nieuwe routes coo?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

eh schreef:Ik kom al jaren ik Coo om te fietsen. Geweldige plaats!

Vorig jaar voor het eerst met een GPS daar gereden. Hier de tracks:

Coo - Trois-Ponts
Coo - Stavelot
Coo - La Gleize
Van het weekend met wat maten hier eens rijden, ik heb deze routes voor de zekerheid maar in de gps gezet, ziet er leuk uit. :-q
Ik hoop dat de regen het parcours niet te zwaar maakt :-?
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Weet iemand toevallig of die downhilltrack er nog een beetje rijdbaar bijligt?
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

de lachende derde schreef:Weet iemand toevallig of die downhilltrack er nog een beetje rijdbaar bijligt?

met het weer van afgelopen weken,veel suk6.

p.s laat bike thuis neem je snowboard mee :tong
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

Zo, we zijn er van het weekend wezen biken en de 4 routes gereden die voornamelijk bij de Königstiger in La Gleize beginnen.
Groene route, een kilometer of 20 en behoorlijk zwaar, steile klimmen icm nattigheid en slippend achterwiel erg pittig maar wel mooi.
Rode en gele route 8 km dacht ik, zijn wel leuk.
De blauwe kom je ergens onderweg van de groene route tegen ook erg leuk om te fietsen.
Kortom mooi gebied, maar de regen heeft het parcours moeilijk en zwaar gemaakt en dat heeft ook z'n uitdaging.
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Afgelopen hemelvaart + weeken in Coo geweest met de vriendengroep. Op een mooie locatie in een vakantiehuis gezeten van een nederlandse eigenaar (zelfde als de camping). Twee keer wezen mountainbiken. De blauwe route en een poging tot de rode route. De blauwe is een erg leuke route en ondanks dat het nog vrij nat was, was deze goed te doen met mooie passages door stroompjes en toch wel technische afdalingen. In tegenstelling tot eerder is genoemd is de blauwe route niet die van de GPS track Coo-Stavelot!! Als je vanuit Coo komt (brug/waterval) dan ga je links en +/- een halve kilometer ga je rechts een keienpad omhoog en dan het loop/fietsbruggetje het spoor over, vervolgens links dit is de eerste serieuze klim. De blauwe route is op mischien een puntje na goed uitgepijld (witte stippen met blauwe pijl. De rode is niet goed uitgepijld meer. Deze routes worden overigens niet meer onderhouden en zullen verdwijnen volgens een medewerker van Coo-adventure.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Afgelopen vrijdag de gecombineerde (vaste) routes van Coo, La Gleize en Trois-Ponts gereden. Leuke tocht die vooral door de afstand en hm's in combinatie met de warmte behoorlijk in de benen ging zitten. We zijn begonnen in Coo om tegen de klok in de verschillende routes (aan elkaar) te rijden, tussendoor 2 keer terug naar de auto gereden om de drinkvoorraad aan te vullen. Afsluitend nog een stuk van de Trois-Ponts route gereden, al wilden de benen niet echt meer na de eerste klim (waar je in de bocht op de weg van Coo naar TP het bos in duikt). Op de terugweg nog even de lange afdaling (weg) meegepakt vanaf Wanne naar TP om uit te waaien. Routes zijn mooi om te rijden, er hadden van mij wel wat meer technische stukken in gemogen. Einde van de dag 82km met 2020 hm's op de teller.

Plaatje van het uitzicht over het meer van Coo:
Afbeelding
joris.delange
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 maart 2015, 17:06

Wil voor de verandering na vele malen in la roche, houffalize en vielsalm te zijn geweest ergens anders een weekendje gaan biken. Ik lees dat Coo best leuk is ook voor de wat meer ervaren rijder.
Weet iemand of de route(s) van Gleize onder de routes vallen die op mtbroutes.be bij Coo staan? Er staan 4 routes bij Coo aangegeven en er is geen aparte vermelding van Gleize, wel van Trois points. Lees hier dat Gleize toffe routes heeft, die willen we niet missen natuurlijk.
En wat zou de beste plek zijn om een huisje te boeken daar? Liefst zit ik zo dicht mogelijk bij een route.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

joris.delange schreef:Wil voor de verandering na vele malen in la roche, houffalize en vielsalm te zijn geweest ergens anders een weekendje gaan biken. Ik lees dat Coo best leuk is ook voor de wat meer ervaren rijder.
Weet iemand of de route(s) van Gleize onder de routes vallen die op mtbroutes.be bij Coo staan? Er staan 4 routes bij Coo aangegeven en er is geen aparte vermelding van Gleize, wel van Trois points. Lees hier dat Gleize toffe routes heeft, die willen we niet missen natuurlijk.
En wat zou de beste plek zijn om een huisje te boeken daar? Liefst zit ik zo dicht mogelijk bij een route.
De routes op mtbroutes.be zijn die van La Gleize. Als vaste routes zijn die al best aardig, maar zoals gewoonlijk met vaste routes : er ligt daar nog heel wat meer fraais voor het rapen !
Een goed adres met verschillende formules (aan de start van de routes) : http://auxecuriesdelareine.be/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RomanyRalph
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 3 mei 2009, 09:08
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Brain,Sram XX

Heb hier een paar weekeindjes geleden een route van Lowie gefietst. Prachtig, alhoewel veel stukken nog echt slecht waren in het laatste deel. Misschien dat het door de afgelopen drogere periode wat is opgeknapt. Maar het is hier erg gaaf en pittig op sommige stukken.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

RomanyRalph schreef:Heb hier een paar weekeindjes geleden een route van Lowie gefietst. Prachtig, alhoewel veel stukken nog echt slecht waren in het laatste deel. Misschien dat het door de afgelopen drogere periode wat is opgeknapt. Maar het is hier erg gaaf en pittig op sommige stukken.
Het is er nog altijd vrij modderig Ralph !
Vorige maandag heb ik een 60-tal km in de omgeving gefietst en wel echt genoten. Maar met de regen die er nu aan het neervallen is + de vooruitzichten gaat het daar nog niet zo dadelijk prettig fietsen zijn. Is ook normaal voor deze tijd van het jaar. Boven 500 meter is de bodem nog altijd verzadigd na de winter.
Vorig jaar was het uitzonderlijk droog, maar dat had ik de afgelopen 20 jaar niet meer meegemaakt.
2 jaar geleden bvb lag er begin april boven 500 meter nog altijd 15 cm sneeuw in de dreven !
In lager gelegen gebieden was het een pak beter : zondag in de regio Spa - Vesdervallei gefietst (max. ong 350 m) en daar was veel minder modder. Maar zelfde verhaal : nu en in de nabije toekomst zal het overal nat zijn.
Modderduivels >>> op naar de Ardennen !
RomanyRalph
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 3 mei 2009, 09:08
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Brain,Sram XX

lowie schreef:
RomanyRalph schreef:Heb hier een paar weekeindjes geleden een route van Lowie gefietst. Prachtig, alhoewel veel stukken nog echt slecht waren in het laatste deel. Misschien dat het door de afgelopen drogere periode wat is opgeknapt. Maar het is hier erg gaaf en pittig op sommige stukken.
Het is er nog altijd vrij modderig Ralph !
Vorige maandag heb ik een 60-tal km in de omgeving gefietst en wel echt genoten. Maar met de regen die er nu aan het neervallen is + de vooruitzichten gaat het daar nog niet zo dadelijk prettig fietsen zijn. Is ook normaal voor deze tijd van het jaar. Boven 500 meter is de bodem nog altijd verzadigd na de winter.
Vorig jaar was het uitzonderlijk droog, maar dat had ik de afgelopen 20 jaar niet meer meegemaakt.
2 jaar geleden bvb lag er begin april boven 500 meter nog altijd 15 cm sneeuw in de dreven !
In lager gelegen gebieden was het een pak beter : zondag in de regio Spa - Vesdervallei gefietst (max. ong 350 m) en daar was veel minder modder. Maar zelfde verhaal : nu en in de nabije toekomst zal het overal nat zijn.
Modderduivels >>> op naar de Ardennen !

HAD HET NOG ZO GEZEGD! :lol: :-q
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Kan iemand mij vertellen of ik bij Coo in de omgeving mountainbikes kan huren?
Ik en een vijftal vrienden hebben voor over 2 weken een huisje gehuurd in La Gleize (bij Coo om de hoek). De helft van ons heeft zelf geen mountainbike. Aangezien mijn Frans niet veel verder gaat dan "Omelette du fromage", word ik op internet niet echt wijzer. :roll:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ik heb ondertussen iets verder gekeken dan mijn neus lang is, en kom uit bij Coo Adventure. Mocht iemand nog verdere tips hebben, dan hoor ik dat graag!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie