SRAM XX1 / X01 / X1 / GX / NX 11spd ervaring/vragen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hier de plaatjes van mij. Nog verzoekjes voor een close-upje van iets? De set wordt later vandaag zo ver mogelijk gemonteerd, ofwel shifter, crank en derrie (die ook een speciale vertanding heeft net als het blad).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door KleinPalomino op do 23 juni 2016, 15:24, 12 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Cool!
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

De 'hebbuh, hebbuh, hebbuh' factor wordt wel steeds groter naarmate er meer beeldmateriaal beschikbaar komt van "echte" sets ... :-{
Die cassette is echt groot he :tong
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Je kunt m ook gebruiken als cirkelzaag :winkie: Maar...hij is echt groot ja. Maar het wordt pas leuk als je m in je handen houdt. Lichtgewicht!!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Cassette weegt 271, derrailleur 243, crank ex bb met 32 blad 564gr, bb met 2 ringen 111 en de shifter met stuur beugel 120 (b.kabel niet ingekort)
Laatst gewijzigd door KleinPalomino op za 1 december 2012, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik heb het slecht gevolgd hoor, maar kan je ook alleen volstaan met een XX1 voorblad op een bestaande carbon SRAM crank?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Nee, dat dan weer niet. Bij sram zijn ze zo slim geweest (voor zichzelf dan) om de steek 74mm te maken.

Van carbon-Ti heb ik wel een voorblad gezien voor op een sram crank. Maar of die de speciale tanden had durf ik niet te zeggen, volgens mij niet.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Maar ik zie weer wel dat het een losse spider is zoals bij de andere sram cranks, dus kan je een spider niet loskopen niet als bij de 104 BCD steek? Want dan kan je je huidige X.0 crank of x.9 crank nog gewoon gebruiken.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik denk dat dat nog even duurt. Maar ik denk dat het goedkoper is om je huidige groep te verpatsen, en dan een complete xx1 te doen.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Op mtbr las ik dat er losse spiders komen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Nog n aanvulling: ketting 118 links is 255gr. Dat is dus niet ingekort. De buitenkabel is 50gr in mijn geval. De hele groep komt vooralsnog op 1614gr. Meer foto's volgen. Kan niet op de computer, die wordt ff bezet door de wederhelft.
Jan R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 20:05
Mijn mountainbike: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Je zou hem kopen voor de doosjes alleen :lol:
Maar mooi materiaal er in ook :-q
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zo, nog ff wat pics dumpen en dan ben ik klaar met spammen :bier:

De crank Q 156 past ook maar net!! Gaat ongeveer 3mm dicht langs het frame. Kan mij niet herinneren dat dat met mijn X0 ook zo was... Ik zal morgen eens de afstand tussen de binnenzijde cranks meten. Dat is vast handig voor iemand die wil bestellen maar niet weet of het past.

Afbeelding

Gewichten met pic:
XX1
Afbeelding

X1
Afbeelding

XX1
Afbeelding

X1
Afbeelding

XX1
Afbeelding

S1400 aka X.9 aka X01 aka X1 crank
Afbeelding

Afbeelding

XX1
Afbeelding

X1
Afbeelding

XX1
Afbeelding

X1 (PC X1)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door KleinPalomino op vr 29 augustus 2014, 15:50, 5 keer totaal gewijzigd.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Zal ongetwijfeld al vermeld zijn maar kan je in afwachting van een body gewoon een 10 speed cassette rijden?
Pedal damn it!!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Dat is nog onbekend, maar zoals ik het overal lees is er een kans dat dat gaat lukken. Als dat lukt zal ik in NL altijd met een 10sp cassette gaan rijden.

@KleinPalomino: Heb jij nog een 10sp wielset waarmee je het kan testen?
Plaats reactie