[Review] Ortlieb Micro Saddle bag

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
iamjohno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 00:10

Ik rij zelf al een jaar of drie met de Mudracer van Ortlieb.

Muurvast geen gerammel waterdicht ook bij het afspuiten en er zit een multitool in met binnenband en CO2 patroon en pompje plus wat kleingeld en een paar tyrips een kettingsluiting en een patch voor de buitenband. Dus plek genoeg.

Afbeelding

Er zit trouwens vijf jaar garantie op Ortlieb spullen en een nieuwe klem voor het zadel nog geen 5 euro
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het ligt niet aan de klem, ik heb drie klemmen (voor evenzovele zadels) en bij allemaal rammelt het tasje.
Zo te zien is de klemming trouwens gelijk aan die van de Mudracer.
Volgens mij zit het in iets teveel ruimte tussen klem en houder. Vast genoeg om de tas op de fiets te houden, maar niet vast genoeg om rammelen te voorkomen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MattieN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 17 september 2012, 20:43
Mijn mountainbike: Trek fuel EX9 / cross X

Ook deze gekocht na het lezen van de review, bevalt me werkelijk uitstekend!
Sjors8
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 15 november 2012, 10:20

Mooi zadeltasje, heb hem zelf ook:) Je kunt er op vertrouwen dat hij waterdicht is. Heeft bij mij al menig regenbui gehad..
Den Deze
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 6 mei 2009, 08:31

Ik heb hem zelf ook maar gekocht :)
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

kermit schreef:Het ligt niet aan de klem, ik heb drie klemmen (voor evenzovele zadels) en bij allemaal rammelt het tasje.
Zo te zien is de klemming trouwens gelijk aan die van de Mudracer.
Volgens mij zit het in iets teveel ruimte tussen klem en houder. Vast genoeg om de tas op de fiets te houden, maar niet vast genoeg om rammelen te voorkomen.
Kermit, ga gewoon ff terug naar de winkel ermee...wellicht is de ''rail'' op te tas zelf te ruim.
Zoals al eerder gezegd, Ortlieb geeft 5 jaar garantie en is zeer coulant met dat soort dingen :-q

Grtz,
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Enigszins bumpje, maar na het lezen van deze review toch enigszins geinteresseerd geraakt in dit tasje. Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe, nadat mijn vorige het helaas begeven heeft toen mijn zadel een tijdje terug afbrak. Deze zat vast met simpele klittenband sluiting en een soort klipjes systeem (waar je een touwtje doorheen haalde en vast klipte).

Nu kwam ik deze review tegen en ik moet zeggen het tasje ziet er goed uit. Ik neem in principe altijd alleen maar mijn iphone en een muesli reep mee. Soms begin ik mijn rit met een jasje aan, maar als ik het warm krijg trek ik deze uit, dus die zou er ook nog ingepropt moeten kunnen.

Mijn grootste vraag is, is dit een stevig tasje. Omdat ik m'n telefoon erin heb zitten, heb ik geen zin om het tasje te verliezen als ik een keer door ruig terrein fiets.
En ik vind het ook nét een iets te duur tasje om dit even uit te proberen, dus ervaringen op dit gebied zijn welkom :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor een jasje -ook een heel compact- lijkt hij me snel te klein. Als het al past krijg je er iig geen telefoon en reep meer bij. Ik heb er een binnenbandje en minitooltje in en daarmee is hij vol.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
gsxrmars
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 3 juli 2011, 09:34

Ben mijn Ortlieb micro helaas verloren afgelopen zondag.
Heb er zo'n 2000km mee gefietst op mtb routes.
Weet niet hoe het kan, dat ik hem ben verloren.
Maar hij rammelde wel al, zoals kermit ook aangeeft.
Dus toch een waarschuwing bij deze, bij speling, trek er een keer aan om te controleren of hij nog goed vast zit.

Mocht je een orange ortlieb micro tasje vinden (Waalre of op de Gulberg) zou ik het graag weten.
Zou mooi zijn als ik mijn spulletjes nog terugkrijg.
Toch zonde om een parktool multitool, Co2 pompje + patroon, binnenbandje, ty-wraps en 5 euro te verliezen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Hier tot nu toe (bijna anderhalf jaar) geen last van geklapper of een losgeschoten tas. Gebruik het tasje zelf alleen voor biba's, daarvoor is het ideaal (2x 29, beetje proppen). Waardevolle spullen (geld, camera, telefoon, etc..) stop ik er niet in, voor het geval dat..
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Thanks voor de reacties. Een jasje is niet heel erg als dat er niet in zou passen, heb ik niet vaak aan, en desnoods stop ik wat elastieken in het tasje en maak ik het jasje vervolgens daarmee vast aan m'n fiets oid.

Goed om te horen dat hij dus wel stevig blijft zitten. Ik stop m'n telefoon er wel altijd in, omdat ik geen Camelbak heb oid, en heb hem toch graag bij, mede voor als er iets zou gebeuren onderweg, maar ook voor tracking via GPS. Dus dan is het wel fijn als hij stevig in een (waterdicht) tasje zit.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tegen verliezen heb ik er een toeclip riempje omheen zitten. Onder de sluit-elastiekjes door en om de zadelrails, onmogelijk het tasje kwijt te raken zo.
En wie weet bij wat voor McGyver oplossing dat riempje nog eens van pas komt ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Dat is inderdaad wel een goeie ja. Wel iets meer werk om hem op je fiets te klikken dan (neem aan dat je dat riempje er pas om doet als hij op je fiets zit vastgeklikt, maar dat is wel een goeie extra veiligheid. Moet alleen even kijken waar ik zo'n riempje kan vinden...
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Heb het tasje gekocht en afgelopen weekend voor het eerst mee gereden. Zit prima, als hij vastgeklikt zit heb ik niet het idee dat ik hem makkelijk kwijt kan raken. Waterdichtheid ook meteen goed getest door een aantal flinke plassen te nemen :P.

Enige nadeel wat ik ondervond was dat door het "opvouwen" van de opening, daar nog wel wat modder/nattigheid tussen kan gaan zitten. Bij het schoonmaken is dit wat lastiger en bij het openen van het tasje ook, aangezien dan juist de nattigheid of modder in het tasje kan komen.
Maar buiten dat, prima aankoop!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

kermit schreef:Tegen verliezen heb ik er een toeclip riempje omheen zitten. Onder de sluit-elastiekjes door en om de zadelrails, onmogelijk het tasje kwijt te raken zo.
En wie weet bij wat voor McGyver oplossing dat riempje nog eens van pas komt ;-)
Had beter naar je moeten luisteren Kermit :wink: Gisteren de Micro verloren in een afdaling in de Voerstreek, grijze kleur met modder hielp niet om het terug te vinden (niet gelukt). Gelukkig geen waardevolle spullen erin maar zonder binnenband bij zit je daar toch wat minder lekker op de fiets. Maar eens op zoek naar een nieuw tasje.
Plaats reactie