MTB schoenen voor op flats (a la Five Ten Freerider)

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Door de langere pinnen heb je waarschijnlijk wel weer verhoogdeslijtage.... ;-)
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

mud mate schreef:ARi ik heb Etnies Metal Mulisha Fader en dat zijn tot nu toe de enige die ik heb gevonden in een maat 49. Ik heb afhankelijk van het merk ook variërend 48, 49 of 50. Is de grootste schoen die ik kon vinden. Is echter niet specifiek voor MTB ontwikkeld, maar gaat verder prima met wat grovere pinnen... De rest is allemaal kleiner. Alleen nu nog het vinden van een paar in 49 succes... misschien bij next Bike Parts als Martijn informeert bij de fabrikant....

Afbeelding
Vanochten de stoute schoenen aan gestroken en de Etnies besteld, rechtstreeks bij de Etnies webshop. Laatste paar 49 van de voorraad en met levering op maandag 24/6. Dus dan maar eens even passen.

Terugsturen kan altijd nog.....
Google is your friend :-)
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

ARi schreef:Terugsturen kan altijd nog.....
Is niet nodig, maat 49 past.
Google is your friend :-)
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

dizzasta schreef:
J.I. schreef: Grotere pinnen op je pedalen.
Zal eens proberen met langere inbusboutjes. Goedkoper dan een paar nieuwe Five Ten's
Nou de Saint pedalen getweaked naar mijn Teva's door niet zozeer langere pinnen te gebruiken maar bredere.
De originele pinnen zijn op het gedeelte wat uitsteekt boven je pedaal M3 en in je pedaal M4. Nu nagenoeg dezelfde lengte bout gemonteerd (op 4 van de 7 plekken) maar dan gewoon M4. Net even een stukje geprobeerd. Veel beter grip.
If you wanna ride....
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Bedankt voor de tip.
Had al langere gekocht maar verkeerde doordat de lbs boutjes voor me had gezocht vergeleken met de buiten maat.
Helaas is die inderdaad dunner dan het binnenste stukje.

Ga dus ook jouw tip eens proberen.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ik gebruik zelf de Teva Links in combinatie met de Dartmoor Stream Pro pedalen. Perfecte grip!
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ARi schreef: Vanochtend de stoute schoenen aan gestroken en de Etnies besteld, rechtstreeks bij de Etnies webshop. Laatste paar 49 van de voorraad en met levering op maandag 24/6. Dus dan maar eens even passen.

Terugsturen kan altijd nog.....
Dan had ik net voor je waarschijnlijk het op één na laatste paar besteld. Heb nog een setje op voorraad genomen. Bevallen mij nog steeds goed, alleen bij heel lang staan op de pedalen merk je dat de zool nog een fractie harder had gemogen ivm doorbuigen. Maar dan heb ik het over het staan op de pedalen bij ruimer langer als een kwartier of zo. Hier in de Alpen nu één keer bemerkt bij een erg lange afdaling. Verder heerlijke grip in combi met mijn Nukeproof pedalen want ik ben er nog geen één keer afgeklapt. Gebeurde met mijn gewone gympen nog wel eens.

Bevallen jou trouwens?

Oh ja je kan ze trouwens ook in andere modellen bestellen via Nextbikeparts... Zijn een paar modellen nu in de grotere maat. Martijn kan je zo opgeven welke dat precies zijn. Even bellen of mailen of pb naar Tripod en je weet het :wink:
Blender
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 26 juli 2016, 10:44

Wie kan mij helpen met het kiezen van de juiste MTB schoen.

Ik kijk op de Five Ten site naar flats maar de keuze is reuze.... helpppp :)....

op div. internetshops zijn ze mooi afgeprijsd.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Hoe weet iemand anders wat voor jou de beste keuze is als je niet aangeeft wat je er mee wil?
Blender
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 26 juli 2016, 10:44

daar heb je een punt :)

voornamelijk routes in Nederland doen, puur hobby matig gebruik. wou geen clips gebeuren, heb voor de 5.10 contact gekozen. Impregneren jullie de schoenen als ze nieuw zijn?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik reed met Giro Jackets. Zool is super grippie, wat meer flex in de binnenzool. Nu Vaude Moab’s. Buiten zool is harder, waardoor met Exustar flats minder grip want die heeft dikkere pinnen. Met Nukeproof Neutron veel betere grip want dunnere pinnen. Tussenzool van de Moab is veel stijver. Op langere ritten een voordeel.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar fijne en goede schoenen voor mijn flats (rij op nukeproof neutron EVO). Mijn voormalige K-Swiss tennisschoenen zijn nu wel versleten... :lol:

Ik zoek schoenen die ik het hele jaar door kan dragen. Met andere woorden: die in de zomer warmte afvoeren en in de winter warmte vasthouden en bovenal water tegenhouden (eventueel in combi met waterdichte sokken; overschoenen ben ik geen fan van). Nu weet ik niet of er dergelijke schoenen zijn. Misschien dat één van de die-hard flat-rijders deze 'beginneling' wat verder wegwijs kan maken? Eventueel met een linkje naar een webshop? O ja, budget: zeg max € 150,-?

O, en ondanks dat we in de 'girl corner' zitten ben ik de laatste keer dat ik keek nog wel een jongetje... 8)
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ben voor mijn zoon even op zoek gegaan naar goede schoenen voor zijn flats, ik dacht "doe ik ff"
Maar hij wil zonder veters net als zijn spd schoenen maar laat ik juist dat praktisch niet kunnen vinden
waarom hebben die free-ride schoenen allemaal veters en SPD eigenlijk nooit
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

GeertMTB schreef: ma 23 september 2019, 20:29
HB_Eagle schreef: wo 18 september 2019, 17:59 Ben voor mijn zoon even op zoek gegaan naar goede schoenen voor zijn flats, ik dacht "doe ik ff"
Maar hij wil zonder veters net als zijn spd schoenen maar laat ik juist dat praktisch niet kunnen vinden
waarom hebben die free-ride schoenen allemaal veters en SPD eigenlijk nooit
omdat freeriders minder lange aaneengesloten periodes rijden en meer tijd hebben om veters te strikken?

en de kestrel van fiveten heeft boa

https://www.mantel.com/five-ten-510-kes ... 4jc3RhcnQ1
Die Kestrel is gewoon een SPD schoen met erg stijve zool, niet fijn voor flats (wel fijn voor SPD weet ik uit ervaring ;) )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
83Firestorm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 1 september 2011, 19:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2021) / Cube LTD Pro (2011)

HB_Eagle schreef: wo 18 september 2019, 17:59 Ben voor mijn zoon even op zoek gegaan naar goede schoenen voor zijn flats, ik dacht "doe ik ff"
Maar hij wil zonder veters net als zijn spd schoenen maar laat ik juist dat praktisch niet kunnen vinden
waarom hebben die free-ride schoenen allemaal veters en SPD eigenlijk nooit
Je zou eens kunnen kijken naar sidi dimaro schoenen. Dan heeft ie ook nog de keus om op klik over te stappen.
Plaats reactie