mountainbiken maar met survivallen.

Als iemand voorstander is van mountainbiken in een pure vorm ben ik het... En ik heb een bééétje, een heel klein bééétje invloed invloed bij Rob. Normaal gesproken krijg ik juist te horen of ik gek ben geworden. Trappen, dropoff's van een meter, tafels met een sprong van 3 meter, rockgardens met stenen zo groot als een skippybal, you name it. Ik heb het voorgesteld! :tong :wink:

Daarnaast is het doel van deze route ook expleciet niet om Dorst 2.0 te worden. Deze route is vele male vlakker en natuurlijker, zo zullen lange losse stukken zand bijvoorbeeld in hun orginele vorm blijven (geen platen). Verwacht ook geen gigantische kombochten. Dit moet echt een route worden die je meepikt op een rondje Dorst om even in-/uit- te fietsen of met kinderen en andere minder vaardige fietsers te rijden.

En alsjebliefd, laten we hier geen discussie gaan voeren over wat echt mountainbiken is.. Ik krijg een deja vu uit uit het Drunen topic.... :-?
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Ga eerst maar eens kijken,dan ga je me gauw bellen ,denk ik !!

Net zelf heel de route gewandeld,pfff,maar we moeten wel zelf een goed voorbeeld geven door ons volgens de regels te gedragen,want het zal voor alle partijen wel ff wennen worden,dus RESPECT...Zeker op dat brede verbindingslusje richting de benzinepomp,kijk daar erg goed uit SVP voor paarden,anders hebben we al snel problemen.Verpest het niet voor ons allemaal.

Ook in de toekomst zitten we niet te wachten op ,tijden cadettenkamp,gezien de gevoelig van het gebied.
Veel kruisingen!!DUS gewoon lekker fietsen en ook genieten van de natuur,ga daarna maar weer racen in Dorst

GR robke
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Nee hoor, zeker geen wat is "echt mtb-en" discussie :-D ik bedoel alleen maar: wortels, rul zand en bagger horen er nu eenmaal bij....maar vlgs mij verschillen we niet echt van mening :wink:
Ik waardeer het juist enorm dat jullie je zo ingespannen om deze "60km Oosterhout" rond te krijgen :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

MonkeyRider schreef:Nee hoor, zeker geen wat is "echt mtb-en" discussie :-D ik bedoel alleen maar: wortels, rul zand en bagger horen er nu eenmaal bij....maar vlgs mij verschillen we niet echt van mening :wink:
Ik waardeer het juist enorm dat jullie je zo ingespannen om deze "60km Oosterhout" rond te krijgen :-q :-q :-q
Ik geloof helaas niet dat de plaatselijke overheden 60 km gaan waarderen/accepteren. Zoals ik het nu kan overzien moeten we blij zijn als alles er licht je een grote lus rijdt van +-30km. Maar als je dan bijvoorbeeld een beetje varieerd heb je zo 40 km offiële route zonder meteen 4 rondjes parcours te rijden!
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Gesloten