Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

woeker schreef:Grappig dat veel nieuwkomers slechts een post hebben. het voorstel post? Alsof je zonder jezelf voor te stellen niet mee mag kijken :bier:
Ik zit nog op m'n fiets te wachten, als die er is kan ik natuurlijk pas meepraten.. ;)
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

woeker schreef:Grappig dat veel nieuwkomers slechts een post hebben. het voorstel post? Alsof je zonder jezelf voor te stellen niet mee mag kijken :bier:
Zo dacht ik er ook al over.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

woeker schreef:Grappig dat veel nieuwkomers slechts een post hebben. het voorstel post? Alsof je zonder jezelf voor te stellen niet mee mag kijken :bier:
Het lijkt mij voor de hand liggen; aanmelden, voorstellen en dan meepraten. Dat is in ieder geval mijn beoogde pad (of ben ik dan ouderwets...?).
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
ATG
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 12:33
Mijn mountainbike: cannondale rush 5 - 2009

ik weeg mijn woorden altijd zorgvuldig... :) maar tweerichtingsommunicatie is inderdaad een stuk leuker.

da's dan mijn 2e post.
CYCLO
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Graag weer terug naar het voorstellen.

@ Woeker; juist daarom hebben we dit topic (ook) in het leven geroepen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Jeauhan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 22:39

Hallo medebikers/-gebruikers,

De naam is Johan, bouwjaar '85, woonachtig in de Kop van Overijssel, herintreder wat betreft het mtb'en. Ik zal me even kort voorstellen.

Tot m'n +/- 18e vaak met een klasgenoot en de onze vaders gebiked, o.a. in Ardennen en Teutoburger woud. Toen nogal onbesuisd, het is een wonder dat ik nog leef.

Toen ik echter m'n toenmalige mtb ontgroeid was en vanwege het studentenbestaan m'n geld uitgaf aan andere (niet nader te definiëren :) ) zaken heb ik jarenlang rondgereden op een fietsje van hooguit €50,-. Na de studie een tijdje op een racefiets aan m'n noodzakelijke beweging gekomen maar ben nu een paar keer met collega's wezen mountainbiken en merkte dat offroad toch uitdagender is. Soms nogal gestresst vanwege werk en op de weg heb je vooral tijd om dan te gaan piekeren, op de mtb kun je je vooral even op iets anders storten. 

Vorige week in de bikestore een fonkelnieuwe Focus Black Forest 3.0 29er 2013 aangeschaft ('opvolger' van BF 2.0 2012). Fiets is echter pas half september leverbaar dus tot die tijd heb ik een 2e hands Ridley in bruikleen van de winkel. 

De afgelopen dagen hier al wat rondgelezen en merkte dat het erg nuttig is als je je wat verder wilt verdiepen in het mtb-gebeuren. Nog leuker is het hoop ik om hier mee te doen, vandaar dat ik me heb aangemeld. Wel, nu genoeg geluld, hier en daar zullen jullie me vast wel eens tegenkomen.
Until mountainbiking came along, the bike scene was ruled by a small elite cadre of people who seemed allergic to enthusiasm.
janvaneldik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 27 augustus 2012, 20:48

.
Laatst gewijzigd door janvaneldik op za 6 februari 2021, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Prutser
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 20:29
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 1 Disc 2013

Hallo,

ik ben Brian/Prutser en heb sinds afgelopen weekend weer een mountainbike, een Specialized Rockhopper Expert 2012, dit na een stop van 6 jaar. In het verleden ben ik hier ook actief geweest, maar kon niets meer achterhalen van m'n gebruikersnaam. Ik heb in ieder geval voorheen altijd gebiket in de omgeving van Venlo, Belfeld en Hinsbeck, o.a. ook twee jaar bij Dust 'n Mud, en woon sinds een jaar in Nijmegen, waar ik de komende tijd zoveel mogelijk conditie op ga bouwen.

Die specialized is in ieder geval een mooie upgrade voor de stokoude, ongeveerde Merida Miami met cantilevers waar ik voorheen op heb gereden :D
DePaay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 13:51
Mijn mountainbike: Scott Aspect 10 2011

Hallo

Ik ben al een tijdje hier aan het rondneuzen dus het wordt tijd dat ik me eens voor ga stellen. Ik ben Rudi, ben 33 jaar en kom uit Eibergen. Ik heb voor een jaar of 15 geleden al een op een mtb gezeten en was meteen verkocht. Het eerste ritje ging over een schelpenpad door de duinen bij Noordwijk. Niet fijn als je valt, maar was toch een geweldige ervaring. Na een paar keer nog op een mtb gezeten te hebben heb ik deze verkocht. Had de centjes nodig......Vorige week heb ik samen met mijn zwager weer een mtb gekocht. Een Scott Aspect 10 om mee te beginnen. Vrijdag kan ik deze halen. Volgende week is het de bedoeling om meteen meet toertocht mee te doen. Ik heb dan ook het geluk dat er 9 september toevallig 1 is in Eibergen.
Ik sta te popelen om te beginnen. Tot snel.


Gr. Rudi
Deunemans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 13:00
Mijn mountainbike: Espada 26 inch hardtail

Hoi, mijn naam is Ferry, 34 jaar oud, en sinds vorig jaar de eerste schreden gemaakt op mijn mountainbike. Het gaat hier om een Espada, matzwarte hardtail. Een geweldig mooie fiets waar ik erg blij mee en trots op ben. Deze bike wil ik in de komende periode eens goed onder de loep nemen en waar nodig een aantal zaken aanpassen / vervangen oftewel, upgraden. Zal binnenkort eens wat foto's van de machine plaatsen.

Gr. Ferry
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Hallo allemaal,

Ik ben Ron uit het zonnige Almere! Sinds vorig jaar met regelmaat te vinden op een Bianchi racefiets en nu ook besmet met het mountainbike virus!
Wilde er al 1 kopen om de wintermaanden te blijven fietsen en heb mij er de afgelopen weken flink in verdiept, soorten,maten, merken,afmontage en vele andere verschillen!
Ben net terug uit Oostenrijk, vakantie, en heb daar 2 dagen met een gids verschillende toertochtjes gemaakt op een mountainbike! Tsja en toen was het duidelijk, die moest ik dus ook hebben.
Als alles goed gaat haal ik aanstaande dinsdag mijn bike op, een Trek 8500 volledig XT afgemonteerd! Alleen nog pedalen erbij halen en MTB schoenen en dan kan het feest gaan beginnen!
Heb er zin in!! :-D
onslaught
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 20:06
Mijn mountainbike: Giant ATC 840 & Bulls Copperhead Supreme 29 2012
Contacteer:

Aloha ben Mo en ben 33 jaar oud en wil net als een paar vrienden van me ook een MTB/ATB verslaafde zijn. Ik kom uit Rotterdam en werk als jeugdbegeleider. Overige sporten die ik (soms) beoefent zijn (zaal)voetbal en skaten.

Ben benieuwd wat ik hier van jullie kan leren over MTB en wie weet nieuwe fiets (maatje) te vinden.

keep smiling:)
Laatst gewijzigd door onslaught op di 30 oktober 2012, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcieB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 augustus 2012, 15:10

Hoi,
Marc hier, 34 jaar, Dordrecht. Vandaag 98 dagen gestopt met roken en ik probeer er een echte change in lifestyle van te maken. En daar hoort ook sport bij. Daarom sinds een week of 3 in bezit van mooie cube acid 29-er. Inmiddels ook spd-pedalen erbij, barends erop (ja...lekker puh...ik vind die dingen toevallig wel fijn!). Ik probeer zoveel mogelijk te fietsen, echter helaas is dat door drukte soms op de gekste tijden. Door de week bijvoorbeeld kan je mij best wel eens om een uur 5.30 in de Biesbosch zien kachelen :-) Qua conditie heb ik echt nog wel het nodige op te bouwen maar ben vol goede hoop dat dit allemaal helemaal goed gaat komen. Ook qua techniek nog een hoop te leren. Zodra ik ff wat meer conditie heb wil ik dan ook ergens een leuke mtb-clinic gaan volgen. En wie weet scheur ik binnenkort wel eens met een stel van jullie samen door de blubber :-)
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Hallo allemaal,
Mijn naam is Loet en ik ben 52 jaar en sinds een paar dagen bezig met mountainbiken.
De reden waarom ik hieraan begonnen ben is dat ik 2,5 jaar geleden een zwaar ongeluk gehad heb en sinds een tijdje uit gerevalideerd ben en nu zelf aan mijn conditie moet werken.
Hardlopen kan en mag niet meer dus lijkt mountainbiken mij wel leuk, alleen heb ik nog een lange weg te gaan volgens mij.
Ik ben begonnen op de route in Waalre en op het stuk van 13 km moest ik steeds 3 keer stoppen ivm vermoeidheid en diverse pijntjes, en als ik hier dan lees dat mensen routes rijden van 30 40 km met een gemiddelde van 25 km of meer per uur dan zit ik daar met mijn 15 km per uur gisteren nog erg ver vanaf.
Maar het belangrijkste is ik vind het geweldig leuk en hoop dat ik het nog lang kan doen.
npostma
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 3 augustus 2012, 07:36
Mijn mountainbike: Sensa sella Comp special 2012

Succes Loet. Geef mountainbiken tijd en schrijf het niet te snel af omdat je nog geen 35km fietst! Als je met anderen fiets, 1 ding, laat je niet gek maken en altijd je eigen tempo fietsen :-)
Bike: Sensa Sella Comp 29er (Standaard)
Activiteiten: http://runkeeper.com/user/npostma/activity/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie