Liteville 101

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ja ja, daar is ie dan. Sommigen wilden het al graag weten. ;)

Recent op zoek geweest naar iets anders dan de Kula Watt. Iets wat wel in de buurt kwam, voornamelijk qua bevestiging,
wilde met name graag de Sid WC erin kwijt kunnen, of een andere tapered vork. Maar overal gezocht, maar eigenlijk niks kunnen vinden.
Ja, wel een On-One Whippet, die vond ik echt tof. Mooie race machine, zag er goed uit, ook niet echt gangbaar. ;) Maar helaas geen tapered headtube.
De zoektocht een tijdje gestaakt en nagedacht over een 29'er.Daar is ook veel leuks te kiezen en ik denk dat ik de keuze daarin ook wel gemaakt heb. Maar toch voorlopig van afgezien.

Dus de zoektocht naar een 26" xc ht hervat, gezocht topic hier geplaatst, maar toen bedacht ik me, eigenlijk alles wat ik zoek bestaat wel (en nog meer) in een fiets.
Liteville heeft toch ook een hardtail gemaakt, ja de 101. Daar had ik nog naar gekeken, toen ik wat anders zocht in plaats van de Kula Primo en bij de Kula Watt uitkwam.
D. Run had de zijne te koop staan. Omdat ik zo verliefd was op de Kula, daar de carbon variant van besteld.
Ook het idee van een LTHT speelde al langer, iets wat me erg aansprak. Een Santa Cruz Chameleon bijvoorbeeld.
Haakte daar toch wat bij af, omdat die niet al te snel schijnen te zijn. Deze heeft hopelijk alles... en een echte marathon machine. :-D

Hier heeft er een tijdje terug ook een te koop gestaan als complete fiets, maar ik zocht alleen een frame. Ebay.com afgezocht, Ebay.de afgezocht, Duitse fora, bijna niks te vinden.
Ik wist wel dat er maar weinig van gemaakt zijn en dat hij ook niet heel lang geproduceerd is.
Dus de dealer lijst op de website van Liteville erbij gepakt en op goed geluk wat Nederlandse dealers afbellen, wellicht dat er nog een ergens ligt?

Als eerste bij New Concept Biking terecht gekomen, was al bekend met ze via de website, dus een goed begin. En de eerste is ook meteen raak!
Ja er ligt hier nog een ex-demo, zwart in L. Had de geometrie tabel al bestudeerd en gezien dat een L aardig goed overeenkomt qua geometrie met de Kula.
Die wil ik wel, de prijs is ook goed. Nog wel wat vragen over compatibiliteit met een tapered vork, maar dat is blijkbaar geen probleem.
Dus gisteren de knoop doorgehakt en vandaag opgehaald. Leuke zaak en toffe vent ook. Nam de tijd wel voor je, wat anders dan betalen en meteen wegwezen.
Er moest nog wel het een en ander bij elkaar gezocht worden, maar nu zat er ook meteen een passend balhoofd bij. Daar had ik het internet al voor afgestruind, maar dat werd nog wat lastig.

Aardig lang verhaal alweer, dus wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Ook deze mag weer in bed.
Afbeelding
Afbeelding
Beetje wazig geworden.
Afbeelding
Deze is wel gefocust, best mooi vind ik.
Afbeelding
Rood Acros balhoofd. Denk er aan om de rest zwart te houden met een paar rode details.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qua opbouw zet ik bijna alles over van de Kula. Alleen gaat hier een standaard crank in in plaats van een BB30.
En natuurlijk een E type derailleur. Zadelpen word een Syntace P6, zoals het hoort. ;)

Toekomst plannen:
1. dropper
2. Float 140mm of een Revelation, voor in de Alpen. Een Talas zou helemaal mooi zijn, schijnt heel goed bij het karakter van deze fiets te passen.
3. dubbel en/of Type II derailleur. Andere crank.
4. Wat details met rode accenten.

Afbeelding

Frame: Liteville 101L
Vork: Rockshox SID World Cup 120mm QR15 of Fox Talas 100-120-140 RLC QR15
Wielen: Ryde Trace Enduro + Hope Pro II Evo + DT Competition + messing (Forcewheelz)
Remmen: Shimano XT M785 (180mm/180mm)
Shifters: SRAM X9 3x10
Voorderailleur: Shimano SLX M660-E E-type
Achterderailleur: SRAM X9 10 -speed Type II
Crank: SLX M660 (22-36, 22 SLX staal, 36 Blackspire SuperPro)
Bottom Bracket: Hope Steel
Cassette: Shimano XT M771-10 11-36
Ketting: KMC X10EL Silver
Bekabeling: Jagwire Ripcord
Pedalen: Crankbrothers Eggbeater 2 of Shimano MX-80
Stuur: Syntace Vector 7075 High10/20 720mm/780mm 12 graden
Stuurpen: Syntace F149 75mm
Grips: Esi Chunky
Balhoofdslagers: Acros Ai-25/Cane Creek 40
Zadelpen: Syntace P6 34.9x480mm of een Rock Shox Reverb 125mm
Zadel: SQ Lab 611 Race
Banden: Wisselt nog al
Binnenbanden: niet, tubeless
GPS: Garmin Edge 705
Bel: Aim
Laatst gewijzigd door Nimbus op za 3 januari 2015, 15:56, 24 keer totaal gewijzigd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Erg stoer! :) Wist niet dat ze de 101 niet meer maakten. (Althans in de "XC" versie.)

Ziet er goed uit! Aan de buitenkant is niet te zien dat dit frame tapered is.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, volgen dus. :)
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dankjewel. Alleen de four cross inderdaad.

Is een 1.5" headtube. Ik ook hoor. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Zit er nou een deuk in de seatstay? Zou zonde zijn..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Seattube/zitbuis bedoel je? Ja die zit er. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Mooi, mooi, mooi :-q
Gebruikersavatar
r.e.n.e.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: do 4 september 2008, 23:29
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 930
Contacteer:

Blijven super frames, volgens mij heeft jouw frame model gestaan 2 jaar terug in diverse Nederlands mtb bladen.
En ik meende dat je er als je dit wil er een standaard lefty in kunt plaatsen aangezien de balhhoofdbuis speciaal was uitgevreesd hiervoor.
Ik had er destijds ook belangstelling voor alleen kon mijn wielset toen niet ombouwen naar een x12 achteras anders had ik wel geweten.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat klopt ja, nu je het zegt. Dat vertelde de man van NCB.
Dat klopt ook, heeft een Lefty in gezeten, voordeel nu ook dat er makkelijker een tapered stuurbuis is kan.

Heb ik even geluk. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Nimbus schreef:Seattube/zitbuis bedoel je? Ja die zit er. ;)
Voor er verwarring over ontstaat, in dit geval hoort het. Is vanwege de derailleur. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nou is dit nu alles waarover je zo geheimzinnig deed... :tong

Damn what a BEAUTY!!!! :-q
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Nimbus schreef:
Nimbus schreef:Seattube/zitbuis bedoel je? Ja die zit er. ;)
Voor er verwarring over ontstaat, in dit geval hoort het. Is vanwege de derailleur. ;)
Ze kunnen jou ook echt alles wijsmaken hé :wink:
Mooi frame E :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Wat? Bedoel je dat het niet hoort?!

:tong

Jij al bezig met een andere Titus?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Zeer gaaf frame, ben benieuwd naar het eindresultaat. :-q
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Nee, ik ga nog wel ff door op mijn 26er Titus
Heb al twee 29ers, racer en een cyclocrosser :tong
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Keek nog op de site van On One, zitten leuke modellen tussen van Titus. Geen gekke prijzen ook.

Net al even de wielen en een vork gepast, ziet er goed uit, mooi lang en laag.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie