Bouillon?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
MXbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:02
Mijn mountainbike: is om te fietsen...

Hallo, was mooi weekend ondanks de weersvoorspellingen! Even wat anders dan het rondje om een nederlandse kerk...
Het rijden van de routes is op brede bospaden en stukken met aangemaakte paden. Het lijkt het op Oostenrijk. Ideaal voor een 29er, geen single track of uitdaging. De hoogteverschillen en uitzicht is wel mooi.

Zeker de minder gebruikte route van 40km in blauw of rood ( linksom of rechtsom ) waren tussen Dohan en Bouillon niet te vinden zonder kompas of GPS. Overwoekerd en geen nieuwe bordjes. Dat maakt de route wel leuker haha.

De volgende keer de routes in Aywaille rijden, scheelt ruim 200km rijden en betere restaurants.
To be old and wise, you must be young and stupid.
huibm
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 09:17

Wij zaten vorige week ook daar in de omgeving, verres sur semois, geen kei lange routes, maar wel heerlijk ontspannen. Bewegwijzering soms even zoeken, maar zeer behulpzame bosmannetjes. Dus wat mij betreft goed te doen. Ook in de omgeving veel routes te maken.
bimbo33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 15:15

MXbiker schreef: De volgende keer de routes in Aywaille rijden, scheelt ruim 200km rijden
vanaf waar scheelt dat 200 km?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bimbo33 schreef:
MXbiker schreef: De volgende keer de routes in Aywaille rijden, scheelt ruim 200km rijden
vanaf waar scheelt dat 200 km?
Heen terug denk ik...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bimbo33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 15:15

ThaSingleTrackMastah schreef: Heen terug denk ik...

uiteraard... :oops:
johnnieb
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 12:38
Mijn mountainbike: wilier 110x

Hallo Mannen

Wij gaan dit weekend naar bouillion, en heb een paar vragen.
Is het startpunt van de routes allemaal in het dorp?
En weten jullie nog een gezellige kroeg daar, en een leuk restaurant?
bedankt alvast

gr John
To alcohol, the cause of, and the solution to, all of life´s problems - Homer Simpson
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Zo even een kick voor Bouillon. Gaan hier half april heen. Op het eerste gezichte mooie,wat langere routes. Iemand verder ervaringen en tips?
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
johnnieb
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 12:38
Mijn mountainbike: wilier 110x

Oosie

Wij waren daar in 2012 net na de grand raid, en daar waren nog alle bordjes aan de bomen, dus konden we makkelijk rijden.
Maar bij het vvv in het midden v/h dorp kan je gratis kopietjes van de routes krijgen.
Voor de rest is het er erg rustig.
To alcohol, the cause of, and the solution to, all of life´s problems - Homer Simpson
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

:-q thanks
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Half april werd uit eindelijk het laatste weekend augustus. Onvoorstelbaar dat hier niet meer berichten zijn over bouillon. Inmiddels op diverse plekken geweest, houffalize, la Roche, malmedy, maar dit weekend heb ik ervaren als de mooiste ritten van al deze voorgaande plekken. Klimmen en dalen, continue kronkelend langs de oevers, herten en zwijntjes die plots wegschieten, kortom fantastisch.

Hierheen gaan is wel goeie gps gewenst of kaart kopen bij het vvv in het dorp. In de bossen zijn de routes perfect gepijlt, in de dorpjes kon het wel is lastig worden. Schijnt dat de lokale bevolking het gemunt heeft op de ons welbekende mtb bordjes, echter met logische verstand kom je vanzelf weer op de route.

Ook een dag geen gepijlde route gereden, maar lekker links rechts omhoog omlaag etc etc.

Conclusie, wil je mooie langere ritten maken, waar je nagenoeg (wellicht na dit bericht niet meer :D ) niemand tegen komt, dan is Bouillon zeker aan te raden.
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MXbiker schreef: De volgende keer de routes in Aywaille rijden, scheelt ruim 200km rijden
Dit is waarschijnlijk de reden waarom we niet zo vaak in Bouillon komen, en er dus minder over schrijven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Helder en logisch, maar wilde alleen de bevindingen kwijt. Het is er echt erg mooi zeker 200 km extra waard. (Dat was overigens de helft van onze heenreis, dus die paar extra km maakte ook niet uit) :wink:
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

Ik ben 2 jaar in Auby (Bertrix) op vakantie geweest, en daarvandaan een aantal keer een rondje Bouillon gedaan. Het is er inderdaad fantastisch biken 8)

Afbeelding
Grtn. Stefan
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Hoe ligt alles erbij rond Bouillon? Goed te rijden nog, zondag plan om hier met de Mukluk te gaan rijden.
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Yo Bas Stayokay, 14 okt. schrijf je hetvolgende:

Aankomende herfstvakantie vertoef ik een paar dagen in Gorssel, iemand een leuke gps-file voor me van
minimaal 45 max 100km, ik hoor het wel.


Veel bikers geven je een tip of een route,vervolgens horen we niets meer :~
Niet erg netjes toch :cry:

Wat was de reden :-?
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Plaats reactie