Nieuwe route Rozenburg (in ontwikkeling/uitvoering)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

N.a.v. vele verwijzingen naar de nog te realiseren route in Rozenburg denk ik dat het wel tijd is voor een eigen topic hierover. Als ik zo vrij mag zijn;
maurice-29er schreef:Het wordt een XC trail met een aantal ttf's erin. Het wordt zeker geen makkelijke baan. We denken aan een rockgarden, kombochten, northshore etc. De lengte wordt ca. 3 km. Maar wel 3 vermoeiende kilometers.

Ik kan het weten want ik ben degene die het parcours aanlegt samen met Patrick van tracks & trials. Dus het wordt geen DJ of downhill.
Van http://trackstrails.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :
Op de landtong van Rozenburg wordt op een voormalige vuilstort/gronddepot een recreatiegebied gecreëerd, waarin ook een mountainbikeparcours is voorzien van bijna twee kilometer. Er is door Tracks & Trails voor deze locatie in 2010 een parcours ontworpen. Deze route met talloze TTF's van eikenhout en rotsen wordt eind 2012 gebouwd.

Driewerf hoera!!!! :-q
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Volgens de beschrijving van tracks and trails moet hij er al liggen?!
Zijn er mensen die hier iets vanaf weten?
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

winnfield schreef:Volgens de beschrijving van tracks and trails moet hij er al liggen?!
Zijn er mensen die hier iets vanaf weten?
ik rijd er wel is voor mn werk, vanaf de weg is er niks te zien... misschien een keer die gasten van Tracks en Trails een berichtje sturen?
ben wel benieuwd eigenlijk...
wybi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 15 november 2007, 20:56
Mijn mountainbike: Van Nicholas redwood Strand (MTB) Taureg titanium (MTB) aeolus titanium(race)
Contacteer:

Ik loop er altijd met de honden van mijn hondenuitlaat service uit hellevoetsluis (dierenpension de ravenhoeve) maar ik heb ook nog niets gezien, alleen wat paden die getrokken zijn.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
maurice-29er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 14:09
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge
Contacteer:

Bij de landtong wordt een nieuw park aangelegd met fiets- en wandelpaden. De huidige mange krijgt nieuwe graasweides en zal ook enkele honderden meters verhuizen. Ook zal er ruimte zijn voor mountainbikers.

Een aannemer is momenteel bezig met alle voorbereidingen. Als prioriteit waren de weides voor de paarden. Door de vorst en sneeuw heeft het werk stil gelegen. Zodra de aannemer klaar is met de voorbereidingen kan Patrick van t&t aan de slag. Hopelijk maart/april klaar. Maar dat blijft een prognose.

http://www.landtongrozenburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
maurice-29er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 14:09
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge
Contacteer:

Vandaag is begonnen met het uitvlaggen van de route door Patrick van Tracks & Trails. Daarna zijn ze begonnen met het afgraven van de bovenste laag. De verwachting is dat de aannemer hier wel een paar weken mee bezig is. Als dit klaar is dan wordt de nieuwe onderlaag aangebracht. Ook dit gaat een langzamer omdat ze dit met kleine kraantjes moeten doen en het daardoor niet zo snel gaat. Als de ondergrond dan klaar is kunnen we de ttf's gaan aanbrengen. Alles bij elkaar is de verwachting dat het in mei wel klaar moet zijn.

Als iemand ideeën heeft voor ttf's laat dat dan weten.
maurice-29er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 14:09
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge
Contacteer:

UPDATE:

Vorige week is er iemand van de Leeuwbikers over het nieuwe parcours gereden en hier een filmpje van gemaakt. http://youtu.be/TCyNjVJFsMo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben zelf gisteravond even wezen kijken en je ziet inderdaad al hoe de route gaat worden grotendeels. Erg leuk. Maandag overleg met de gemeente en de aannemer. Hopelijk kan ik dan ook wat foto's maken.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

maurice-29er schreef:UPDATE:

Vorige week is er iemand van de Leeuwbikers over het nieuwe parcours gereden en hier een filmpje van gemaakt. http://youtu.be/TCyNjVJFsMo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben zelf gisteravond even wezen kijken en je ziet inderdaad al hoe de route gaat worden grotendeels. Erg leuk. Maandag overleg met de gemeente en de aannemer. Hopelijk kan ik dan ook wat foto's maken.

Kan een leuke route worden als ik zo het filmpje zie, maar werd wel een beetje dizzy van het filmpje, misshien had de fietser ook wel wat op! :lol:
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

ik reed er vandaag langs voor mijn werk, maar zag dat het gedeelte langs de weg al aardig vorm begint te krijgen... zijn er al fotos beschikbaar van de rest van de route?
maurice-29er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 14:09
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge
Contacteer:

Vandaag overleg gehad met de opzichter van de gemeente en de aannemer. Het afgraven van de route zal binnenkort klaar zijn waarna we de verharding kunnen gaan aanbrengen. Als dit klaar is zal Patrick van Tracks&Trails nog de nodige TTF's aanbrengen.

Kijk voor foto's op http://leeuwbikers.teamwebs.nl/index.ph ... eason_id=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dhaeck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 maart 2013, 11:56
Mijn mountainbike: Giant XTC 29'er 2

As. woensdag ik mijn fiets ophalen en ga dan ook zeer snel kijken hoe het er bij ligt! Zal jullie ook op de hoogte houden hoe een beginnende biker deze route ervaart!
Het is simpel, als je niet trapt val je om!
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Vandaag langs gereden, en vanaf de weg goed te zien hoe de route gebruik maakt van de geringe hoogte verschillen (slingeren!). Ik zag vanaf de boulevard dat er op sommige stukken al verharding is aangebracht. Maar zag ook dat de gehele invulling van het terrein (manege, wandelpaden e.d.) nog niet echt af oogt. Ben benieuwd wanneer we kunnen aanvallen.
maurice-29er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 14:09
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge
Contacteer:

Het gehele project zal ergens in 2014 pas klaar zijn.

De aannemer is nu bezig met het uitgraven van de wandel- en ruiterpaden en de mountainbikeroute. De stukken waar de verharding zichtbaar was dat zijn wandelpaden. Als hij klaar is met uitgraven zullen er door vrijwilligers de ondergrond en toplaag aangebracht gaan worden. In principe is de baan dan klaar, echter gaan we ook TTF's maken zoals een rockgarden, kombochten etc. Hopelijk is het in mei klaar maar het is afhankelijk van de aannemer hoe snel hij is en wat zijn prioriteiten zijn (de onze natuurlijk de mtb route).
maurice-29er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 14:09
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge
Contacteer:

De aannemer is klaar met het uitgraven van de gehele MTB route. Zaterdag 1 juni gaan we met vrijwilligers aan de slag met het verder voorbereiden van de route. Snoeien, wortels en boomstronken verwijderen etc. Ook zal gestart worden met de voorbereidingen van de kombochten. Op 15 juni zullen we de ondergrond gaan aanbrengen. Hopelijk dus half/eind juni klaar muv van wat TTF's.

Wil je komen helpen 1 juni!!! We verzamelen om 12:00 uur bij de waterzuivering.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Vandaag de route gereden kort maar best leuk om mee te pakken,volgens andere bikers waar ik mee sprak zal er nog eea worden uitgebreid in de toekost
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Plaats reactie