Bocholt Rose - Route in de buurt?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Racy-Desi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 2 maart 2011, 17:22
Mijn mountainbike: Merida AM5000

Beste allemaal,

Binnenkort ga ik naar Rose Versand in Bocholt (DL) en ik vroeg me af of hier in de buurt ook leuke MTB-routes zijn.
Als we dan toch die kant op rijden, dan ook maar van de mooie? natuur daar genieten. Heeft iemand een idee of
daar in de buurt van de winkel een leuke route zit? En zo ja...wat voor soort route (lengte, hoogtemeters, ondergrond)?

Alvast bedankt :-)

Groetjes Désirée
~ Geen doel is te ver als je plezier hebt in wat je doet ~
Gforce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 09:42

Bochelt ligt dicht bij Zeddam. Daar heb je de montferland route. Je vindt hier in het topic "zeddam" alle informatie die je nodig hebt. Ook op MTBroutes.nl kan je hier info over vinden. Veel plezier!
Gebruikersavatar
Racy-Desi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 2 maart 2011, 17:22
Mijn mountainbike: Merida AM5000

Heee,

Ja dat was ons eerste idee; route Zeddam. Maar dacht als er in dl nog leuke route id buurt is dan doen we Zeddam de dag ervoor/ erna.

Bedankt voor je reactie :-).
~ Geen doel is te ver als je plezier hebt in wat je doet ~
Gforce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 09:42

In Duitsland zou ik het zo niet weten. Tenzij je door wilt rijden richting het bergische land. Dat is zo'n 100 km verder. In Nederland heb je ook de route bij Haaksbergen op niet al te grote afstand. Ook een aanrader.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nijmegen is vlakbij. Het het Reichswald ook, dwz beide zijn over de weg op redelijke fietsafstand.
Haaksbergen is echt wel wat verder.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gforce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 09:42

Nee hoor. Haaksbergen is ong. 40 km vanaf Bocholt. Nijmegen ong. 60. Maar de route bij Nijmegen is meer vergelijkbaar met Zeddam. Haaksbergen heeft minder hoogtemeters, maar is wel een mooi aangelegde route door een mooi landschap.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je hebt gelijk. ZIt helemaal verkeerd in mijn hoofd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
gianthan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 26 december 2012, 12:58

Als je toch richting haaksbergen gaat, dan ook eff Winterswijkse berg als tussen stop kort maar heftig
Gebruikersavatar
Racy-Desi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 2 maart 2011, 17:22
Mijn mountainbike: Merida AM5000

Bedankt voor alle berichten :-).

We hebben uiteindelijk vier routes gedaan: Zeddam - Arnhem (maar dan niet de vaste route...ken omgeving daar enigszins...standaard route is ietwat saai) - Drunense duinen - Hellendoorn. De eerste en derde waren het leukste :-). Heerlijk gebiked zeg!

Nijmegen ook leuk inderdaad. Dat ga ik de volgende keer op de planning zetten ;-). Winterswijkse berg hou ik ook in mijn achterhoofd, thanx.

Oh ja...en wat een geweldige winkel!!! Echt een walhalla...voor een mountainbiker. Maar dat wisten jullie vast al ;-).

Nogmaals, bedankt voor alle reacties & het meedenken.
~ Geen doel is te ver als je plezier hebt in wat je doet ~
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Het ligt er aan hoe lang en hoe moeilijk je jouw route wilt maken.
Als je bij Rose een mooie fiets of nieuwe onderdelen hebt gekocht is een rit langs de Bocholter Aa, een rivier die vlak achter Rose voorbij stroomt, de moeite waard. Een mooie omgeving om rustig te fietsen en onderweg mooie gelegenheden om wat te eten.
Plaats reactie