On-One Lurcher black - Update oval chainring

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Sinds afgelopen winter loop ik al het met idee dat een bike er bij toch wel handig zou zijn.
In tegenstelling tot de zomer beperkt het biken in de winter zich vooral tot wat lokale rondjes hier in de buurt. De Ghost is dan eigenlijk een beetje overkill en kan beter op stal blijven ;)
Goed het idee was dus om een 29er hardtail te gaan bouwen. Veel het internet afgestruind maar er is eigenlijk weinig te koop als los frame. Een paar frames stonden op de lijst zoals een Niner EMD9, Scott Scale 940 en een Giant XTC 29er en wat stalen frames die allemaal relatief zwaar zijn.
Nadat ik twee weken terug mijn HBO diploma in ontvangst heb mogen nemen heb ik de zoektocht weer hervat. Veel On-one's bleken op dat moment in de uitverkoop te zijn. On-one frames had ik al eerder bekeken maar vond ik eigenlijk voor de normale prijs te duur. Nu de frames in de uitverkoop waren werd het toch wel interessant...
Na wat wikken en wegen, op internet speuren en advies van ThaSingleTrackMastah, nog bedankt daarvoor :-q , de knoop maar door gehakt: een On-One Lurcher!!!

Afgelopen vrijdagmiddag besteld en vandaag stond de postbode voor de deur.
Genoeg geneuzel, hier de plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor degene die willen weten wat een On-One Lurcher XL weegt (incl derailleur hanger):
Afbeelding

Speclist
Frame: On-One Lurcher 21inch Gloss Black/Matt Black
Vork: On-One of Rock Shox Reba
Headset: Hope
Crankset: XT M780 met Wolftooth blad 34T
Ketting: Sram PG-1091
Voorderailleur: -
Achterderailleur: Sram X9 Type 2 10 speed
Cassette: Sram X9 PG-1070 11-36
Shifter: Sram X0 twister
Bracket: BB91 pressfit
Remmen: Shimano XT M785 180/160mm
Banden: Racing Ralph 2.35 | Racing Ralph 2.35
Wielen: ZTR Crest met 240s naaf en DT comp spaken
Stuur: Ritchey WCS 72cm 9 graden backsweep
Stuurpen: Ritchey WCS 4Axis 80 mm 6°
Zadel: Selle Italia SLS Kit Carbonio
Zadelpen:Ritchey WCS Single Bolt 0mm setback
Zadelpenklem: Hope
Handvaten: ESI Chunky
Pedalen: XT M780

Opbouw laat nog even opzich wachten aangezien ik alles nog moet bestellen.
Hebben jullie nog ideeën qua stuur, stuurpen en zadelpen of Chinese vork??
Laatst gewijzigd door michel3vb op vr 27 februari 2015, 20:08, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaoSan
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: za 27 april 2013, 03:28
Mijn mountainbike: Sensa Sella TNT Comp Special 29er

Zo... dat is een mooi framepje!
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

1.7 kg voor een carbon frame? Dat is toch aan de heavy side. Een beetje alu frame duikt hier al gauw onder, toch ?
Het moet wel fantastich rijden want ik vind de looks van die lurchers...laat ik zo zeggen, je moet er van houden. :wink:
Niet mijn kopje thee.
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Klopt het frame is zeker niet licht. Een beetje alu frame ( emd9 of scale 940 ) is in dezelfde maat ongeveer even zwaar. Maar daarentegen schijnen deze frames onverwoestbaar te zijn omdat er niet op een laagje carbon is bezuinigd ;)
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Je moet er van houden. Ik 100% :-q . Heel cool.
Kracht door eenvoud
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nice jongen, very nice! Kom 'm binnenkort in 3D bewonderen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

michel3vb schreef:Klopt het frame is zeker niet licht. Een beetje alu frame ( emd9 of scale 940 ) is in dezelfde maat ongeveer even zwaar. Maar daarentegen schijnen deze frames onverwoestbaar te zijn omdat er niet op een laagje carbon is bezuinigd ;)
In ieder geval heeft mijn Lurcher het meer dan prima gehouden tijdens een ruime week in de Franse Alpen. En ik heb nergens ingehouden.
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Zo gisteren een gloednieuwe carbon voorvork opgehaald bij Liozzie.
Deze vork is sowieso tijdelijk. Bevalt het star rijden dan komt er een On-One vork in. Bevalt het niet dan wordt het een Reba.

Afbeelding

Inmiddels zijn er verscheidende pakketjes onderweg!
Hopelijk kan eind deze week de opbouw beginnen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

dale c schreef:1.7 kg voor een carbon frame? Dat is toch aan de heavy side. Een beetje alu frame duikt hier al gauw onder, toch ?
Het moet wel fantastich rijden want ik vind de looks van die lurchers...laat ik zo zeggen, je moet er van houden. :wink:
Niet mijn kopje thee.
Voor wie licht wil heeft On-One de Racer.
Helaas voor jou heeft die dezelfde looks :winkie:

De Lurcher is "for everyday use and abuse" de Racer is wat lichtvoetiger, nog net geen Race Day Only.
Inmiddels mijn Lurcher een jaar lang voor on-Nederlandse XC gebruikt, dat is geen enkel probleem.
Ik ga er van uit dat die extra carbonvezels en epoxy behalve gewicht toch ook wel wat extra levensduur toevoegen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hm, de vork doet 'm niet direct goed, met alle respect. Goed dat het een tijdelijke is. 't Zou mooi(er) zijn als de vork net als het frame ook matte accenten had.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik realiseer me ineens dat het om een 21" frame gaat.
1700gram voor een 21" frame dat heel blijft vind ik acceptabel.
(maar ja, ik heb een hekel aan teruglopen met een kapotte fiets op m'n nek)

En ik zie dat in oktober deze weer leverbaar zijn:
Afbeelding
Wanneer dit een fietsje is voor in de winter, dan staat deze toch wel beter.
De vorm vd originele vork past ook goed bij de ronde lijnen vd Lurcher.

Anyway, veel plezier met je On-One !
en ik zeg het nog maar eens, binnenkort een Lurcher-meeting ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Helemaal mee eens Iglo. Vind de vork zelf ook niet perfect staan maar zoals gezegd is het sowieso tijdelijk. Kon deze vork redelijk goedkoop krijgen en het scheelt sowieso 4 weken wachten wanneer ik een vork in China zou bestellen (die overigens dan ook duurder zou zijn)
Mocht het allemaal bevallen dan komt er inderdaad die zwart/grijze On-One vork in. In oktober weer op voorraad. Helaas hadden ze helemaal niks meer op voorraad volgens de verkoper bij Planet X.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Om de tijd te doden totdat de "echte" spullen komen hier alvast maar een plaatje van deze bestelde handvatten:

Afbeelding
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Weer een update:
Wielen al een tijdje binnen alleen was het er nog niet van gekomen om de foto's hier te plaatsen.
Opbouw van de fiets is bijna klaar, heb alleen wat problemen met de Chinese carbon voorvork. Hopelijk valt er wat te regelen in China qua garantie.

Afbeelding

Afbeelding
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Zo na een maand maar weer is een update plaatsen:
Eigenlijk is er de afgelopen maand niets veranderd. De Chinese vork is nu ergens in China maar kan volgens PostNL niet bezorgd worden :~ Inmiddels contact gehad en nu moet de geadresseerde contact op gaan nemen met China Post om het juiste adres door te geven....

Ook de andere vork, die van On-One, zit nog weinig schot in. Stond die eerst op verwachtte leverdatum 1-10, toen 9-10 en nu is het al weer 31-10. Ik had eigenlijk al zeker 2 maanden willen rijden op deze bike maar het zit tot nu toe allemaal niet mee.
Volgende update is er hopelijk 1 met een bike met voorvork en waar eindelijk op gefietst kan worden.
Plaats reactie