MTB parcours Winterswijk

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Vandaag scheen eidelijk de zon 8) dus maar weer even naar W'Wijk geweest.

Ik moet zeggen dat het parcour er erg goed uitziet naar zoveel regen.
Alleen de nieuwe kombocht naar de drop is wat weggespoeld. voor de rest licht het er prima bij. :-q
Kaijserchief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: za 2 april 2011, 23:57
Mijn mountainbike: specialized pitch pro 2011
Contacteer:

Vandaag ook geweest, wat XTC999 zegt. Verder super parcours! Ligt er super bij! Hulde aan de bouwers :)
If you don't life for something,
You die for nothing!
jc Ivo
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 2 november 2008, 15:55
Mijn mountainbike: merida 350 tfs

Vandaag even een rondje gedraaid, volgende keer even de bos maaier meenemen. Is een beetje te begroeit om hard te gaan. Zijn ook en paar motoren op het parcours geweest. Dat is jammer, aantal bochten uitgesleten en diepe sporen. Nog en paar bekenden tegen gekomen en samen richting alleen gefietst. Blijft en super parcours.
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

jc Ivo schreef:Vandaag even een rondje gedraaid, volgende keer even de bos maaier meenemen. Is een beetje te begroeit om hard te gaan. Zijn ook en paar motoren op het parcours geweest. Dat is jammer, aantal bochten uitgesleten en diepe sporen. Nog en paar bekenden tegen gekomen en samen richting alleen gefietst. Blijft en super parcours.
Inderdaad. Ik vond de route zelfs niet echt veilig meer te rijden (door de geulen en begroeiing). Snelheid gaat enorm terug.
Is er een vereniging die het beheer en onderhoud doet? Afgelopen jaar zag ik op dit forum wel zoiets staan (of een groepje vrijwilligers).
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Volgens mij FTC Wenters. Maar er moet eens wat meer over de rockgarden gefietst worden want daar komt teveel onkruid door. :winkie:
jc Ivo
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 2 november 2008, 15:55
Mijn mountainbike: merida 350 tfs

XTC999 schreef:Volgens mij FTC Wenters. Maar er moet eens wat meer over de rockgarden gefietst worden want daar komt teveel onkruid door. :winkie:
Heb deze ook even genomen alleen is door de begroeting de buitenkant van de rockgarden niet meer zichbaar. Het wordt hierdoor een beetje trickie en met een hardtail is het al lastig genoeg om deze snel te nemen.
racetomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 24 juni 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Ghost Cagua 6590, Niner Air 9 RDO CMYK

Ik heb deze trail de 25e gereden, toen ik in de buurt was voor een familieweekend.
Erg leuke trail, maar zoals anderen zeggen: er is teveel begroeiing waardoor het pad wel erg smal word.
1 keer hard op m'n plaat gegaan doordat m'n voorwiel blokkeerde in een geul.

Lekker rustig trouwens, heb er niemand anders gezien, toch een aantal keer rond geweest!
bheijerman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 17:33

Net ff 2 rondjes over de ''berg'' gefietst. Het blijft een lekker baantje. De paden zijn goed (tijdje geleden gesnoeid). Dus vol gas!!

Aan de achterzijde bij de scherpe bocht naar beneden oppassen voor geel zand.

Ik probeer hem om de 2 dagen een paar keer te fietsen.
Rob09S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 16 februari 2012, 13:37

Eind Oktober met Fam. in de buurt voor lang weekend. Gaan met ong. 10 man/vrouw de route bedwingen.
Zijn er nog bijz. waar op geled moet worden, begaanbaarheid / veiligheid / routepaaltjes wel niet zichtbaar.
Vast bedankt voor reacties.
racetomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 24 juni 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Ghost Cagua 6590, Niner Air 9 RDO CMYK

Een rustig verkenningsrondje is zeker aan te raden!
Het blijft single trail.
De route is wel goed aangegeven, vind ik.
En ik zou voldoende afstand houden, er zitten enkele steile stukjes tussen waar je niet opgehouden wil worden.
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Keer of 30 geweest en het verveeld nog steeds niet :D
Push Yourself Harder
AL Team 500
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Red Bul AL Team 500

Morgen, zaterdag 27-10-2012, vindt er weer onderhoud plaats, dan zal een groep van ongeveer 8 bikers van FTC Wenters de nodige snoei en herstelwerkzaamheden plegen. Zin om te helpen, neem gereedschap mee en kom om 13 uur naar de Winterswijkse berg.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Iemand iets te melden over de staat van deze route? Ik zit met hemelvaart met de familie in Winterswijk.

LOL. Lees net de omschrijving op MTBroutes.nl

Omgeving: Winterswijk ligt in het uiterste puntje van de Achterhoek aan de grens met Duitsland en kenmerkt zich door een rijke afwisseling in het landschap. Het gebied is niet voor niets door de rijksoverheid bestempeld als Waardevol Cultuurlandschap.
Aard van de route: Deze voormalige vuilstort biedt een prachtig uitzicht over het Winterswijkse land en vormt een prachtige locatie voor mountainbiken.

:roll:
Kaijserchief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: za 2 april 2011, 23:57
Mijn mountainbike: specialized pitch pro 2011
Contacteer:

Gister geweest route ligt er weer super bij! (Dank aan ftc wenters)
If you don't life for something,
You die for nothing!
J_de_mtber
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: do 7 maart 2013, 19:51

Route is inderdaad weer helemaal perfect!
Plaats reactie