Discussie: Zomerhandschoenen lange vingers

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Helaas zijn mijn Scott zomerhandschoenen nu echt overleden en niet meer te repareren. Vandaag op zoek gegaan naar een nieuw paar, zijn de Specialized XC lite geworden; dun, basic en zitten gewoon goed. De BG met padding zaten ook erg lekker, maar goed, nooit last van mijn handen, dus toch maar gekozen voor de xc's.
reynard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 14:26

Timo schreef:Ik heb ook de Specialized handschoenen, goede ventilatie aan de onder en boven kant en voldoende gel pads voor demping.

(leuk maar niet nodig, ijzerdraad in de wijsvinger en duim zodat je ook je smartphone met handschoen aan kunt bedienen)
Ik vind dit eigenlijk wel een heel handig idee. Gebruik nog redelijk vaak mijn telefoon tijdens een rit om kaart of ritgegevens te checken.
Hopelijk verkopen ze die Specialized Wiretaps hier ergens in Utrecht, wil ze wel kunnen passen..
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik ben niet bekend in Utrecht maar: http://www.specialized.nl/nl/nl/dealer-locator" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zal vast wel een dealer in de omgeving zitten, het zijn fijne handschoenen in ieder geval en dat ook zonder telefoon bediening!
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Ik heb de zomerhandschoenen van Fox en daar rijd ik eigenlijk al een jaar of 12 mee , heb een paar setjes.
Ook de Zomerhandschoenen van Shimano zijn best goed.

Grt; Mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Ik heb de zomerhandschoenen van Fox en daar rijd ik eigenlijk al een jaar of 12 mee , heb een paar setjes.
Ook de Zomerhandschoenen van Shimano zijn best goed.

Grt; Mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Wiretap is overigens geen model van Specialized, zit op meerdere modellen en is feitelijk niet meer dan een klein gestikt lijnte van draad die wat beter pakt op een touchscreen. Verwacht daarvan geen wonderen, het is meer compensatie voor de rest van het materiaal dat totaal niet pakt.
reynard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 14:26

Knakker29 schreef:Wiretap is overigens geen model van Specialized, zit op meerdere modellen en is feitelijk niet meer dan een klein gestikt lijnte van draad die wat beter pakt op een touchscreen. Verwacht daarvan geen wonderen, het is meer compensatie voor de rest van het materiaal dat totaal niet pakt.
Heb ze besteld via de LBS (hadden niet de juiste kleur). Ben benieuwd, de BG Gel leek me erg fijn bij het passen.
Wiretap is meer een bonus, maar lijkt me wel erg handig als het een beetje redelijk werkt.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Iemand ervaring met Handup Gloves?
Vind ze wel gaaf en niet duur.

Linkje: http://handupgloves.com/gloves/braaap-gloves" onclick="window.open(this.href);return false;
Bastafari
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 juni 2017, 13:37
Mijn mountainbike: Niner Air 9

Geen ervaring mee maar ik rijd zelf met deze:

http://www.pearlizumi.com/us/en/Shop/Ri ... 4141502021" onclick="window.open(this.href);return false;

Die lijken me vergelijkbaar en zijn lekker dun aan de bovenkant en erg fijn. Hebben ik iets meer perforatie lijkt het en dat is fijn met warm weer. Ik heb ze bij Athleteshop besteld voor 18 euro een maand of 2 geleden.
I'd rather have a full bottle in front of me than a full frontal lobotomy
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Bastafari schreef:Geen ervaring mee maar ik rijd zelf met deze:

http://www.pearlizumi.com/us/en/Shop/Ri ... 4141502021" onclick="window.open(this.href);return false;

Die lijken me vergelijkbaar en zijn lekker dun aan de bovenkant en erg fijn. Hebben ik iets meer perforatie lijkt het en dat is fijn met warm weer. Ik heb ze bij Athleteshop besteld voor 18 euro een maand of 2 geleden.
Ik heb twee keer PI handschoenen gehad en die waren na 3 maanden kapot bij de vingers. De kleren zijn uitmuntend maar hun handschoenen blijkbaar niet zo, maar wellicht is er ondertussen iets veranderd ;-)

Ik heb nu het 2e paar Troy Lee Designs; niet kapot te krijgen :-q
Gaat het nu weer over het fietsen?
bozo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 18:24
Mijn mountainbike: YT Jeffsy 29er te koop / Cannondale Slate

fox handschoenen, gaan jaren mee
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik gebruik GripGrap Sharks. Die gebruik op de ATB zolang de temperatuur het toestaat. Ik gebruik ze ook bij wat koudere ochtendritten met de racefiets (woon-werk verkeer).
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Sinds kort de Grail handschoenen van Specialized. Het is even wennen om padding in je handpalm te hebben ipv op je muis van je hand. Na wat langer ermee gereden te hebben voelt het wel fijn.
De XXL past me net, ze vallen naar mijn idee redelijk klein. Ik vind ze niet goedkoop voor 45.-
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ik heb vandaag voor het eerst sinds het voorjaar, weer met handschoenen (Gripgrab Raptor) gereden. Door de regenkou van vanmiddag was het eerst niet prettig aan de vingers, maar ik denk dat ik het nu ook nog wel zonder had gekund.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Handschoenen zijn meer dan bescherming tegen kou. Ook takken, een schuiver die je maakt of geen bezwete vingers dus voldoende grip op je remmen en stuur.
Plaats reactie