Routes rond Bad Bentheim

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

@BSM: Bedankt, jammer dat het niet mag. Was altijd een leuk stukje wat je kon meepakken. Snap ook niet waarom omwonenden hier last van hebben. Lijkt mij eerder dat de wandelaars er meer last van hebben.

@Cisco: Ja die bedoel ik. Hehe, jullie vaste pauzeplaats voor een kop koffie en gebak? :tong
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Eind April zit ik daar ook in de buurt, toch de fiets maar even inladen.
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

@xtc999 waar zit je dan?. Er zijn ook andere plekken in de buurt wat mooier is. PB maar wanneer je interesse hebt.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Afgelopen weekend rondom de groeve gefietst. Zo'n beetje alle paden wel twee a drie keer gefiets. Zitten paar mooie klimmetjes en afdalingen bij. De mooiste singletrack naar beneden is bij de telecommast bovenaan de skihelling het bos in en dan het meest linker paadje aan houden. en dan gas geven...super. :-q
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

XTC999 schreef:Afgelopen weekend rondom de groeve gefietst. Zo'n beetje alle paden wel twee a drie keer gefiets. Zitten paar mooie klimmetjes en afdalingen bij. De mooiste singletrack naar beneden is bij de telecommast bovenaan de skihelling het bos in en dan het meest linker paadje aan houden. en dan gas geven...super. :-q
En dan hetzelfde paadje weer omhoog. :-q
Veni, vidi, vici
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Toevallig afgelopen weekend in het roompot park geweest, naast een tocht op de h'weg ook zelf nog wezen pionieren rondom bad bentheim.

Gevraagd bij de receptie en die hebben mij naar freilichtbuhnen (ofzoiets) gestuurd. En dat bleek volledig terecht...erg mooie single tracks gezien en leuke klimmetjes. Erg vermaakt en 26 leuke kms gemaakt.

Vond het stuk rond de canyon, en steengroeve het mooist. Idd die klim naar de telecommast is genieg en afdaling zowel naar links als rechts geweldig. Vooral die vele stenen die er tussen zaten vond ik het spannend maken.

Nou ja ben blij om te lezen dat ik de leuke stukjes toch zelf heb kunnen vinden
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Bad Bentheim is mijn vaste rondje als ik weinig tijd heb. Ik moet zo'n 25km er naartoe fietsen, dan 10-15 rondjes bij de "skiheuvel" en dan weer 25km terug naar huis. Ben altijd goed stuk dan. Broodje van de lokale bakker naast het kasteel is een aanrader
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik ga er zometeen nog ff een paar rondjes doen. Ik ben bang dat het qua snelheid niet zo lekker zal gaan door de combinatie van regen en veel wortels...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
Remco85
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 14:41
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SL 7.9 SE

Aankomend weekend zit ik in het Roompot park. Twijfel nog enigzins of ik de MTB mee moet nemen.

Moet zeggen klinkt allemaal veel belovend. Maar ben niet zo goed in het zoeken :P Zeker niet iemand die toevallig nog een GPS/GPX file heeft staan of wel?

Niet te lang want zal niet gewaardeerd worden als ik hele dag op de bike zit tijdens het familieweekend ;-)
Duchenne Heroes 2013
Patriek1969
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 16 januari 2011, 22:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Je kunt rustig de fiets meenemen want op en rondom de skiheuvel heb je geen hele dag nodig om je toch voldaan te voelen. Hoogtemeters kun je daar wel maken en uitdaging is er ook voldoende. Misschien ga ik er zelf ook nog naartoe zondagmorgen.
Dennis Diving
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 1 november 2010, 13:12

Hallo, ik heb ook interesse in gps track rondom bad bentheim.

Hoor het graag als ze er zijn
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

volgens mij heb ik nog een gpx bestand van deze tocht, van de 60km.
als je er belang bij hebt wil ik thuis wel even kijken.
http://www.lossersewielerclub.nl/toertochten" onclick="window.open(this.href);return false;
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Luc151 schreef:volgens mij heb ik nog een gpx bestand van deze tocht, van de 60km.
als je er belang bij hebt wil ik thuis wel even kijken.
http://www.lossersewielerclub.nl/toertochten" onclick="window.open(this.href);return false;
Hou rekening met de stukken privé gebieden bij deze tocht waar je normaal gesproken niet mag biken :wink:
Je kan zomaar een boze boer achter je aan krijgen en de wielerclub Losser kan er gedonder mee krijgen.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Patriek1969
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 16 januari 2011, 22:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Daar heeft Cisco een punt. Grote delen mag (en kun) je niet komen. Ik zal ff kijken of ik nog een route heb.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

cisco schreef:
Luc151 schreef:volgens mij heb ik nog een gpx bestand van deze tocht, van de 60km.
als je er belang bij hebt wil ik thuis wel even kijken.
http://www.lossersewielerclub.nl/toertochten" onclick="window.open(this.href);return false;
Hou rekening met de stukken privé gebieden bij deze tocht waar je normaal gesproken niet mag biken :wink:
Je kan zomaar een boze boer achter je aan krijgen en de wielerclub Losser kan er gedonder mee krijgen.
Had ik zo gauw niet aan gedacht, sorry Remco.
Ik wil de tocht volgend jaar graag weer rijden.
Plaats reactie