Kona Honzo 2013

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Huidige stand van zaken:
Afbeelding

SPECS
  • FRAME MATERIAL Kona Cromoly Butted
    FORK RockShox Yari Solo Air 130mm
    CRANKARMS Truvativ Ruktion
    CHAINRING 32t Sram X01 X-sync
    B/B Truvativ Howitzer
    BASHGUARD Hope 1/4 Bash Plates
    PEDALS Shimano Saint
    CHAIN KMC X10.93
    CASSETTE Sunrace CSMS1 11-36t 10 spd
    F/D
    R/D Shimano Zee
    SHIFTERS Shimano Zee
    BRAKE CALIPERS Shimano SLX with Koolstop organic pads
    FRONT BRAKE ROTOR Hope Floating Rotor 200mm
    REAR BRAKE ROTOR Hope Floating Rotor 180mm
    BRAKE LEVERS Shimano SLX
    HEADSET Madison M:Part top: ZS44/ bottom: 28.6 EC44/40 met Hope spacers
    HANDLEBAR Contec Brut Extra Select 780mm
    STEM Contec Brut 50mm
    SEATPOST Brand-X Ascend II 125mm
    SEAT CLAMP Union 34.9mm
    GRIPS Contec Trail Pro
    SADDLE Madison Flux
    FRONT HUB Hope Pro 4 15mm
    REAR HUB Hope Pro 4 142x12mm
    SPOKES Black Sapim Race/Sprint stainless steel double butted spokes
    RIMS Hope Tech Enduro i23
    FRONT TIRE Maxxis Ardent Skinwall 2.4TL
    REAR TIRE Maxxis Ardent Skinwall 2.4TL
    PAINT COLOR Matt Gold w/Orange & Black
-------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal!

Ik hang hier al een tijdje rond, sinds vorig jaar toen ik begon met een Giant Talon 2 (2011)

Deze is inmiddels gepromoveerd tot wegfiets, omdat ik hem dagelijks gebruik voor woon-werk verkeer.

Natuurlijk wilde ik wel een échte mountainbike blijven behouden, maar elke week banden wisselen gaat gauw vervelen.. Helaas had ik het geld niet over voor een nieuwe mtb.. Totdat ik op een briljant idee kwam!

'Als ik nou eens stop met roken, dan bespaar ik daarmee geld, en kan ik mezelf belonen met een nieuwe mtb!'
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben nu 50 dagen gestopt met roken, en sinds afgelopen week de trotse eigenaar van naar mijn idee een van de stoerste mountainbikes ooit!
Ik merkte dat ik tijdens het rijden van mtb-routes vaak de sprongetjes en technische stukken het leukst vond. Daarom heb ik voor de Honzo gekozen, omdat die mij bij testritten het gevoel gaf dat die nergens bang voor was!

Afbeelding
Gezellig samen op stal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
subtiel geplaatste sticker van de geweldige LBS

Afbeelding
Laatst gewijzigd door FracKture op wo 13 mei 2020, 22:00, 18 keer totaal gewijzigd.
______Honzo ______ Jake______ Unit
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Mooi hoor, nog een Kona !
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Gaaf fietsje en gaaf logo van de LBS :-q
Veel plezier met die stoere bak!

Toevallig vorige week zelf eens bij CycleNation gaan kijken en wat Kona's bewonderd. De insteek van deze LBS bevalt me wel. Het begint toch een beetje te kriebelen...
modder zuigt!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Blijft een interessant concept fiets...
FracKture schreef:Afbeelding

Afbeelding
Ik zou nog eens goed naar de afstelling van de chain guide kijken want dit lijkt er echt niet op (laat op deze manier nog steeds ruimte waar je die juist wilt onderdrukken)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Prachtige bike die Honzo! Je moet een aardige kettingroker geweest zijn wil je deze in 50 dagen gespaard hebben aan rookgeld ;) Verder natuurlijk top dat je gestopt bent staat bij mij ook nog op de planning wanneer ik de Guts heb.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

cheeta schreef:Blijft een interessant concept fiets...

Ik zou nog eens goed naar de afstelling van de chain guide kijken want dit lijkt er echt niet op (laat op deze manier nog steeds ruimte waar je die juist wilt onderdrukken)...
Bedankt voor de tip! Ik zal er morgen eens naar kijken, ben nog niet helemaal thuis in de wereld van chainguides.
______Honzo ______ Jake______ Unit
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ter inspiratie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Vette bak, jammer dat ie niet blauw is want das echt mooi :winkie:

Ga je echt veel plezier aan beleven.

Aangaande je chainguide. Als je hem even losschroeft dan zie je op het verchroomde plaatje streepjes met nummers.
Als je hem dan op 32 zet loopt ie perfect.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Jammer dat je LBS die chainguide bij het klaarmaken 'vergeten' is.
Past er achter ook een 2.4'' op?
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Dank allemaal voor de tips, vanmiddag het onderste deel iets naar voren geplaatst:

Afbeelding

Nu het volgende punt, het bovenste deel staat erg ver naar buiten, maar ik zie zo geen mogelijkheid om deze naar binnen te verstellen..
Zie ik iets over het hoofd? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de ketting standaard zo dichtbij moet komen.

Afbeelding

Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om als achterband 2.4 te gebruiken, zolang Kona de tire clearance aan de achterkant niet heeft veranderd ten opzichte van de 2012.
zie ook http://forums.mtbr.com/29er-bikes/zi-ko ... ost8617516" onclick="window.open(this.href);return false;
______Honzo ______ Jake______ Unit
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

De hele chainguide is niet goed uitgelijnd lijkt het. Er zitten alsnhet goed is ringetjes tussen de chainguide en ide iscg tabs, hier bij alle 3 de gaten 1 weghalen. Verder mooi ding!
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Vette bak! Daar ga zeker veel plezier mee beleven!
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Afbeelding
klik voor groot!

Chainguide inmiddels aan boven- en achterzijde aangepast, en een bidonhouder van mn andere bike overgezet.
Kleurt er misschien niet helemaal bij (of juist lekker contrasterend :wink: ) Maar doet z'n taak goed, ook wanneer ik zelf bijna van de fiets stuiter!

Verder waren de voorspellingen helemaal juist: het is inderdaad een stalen monster waar ik veel plezier aan beleef, en elke rit eigenlijk zelfs steeds meer, omdat ik bij steeds hogere snelheden en technische stukken het gevoel krijg dat, zolang ik de banden maar aan de onderkant hou, ik het wel haal!
Vandaag nog even bij de LBS langs geweest en die waren ook van mening dat dit een hele vermoeiende fiets is. Voornamelijk omdat je in elke kleine oneffenheid van het terrein wel een jump ziet die je zo hoog mogelijk wilt maken XD
______Honzo ______ Jake______ Unit
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Leuke foto zo :-q Als ik het goed heb is die in de buurt van een hele leuke speeltuin geschoten (ergens onder de A12), zeker voor je Honzo :winkie:
De jongens van CN zijn idd erg enthousiast over dit monster. Is ie ook goed wendbaar?
modder zuigt!
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Mark-xt schreef:Leuke foto zo :-q Als ik het goed heb is die in de buurt van een hele leuke speeltuin geschoten (ergens onder de A12), zeker voor je Honzo :winkie:
De jongens van CN zijn idd erg enthousiast over dit monster. Is ie ook goed wendbaar?
Is volgens mij ook geschoten op de Rosendaalseweg onder de A12, bij de leuke driehoek A12/Arnhemse Allee/Schelmseweg. Alleen daar kun je je al een goed half uur prima vermaken, voordat je de Schelmseweg oversteekt.
Leuke fiets en wat mij betreft op dit moment de beste en gezelligste Arnhemse lbs.
En wat is hier het praktisch nut van?
Plaats reactie