Moutainbiken in de ardeche

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Hallo Medebikers
De kogel is weer door de kerk en we gaan samen met de buurtje in de zomervakantie van 2013 weer richting france.
Deze keer gaat het naar de Ardeche en wel in de buurt van Ruoms.
Hoe is het mtbén in deze streek en wie kan me er wat meer over vertellen.
Misschien zijn er wel bikers die in dezelfde periode daar zijn ( eind jullie begin augustus).

Groetn Uut Grunn.
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Ja, is goed te doen. Mooie streek om te biken. Bij de plaatselijke VVV's zijn routekaartjes verkrijgbaar. Routes gaan voornamelijk over de wandelroutes en variëren in zwaarte. Zijn allemaal heel goed te doen met een XC bike, je moet wel van stenen houden.

Je kunt ook zelf de andere wandelroutes verkennen, maar dan is het risico groot dat je dan stukken moet lopen. Je krijgt er wel gave afdalingen voor terug.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Vrijwel de gehele Ardeche heb ik met de racer doorkruist. De mooiste streek die ik heb gehad in Frankrijk (en in de Zuid-Oost hoek heb ik al veel plaatsen gehad). Met name de streek boven Aubenas is van een ongekende schoonheid en zeer rustig. In de buurt van Ruoms is het in de zomervakantie (juli/augustus) een stuk drukker.
Hier http://www.passion4bike-guido.blogspot. ... eel-1.html" onclick="window.open(this.href);return false; kun je wat info vinden over routes. Je weet dan wat je voor schoons verwachten kunt. Zoals gezegd zijn dat wel ervaringen op de weg. Volgens mij kan het off-road alleen maar mooier zijn. P.s. in hetzelfde blog staan in 2011 nog een paar stukjes over de Ardechoise (een driedaagse toertocht die ik er gereden heb). Veel plezier in ieder geval.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Kijk ook hier even: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 12&t=68959" onclick="window.open(this.href);return false;
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
scalpietje
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 9 maart 2011, 21:59

op de bergen achter ruoms ligt een manege daar worden iedere dag rondritten gemaakt , die paden zijn vrij makkelijk te volgen en zeker de moeite waard
de manege ligt onder aan de berg bij camping le ternis vandaaruit gewoon de sporen volgen
je hoeft niet snel te zijn, als je maar opschiet
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Afgelopen jaar bij Saint Alban Auriolles op camping gezeten; vorig jaar bij Vallon Pont d'Arc.
Dus zuid van Ruoms.
Erg mooie streek om te biken.
Het wandelroutenetwerk is perfect.
Bij de lokale VVV een brochure halen en gaan.....!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Zo!
De vakantie is geboekt!

Van 13-24 juli staan wij op camping la bastide en ardeche in Sampzon bij Ruoms.
Dus als er nog forummers in die periode daar in de buurt zijn kan er wellicht samen gebiked worden.

Misschien kan ts de titel aanpassen naar "mountainbiken in de ardeche zomer 2013". Dan kan ik al die topics ten minste uit elkaar houden....
Live life on the edge, the view is much better there!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

goof schreef:staan wij op camping la bastide
Oei Goof! :-q

da's vlakbij 'mijn' camping van vorig jaar! Daar zul je vast en zeker mooie routes gaan rijden!
Jammer dat ik destijds mn gps nog niet had, maar ik zal mn bikemaatje (die op dezelfde camping zat en wellicht ook dit jaar weer) vragen voor gps-tracks.
:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Ik houd me aanbevolen.
Lijkt me een mooie camping, en ook op de foto's en volgens zoover.
Lijkt toch iets meer in en rond het bos te liggen als onze vorige camping.
En nederlandse eigenaars, dus veel nederlanders. En vooral nederlandse kinderen wat voor onze kids weer erg prettig is.
Live life on the edge, the view is much better there!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik ben daar ook met het gezin geweest. Lekker om zeven uur op de fiets weg, voor de hitte.
Je kunt daar makkelijk over de bestaande gemarkeerde routes fietsen. Je kunt ginder wat kaarten kopen of natuurlijk wat tracks downloaden.
De omgeving is droog en rotsachtig. Net Mexico maar dan zonder cactussen. Alhoewel, daar hadden ze ook cactussen.
Mijn verwachtingen waren niet zo hoog maar je kunt er best een paar dagen fietsen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
rippie v70
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 20:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR 29

Ik zit er ook, althans in Joannas, vlak bij largentiere, op ongeveer 25km vanaf ruoms.
11 juli - 4 augustus
Camping La marette. Vorig jaar zonder bike geweest... (en spijt gehad)
Iemand nog mooie routes in die regio?
Better safe than sorry
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Wij hebben geboekt op camping Aluna Vacance in Ruoms.
Wie heeft daar ook al gestaan en hoe zijn de routes daar.

Groetn Uut Het Noordn
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

goof schreef:Zo!
De vakantie is geboekt!

Van 13-24 juli staan wij op camping la bastide en ardeche in Sampzon bij Ruoms.
Dus als er nog forummers in die periode daar in de buurt zijn kan er wellicht samen gebiked worden.

Misschien kan ts de titel aanpassen naar "mountainbiken in de ardeche zomer 2013". Dan kan ik al die topics ten minste uit elkaar houden....
Van 7 tot en met 21 juli zit ik in Saint-Jean-Le-Centenier, zo'n 35km van Sampzon. Was eigenlijk van plan de racert mee te nemen (wil toch ooit eens de Ventoux doen), maar als jullie me kunnen overtuigen neem ik de mountainbike wel mee (of alletwee de bikes)!

Topictitel aanpassen is wel een goed idee denk ik, anders krijg je wellicht een wildgroei aan topics. Misschien een idee dat de geïnteresseerden aangeven wanneer ze er zijn en dat de topicstarter dit in de startpost aangeeft. Bijvoorbeeld:

- Ice Cube week 28 + 29 35km NO van Sampzon

Aangezien Sampzon toch redelijk centraal in het toeristisch gebied ligt en er volgens mij ook mooi gebiked kan worden, is dit een goede verzamelplek. Met de geografische aanduiding waar je uithangt kunnen er (wellicht via PB) ook nog andere afspraken gemaakt worden.

Just mij 2 cents....
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Overtuigen? Ik neem aan dat je dan dit nog niet doorgelezen hebt!?
Heb er in 2011 en 2012 gestaan (Vallon Pont d'Arc en Saint Alban-Auriolles). Erg mooi bike-gebied, vond ik.

Ik ben aan het proberen de tracks te bemachtigen; ik had destijds nog geen gps, maar mn medebiker wel.

:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Ben in 2011 in Sampson geweest. Er zijn in dit gebied een aantal uitgepijlde routes. Het zijn geen FCC routes en de codering is wat afwijkend (streepjes op de muren en bomen). Bij de VVV in Vallon Pont D'Arc kan je een kaart met routes kopen. Ik fietste zelf vaak een rondje van een km of 12 met zo'n 350 hoogte meters maar er zijn ook genoeg mogelijkheden om langere tochten te maken. Ik heb ook nog een aantal GPS tracks beschikbaar (PB).
Plaats reactie