nieuw zadel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Marcanon
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 1 juni 2011, 18:39

hallo

op dit moment heb ik een Rotor zadel op mijn Cannondale zitten. Echter na een km of 30 beginnen mijn zitbotten toch echt te protesteren. Ik wil dus een ander zadel gaan aanschaffen.

Hoe kan ik het beste een ander zadel kopen. Alleen een beetje proefzitten bij de lbs lijkt me niet voldoende om te testen of ik na 30km weer last krijg.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Cannondale Flash
Christina
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 08:50
Mijn mountainbike: CUBE

Vervelend zeg!
Ik heb eens bij mijn lbs een los nieuw zadel gekocht en ik mocht deze wel even uitproberen en indien hij niet goed beviel kon ik het zadel terugbrengen. Niet alle lbs doen dit natuurlijk, maar misschien dat je eens kunt horen? Blijft lastig!
ubloonie_x
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 13 maart 2010, 17:02
Mijn mountainbike: Gazelle inpuls 2006
Contacteer:

ik heb zelf de Selle royal Gel en heb er 4 juli 209.01 km gefietst en ging prima op afrader van de fietsen zaak ja die denkt ook zadel 50 euro en een broek op maat 70 euro hallo !!

als je maar genog fietst wat ik doe kan je met een Gel zadel goed op wag op een mountainbike baan sta je toch meer dan 50 %

suc 6 man
iets langzamer dan de echte Mp4-27
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

.....................
Laatst gewijzigd door Bowiex op vr 10 januari 2020, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

LBSje opzoeken waar je je zitbotjes kan laten meten ...

http://www.sq-lab.com/content/view/151/261/lang,nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Bowiex schreef:
ubloonie_x schreef:ik heb zelf de Selle royal Gel en heb er 4 juli 209.01 km gefietst en ging prima op afrader van de fietsen zaak ja die denkt ook zadel 50 euro en een broek op maat 70 euro hallo !!

als je maar genog fietst wat ik doe kan je met een Gel zadel goed op wag op een mountainbike baan sta je toch meer dan 50 %

suc 6 man
Ik wil geen schoolmeester spelen. Maar gebruik aub hier en daar een puntje of komma? Dat maakt het ook te begrijpen.
+1. Begrijp sowieso niet waarom mensen niet even de moeite nemen wat netter te schrijven. Kleine moeite lijkt me :-q Niet dat ik er zo'n kei in ben, maar ik probeer het tenminste :wink:

On topic: veel fietsenzaken hebben testzadels die je kunt uitproberen. Dan kun je ze gewoon een tijdje testen om te zien of je ook bij dat zadel na 30km problemen krijgt.
Marcanon
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 1 juni 2011, 18:39

Het verhaal van testzadels kende ik niet. Ik zal eens bij mijn lbs langs gaan of ze me aan een testzadel kunnen helpen en anders eens alles laten opmeten.

Bedankt voor het meedenken.
Cannondale Flash
Gebruikersavatar
PJTD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:00
Mijn mountainbike: ...wil naar het bos!!
Contacteer:

Remy_ams100 schreef:LBSje opzoeken waar je je zitbotjes kan laten meten ...

http://www.sq-lab.com/content/view/151/261/lang,nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

+1 :-q

Dit is verademing voor m'n zitbotjes gebleken.... (SQ-Lab 611)
If nothing goes right..... Go left!!
cannondalecarlos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: do 22 december 2011, 00:22
Mijn mountainbike: *BMC TE02 XO1 2014* *BMC TE01 X11 2014*

Zadel is heel persoonlijk, ik zweer bij Fizik Tundra2, standaardmontage op de duurdere Cannondales.
Ik krijg nergens last van bij dit type zadel, ook ''zit'' ie niet in de weg bij staand aanzetten en weer zitten op zadel, je zit dan in een keer goed zonder dat je ff moet bewegen om weer goed te zitten (lastig uit te leggen :-{ )
In ieder geval, een persoonlijke geval zo'n nieuw zadel.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Nog een tip:
Zoekfunctie.
Hier is al zoveel over geschreven.
Zou toch zonde zijn als al die info niet eens geraadpleegd word.
Plaats reactie