Hermannsweg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Nimbus op do 16 januari 2014, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Die Monty Python Sketch zag ik al aankomen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
sorcees
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 september 2005, 09:53
Mijn mountainbike: (merida matts 500 - gestolen) Cube LTD
Contacteer:

Ben van plan om een meerdaagse tocht op de MTB te maken met de BOB (yak).
Vooralsnog in mijn eentje, 23 t/m 27 juli, en mijn oog is op de Hermannsweg gevallen.
Misschien wel ambiteus, maar als ik af en toe moet lopen/duwen, dan moet dat maar (Wer sein Bike liebt, der schiebt!).
Route is grofweg Zutphen - Enschede - Bad Bentheim - Rheine - Hermannsweg - Leopoldstal - Munster - Zutphen.
Totaal ongeveer 470 km, 5 dagen, met tentje etc., veel, lang en rustig fietsen (10 uur per dag incl. pauzes).
Heenreis tot Rheine in een halve dag, terugreis in 1 dag, (wel verhard) is al samen 300 km.
Ik wil alles met de fiets doen, sober, low budget, self supporting, misschien niet alles met het karretje, vooral de Hermannsweg is soms erg pittig maar ik wil me wel aan de officiele route houden.
Ben van plan een flink reisverslag te maken (tablet en garmin edge 705 gaan mee) met de nodige foto's.
Iemand nog tips of aanmerkingen, wie weet wil er wel iemand (deels) mee.

De voorbereidingen zijn begonnen, materiaal is compleet en in orde, nu de route gaan plannen, ik heb er zin in.
(en ook zin in om mezelf tegen te komen, alleen "Dauerregen" kan nog roet in het eten gooien)
O.G.O.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik weet het zeker: in die periode is het droog. Rijden met een Bobjack lijkt me een stevige opgave. Sommige stukken gaan heel steil omhoog en ook steil omlaag (roltrap is er niks bij).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Ik heb vandaag 80 km gebiked met 1535 hoogtemeters.
Moet er niet aan denken een kar achter je bike te hebben daar
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Het is al eens gedaan met een BOB, in de winter, door de modder, dus het kan. Die website waar het op stond, 5 jaar geleden, is aleen off-line geloof ik. De tracks die wij nu rijden zijn voor 80% H-weg, maar nemen extra leuke MTB-stukjes mee. De origenele H-weg is vaak vlakker.

Je kan ook (semi) off-road van Enschede naar Bad Rheine of doe je echt alleen H-weg?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
Speedline
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 12 november 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 900SL, Scott Spark 930

Vandaag 44km bij Bad Iburg gedaan, bijna 1200 hoogtemeters, veel glijwerk door de drek en bepaalde klimmetjes (gewoon op de HM) zijn niet te fietsen.
30% stijging oid met veel wortels en drek, zelfs lopen is een opgaaf, en regelmatig een dikke boom over het pad.

Met een kar achter je bike.....respect :bier:
////ExPLoring\\\\
sorcees
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 september 2005, 09:53
Mijn mountainbike: (merida matts 500 - gestolen) Cube LTD
Contacteer:

Ik ben van plan alles te fietsen, van huis uit, tot Rheine gewoon verharde weg.
Een deel van de Hermannsweg zal ik zonder kar fietsen, van Bielefeld tot einde, met twee overnachtingen op camping in Bielefeld.
En dat het deels zwaar wordt, daarvan ben ik me wel bewust, naast de fietsschoene gaan dus ook de wandelschoenen mee, voordeel van een karretje (20 kg totaal, is minder dan wat sommige "bikers" aan buikvet meezeulen).
Ik schat in dat ik 10 tot 12 uur per dag op de fiets zit, dan kan ik me ook een heel slecht gemiddelde veroorloven.
Nu maar hopen dat het dan droog is.
O.G.O.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

sorcees schreef:Ik ben van plan alles te fietsen, van huis uit, tot Rheine gewoon verharde weg.
Een deel van de Hermannsweg zal ik zonder kar fietsen, van Bielefeld tot einde, met twee overnachtingen op camping in Bielefeld.
En dat het deels zwaar wordt, daarvan ben ik me wel bewust, naast de fietsschoene gaan dus ook de wandelschoenen mee, voordeel van een karretje (20 kg totaal, is minder dan wat sommige "bikers" aan buikvet meezeulen).
Ik schat in dat ik 10 tot 12 uur per dag op de fiets zit, dan kan ik me ook een heel slecht gemiddelde veroorloven.
Nu maar hopen dat het dan droog is.

Ambitieus plan, maar klinkt er erg tof. :-q
laat hier even een updatetje achter als het gelukt is, ik ben wel benieuwd naar je ervaring.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Wanneer er de komende weken bikers naar de HW gaan vanuit regio Enschede/Hengelo dan ga ik graag mee, na eerste introductie rit daar nu door voor meer klimmen en dalen. Eindelijk een plek met wat hoogteverschil binnen een te reizen afstand.
sorcees
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 september 2005, 09:53
Mijn mountainbike: (merida matts 500 - gestolen) Cube LTD
Contacteer:

t-8one schreef:
sorcees schreef:Ik ben van plan alles te fietsen, van huis uit, tot Rheine gewoon verharde weg.
Een deel van de Hermannsweg zal ik zonder kar fietsen, van Bielefeld tot einde, met twee overnachtingen op camping in Bielefeld.
En dat het deels zwaar wordt, daarvan ben ik me wel bewust, naast de fietsschoene gaan dus ook de wandelschoenen mee, voordeel van een karretje (20 kg totaal, is minder dan wat sommige "bikers" aan buikvet meezeulen).
Ik schat in dat ik 10 tot 12 uur per dag op de fiets zit, dan kan ik me ook een heel slecht gemiddelde veroorloven.
Nu maar hopen dat het dan droog is.

Ambitieus plan, maar klinkt er erg tof. :-q
laat hier even een updatetje achter als het gelukt is, ik ben wel benieuwd naar je ervaring.
Deels gelukt, maar door materiaalpech, gebroken achteras, daardoor wiel scheef en derraileur in de spaken gelopen, heb ik de tocht moeten afbreken.
Op de eerste dag 95 km asfalt, 35 km HW.
Wel erg pittig, kar was ook te zwaar geladen en ik heb ook het nodige moeten duwen.

enkele foto's hier: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 827&type=3

De koppeling tussen fiets en kar is dan toch de bottleneck.
Tot overmaat van ramp is mijn fiets, nadat ik hem gerepareerd had, 4 dagen later gestolen (in Duitsland).
Zit nu even zonder MTB (moet alles op de SS doen).
Maar ik geef niet op, ik plan de route opnieuw, maar richt dan een basiskamp in en ga van daar uit de HW fietsen, moet ook te doen zijn, er zitten wel pittige klimmetjes in maar zonder kar gaat dat stukken beter.
O.G.O.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Balen! Maar als ik je een tip mag geven voor de volgende keer: neem voortassen, dan heb je wat meer evenwicht tussen voor en achter, en je hoeft je Bob niet zo hoog vol te laden, komt de stabiliteit ook ten goede! (en heb je eigenlijk niet teveel bij je? Want het ziet er wel zo uit....)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
sorcees
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 september 2005, 09:53
Mijn mountainbike: (merida matts 500 - gestolen) Cube LTD
Contacteer:

Bovenop zit mijn slaapmatje, vrij licht.
En natuurlijk heb ik teveel bij me, een fout die ik altijd maak, vooral gereedschap enonderdelen.
Wel goed ty-raps, zodat ik de boel samen kon knopen en 2 km het hele zaakje naar de dichtstbijzijnde camping kon duwen, een keer lopen met fiets op de nek en een keer lopen met kar op de nek zou teveel gewesst zijn.
Echt balen is dat ik geen MTB meer heb, vakantie dus echt in het water gevallen.
Maar wel even mogen proeven, alleen op fiets vakantie, en dat bevalt wel.

Het hele idee erachter was ook om te kunnen fietsen zonder tassen, aanhangwagen afkoppelen en gaan....
O.G.O.
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Iemand nog een kaartje waar je kunt beginnen? Of een adres voor de tomtom?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bij jullie de Grens/Grenze over. Doorrijden tot aan Afslag 10 (Hörstel). Onderaan de afslag Rechtsaf. Kanaal/Brug over. De Parkeerplaats op en daar de paaltjes met de H-volgen.
(http://connect.garmin.com/activity/81527990).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie