Gids in omgeving Liernieux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
_Thomas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 12:05
Mijn mountainbike: Stevens Fluent ES (2010)

Terug uit de Ardennen! En inderdaad, het was modderig (met gevoel voor understatement...).

Op zaterdag route bij Lierneux gedaan met 7 man die vaker fietsen. Was niet echt heel spannend, vooral brede paden omhoog. Vanaf de Baraque de Fraiture was de afdaling (mede doordat de modder het spannender maakte) nog best aardig.

Zondag hebben we met een groep van 20 man een blauwe route (nr. 5) bij Houffalize gedaan. Dit was met een grote groep beginners (en dames). Ook hier werd het door de modder een grote overlevingstocht. Mensen in korte broeken met shirtjes die totaal onderkoeld aankwamen. Mensen met enorme katers die zonder water en eten de fiets op waren gestapt. 1 grote ramp. Maar daardoor wel een enorm saamhorigheidsgevoel, dat hadden we toch maar mooi samen gedaan.

Dus samengevat:
Modder en nat: ja!
Koud: daardoor wel, temperatuur zelf was prima
Kut: zeker, maar toch hardstikke leuk.

Zou ik het nog een keer doen puur om het mountainbiken? Nee.

2 foto's van de zondag. Dit was de blauw 5 bij Houffa. Waar het precies is kan ik op de kaart niet terugvinden. Iets verderop ging je met een haakse bocht linksaf en passeerde je dan na ca 500m een weg. Dergelijke plassen kwamen we vaak tegen ;)

Afbeelding

Afbeelding
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ziet er lekker uit. Lijkt NL wel. Daarom een goede reden om de Ardennen in de winter te mijden...............en o ja, mountainbiken is toch een zomersport, nietwaar?
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

_Thomas schreef:... Mensen in korte broeken met shirtjes die totaal onderkoeld aankwamen. Mensen met enorme katers die zonder water en eten de fiets op waren gestapt. 1 grote ramp....
Knap stom als ik zo vrij mag zijn. Gelukkig goed afgelopen. Gelukkig hebben jullie de foto's nog en wij mogen meekijken. :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Johnny D schreef:Ziet er lekker uit. Lijkt NL wel. Daarom een goede reden om de Ardennen in de winter te mijden...............en o ja, mountainbiken is toch een zomersport, nietwaar?
En toch ga ik volgende dinsdag naar Malmédy ....
.... om samen aan tafel het nieuwe parcours van de RDHF te bespreken :-D - maar in the field : no way
fietsen doe ik hier wel lekker in de droge Kempense dennenbossen en duinen :-q
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

lowie schreef:
Johnny D schreef:Ziet er lekker uit. Lijkt NL wel. Daarom een goede reden om de Ardennen in de winter te mijden...............en o ja, mountainbiken is toch een zomersport, nietwaar?
En toch ga ik volgende dinsdag naar Malmédy ....
.... om samen aan tafel het nieuwe parcours van de RDHF te bespreken :-D - maar in the field : no way
fietsen doe ik hier wel lekker in de droge Kempense dennenbossen en duinen :-q
he lowie het is idd niet de moeite om te fietsen 20 km in Durbuy gereden, en daarna 3 uur kunnen poetsen.

net ingeschreven voor de 90 km van de RDHF, laat de finale afdaling er aub inzitten...
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

RobReijnders schreef: net ingeschreven voor de 90 km van de RDHF, laat de finale afdaling er aub inzitten...
Ik zal heel mijn gewicht in de schaal werpen ('t is jammer genoeg slechts 63 kg :-D )
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

lowie schreef:
RobReijnders schreef: net ingeschreven voor de 90 km van de RDHF, laat de finale afdaling er aub inzitten...
Ik zal heel mijn gewicht in de schaal werpen ('t is jammer genoeg slechts 63 kg :-D )

dat komt op snelheid toch hard aan :-q
_Thomas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 12:05
Mijn mountainbike: Stevens Fluent ES (2010)

bert l. schreef:
_Thomas schreef:... Mensen in korte broeken met shirtjes die totaal onderkoeld aankwamen. Mensen met enorme katers die zonder water en eten de fiets op waren gestapt. 1 grote ramp....
Knap stom als ik zo vrij mag zijn. Gelukkig goed afgelopen. Gelukkig hebben jullie de foto's nog en wij mogen meekijken. :-q
Je mag zo vrij zijn, het was ook knap stom... :P

Gelukkig waren de mensen met de grootste kater en de minste kleren aan wel echte sportmensen die weten wat het is om kapot te gaan. Maar het heeft mij alsnog verbaasd dat er niemand een goede verkoudheid heeft opgepikt ofzo!

Overigens bij http://www.houffa-bike.com" onclick="window.open(this.href);return false; de mtbs gehuurd. Volgens mij hebben we er 10 gehuurd. Ik was op z'n zachtst gezegd niet echt te spreken over de onderhoudskwaliteit van die fietsen zeg.
Dat er een achterderailleur finaal afbreekt kan gebeuren als die gewoon verkeerd ergens tegenaan komt, daar kan je in principe niks aan doen als verhuurder. Maar dat je fietsen met semi verroeste kettingen meegeeft waarvan er 1 breekt kan je eventueel wel aangerekend worden. En dat er een fiets bij zit die voor helemaal niet schakelt kan je ook opgemerkt hebben bij het onderhoud. En dat er weer een andere fiets bijzit die doortrapt als je kracht zet had je ook op kunnen lossen... Wij hadden dit in ieder geval al na 5 minuten geconstateerd, maar toen waren ze alweer dicht en verdwenen (op zondag alleen even open om fietsen te verhuren en later in te nemen).

Ik heb in ieder geval verhuurfietsen gezien die veel beter onderhouden waren. Als je dan 20e per halve dag vraagt en in half Nederlands reageert met "Kortink?! kWeet nie wa da is" als er geklaagd wordt dan vind ik dat je niet echt heel netjes bezig bent...
Plaats reactie