Frankrijk: Saillans in de Drôme

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Noxian
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 10:20
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic FSR Carbon
Contacteer:

Heb afgelopen week een rit gereden bij Saillans in de Drôme, nabij de gelijknamige rivier.
Schitterend gebied met midden-gebergte, waar erg weinig toerisme is te vinden.

Volgens franse collega's blijkt dit een zeer geliefd MTB-gebied te zijn, hetgeen ik me helemaal kan voorstellen!

Even een korte indruk met plaatjes:

Afbeelding Vertrek vanuit Saillans [mijn collega doet een rondje van 100+ km over de weg terwijl ik de offroad beproeving aan ga :wink:
Afbeelding Prachtige vergezichten in een tamelijk desolaat landschap
Afbeelding Schitterende vergezichten
Afbeelding Beekje 'Le Riousset' bij Saillans
Afbeelding Waar hemel en aarde elkaar raken
Afbeelding Stilleven...
Afbeelding Geitepaadje
Afbeelding Mooie oefening
Afbeelding Mmm... hoe zal ik die gaan nemen??
Afbeelding Mooi uitzicht (de omgeving, bedoel ik... :wink: )
Afbeelding Woest landschap
Afbeelding Einde van de MTB-rit - brug over de rivier de Drôme bij Saillans

Prachtige en technisch zeer uitdagende rit ('Randonnee No 5') - te downloaden van GPSies.com (of stuur me ff een pb-tje).
Gegevens van m'n Edge 800 via de Garmin-connect website: http://connect.garmin.com/activity/100890444

Groeten,
Arnaud.
Laatst gewijzigd door Noxian op zo 24 juli 2011, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

mooie foto's! ziet er mooi uit daar :-D, krijg gelijk de kriebels..
life starts @ 150bpm...
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Link naar de gsies file ? kan hem niet zo snel vinden. Ziet er goed uit.
Noxian
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 10:20
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic FSR Carbon
Contacteer:

leov schreef:Link naar de gsies file ? kan hem niet zo snel vinden. Ziet er goed uit.
Leo, dit is de link: http://www.gpsies.com/home.do#10_52.2098344_5.9629478_p
Veel succes!
Arnaud.
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Dit is een prachtig gebied om te biken, ik ben gedurende mijn jeugd zo'n 15 keer op een camping in Mirabel et Blacons geweest en ben de laatste keren ook eens flink gaan biken, op GPSies staat een prachtige track met als vertrekpunt het centrum van Die.

Ik moet zeggen dat ik het daar echter geen middengebergte kan noemen...
Noxian
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 10:20
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic FSR Carbon
Contacteer:

xplorer schreef:Ik moet zeggen dat ik het daar echter geen middengebergte kan noemen...
HAHA, tsja da's mijn interpretatie. Toen ik later de Mont Ventoux aan 't doen was dacht ik dat het rond Saillans toch middengebergte was. Maar goed, neem je opmerking graag ter harte.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

leov schreef:Link naar de gsies file ? kan hem niet zo snel vinden. Ziet er goed uit.
Ha die Leo,
Van Die en omgeving heb ik een 15-tal tracks na wat opzoekwerk verzameld en sommigen aangepast (waarvan ik er slechts 2 met Luc heb gefietst) die me allemaal de moeite leken. Het is daar echt een mtb-paradijs, maar dat heb je wel gemerkt toen we in die buurt passeerden :-D .
Er zitten trouwens 2 tracks tussen die over de kam gaan van die fameuze rotsrichel op foto 2, waar ik zo goed als zeker "les Trois Becs" in herken
Die is trouwens ook een mooie verblijfplaats tussen de Vercors en de "lagere" Drôme.
Daar zitten heel wat T4-tracks in, maar daar draai jij je hand niet meer voor om.
Als je me een pb stuurt met je email-adres, dan stuur ik de .gdb bestanden wel door.
(dat geldt dus wel degelijk ook voor andere geïnteresseerden)
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Dank je Lowie,

wil dit gebied in reserve houden als het in de Alpen wat te ruig weer is. Of om de laatste week wat uit te bollen.
Oftewel je krijgt PB...

Cheers LEov
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Ben er vorige week een paar dagen geweest en route 1 gefietst. Eerste stuk helemaal omhoog is een pittig stuk met regelmatig mountain klimmen in plaats van biken. We zijn op het hoogste punt rechts naar beneden gegaan en via een mooie lange afdaling via de weg weer naar Saillant gereden. Helaas door tijdgebrek wegens terug reis niet de 5 kunnen rijden.
Mijn zwager stond 6 kilometer boven Saillant en daar waren wij even een paar dagen op vistite. Zelf heb ik in Pals Spanje een aantal mooie routes gefietst die zeker net zo pittig waren als deze.
Ga er zeker weer terug komen om te biken.
Groet. Monkey biker.
Noxian
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 10:20
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic FSR Carbon
Contacteer:

Monkey biker schreef:Ben er vorige week een paar dagen geweest en route 1 gefietst. Eerste stuk helemaal omhoog is een pittig stuk met regelmatig mountain klimmen in plaats van biken. We zijn op het hoogste punt rechts naar beneden gegaan en via een mooie lange afdaling via de weg weer naar Saillant gereden. Helaas door tijdgebrek wegens terug reis niet de 5 kunnen rijden.
Mijn zwager stond 6 kilometer boven Saillant en daar waren wij even een paar dagen op vistite. Zelf heb ik in Pals Spanje een aantal mooie routes gefietst die zeker net zo pittig waren als deze.
Ga er zeker weer terug komen om te biken.
Groet. Monkey biker.
Mooi zo, Monkey biker! Leuk te horen dat m'n tip over dit gebied je goed is bevallen.

Groeten,
Arnaud.
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Hoi Hoi
Ik ben dit jaar ook naar de drôme geweest maar dan naar bourdeaux.
Er werden daar tochten vanaf de camping geregeld mooie omgeving en gevaarlijke afdalingen.
Volgend jaar weer die kant op en de fiets weer mee

Groeten
Gert
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
Focus79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: di 7 oktober 2008, 08:55

Mooie plaatjes, ik ga binnenkort heen. Heb Arnaud al pb gestuurd, Lowie, heb jij de tracks ook nog?
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Mooie plaatjes hoor! Lijkt me een aanrader dat gebied. Ik ben niet in die hoek geweest maar in de Vogezen en de Jura. Ik moer er echt van afkicken en kon me vanochtd ook niet motiveren om maar weer eens naar Bergschenhoek te gaan. Laat staan de toertochten van komende winter....zucht!

Komt wel weer goed hoop ik.

Rob
Noxian
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 10:20
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic FSR Carbon
Contacteer:

Focus79 schreef:Mooie plaatjes, ik ga binnenkort heen. Heb Arnaud al pb gestuurd, Lowie, heb jij de tracks ook nog?
Hey Johannes,

'k Heb je een pb-tje terug gestuurd. Geef me je email-adres even door dan stuur ik de track vanaf Saillans even naar je toe.

Groeten,
Arnaud
robbiedobbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 30 september 2003, 09:55

Gatverrr, ...... wat mooi. Heb gelijk zin om daar ook naar toe te gaan.

Zijn daar ook vaste routes, of kan je alleen met de GPS terecht?
Plaats reactie