Dvdsteen schreef:
Krijg je zo geen stale banus? (stuk tussen je ballen en je anus

) 100+km op een carbonnen zadel! Blijkbaar precies t juiste model.

Ik heb altijd met Speedneedle's gereden en nooit geen probleem.
Dit zadel heb ik speciaal voor mij laten maken. Dit op basis van het vorige zadel van Smud carbon, mijn ervaring met speedneedle's de gewone en de marathon en op basis van wat mij een ideaal zadel leek. Heb hem nu al ruim een half jaar en hij zit zeer lekker. Nu is het sinds februari voor iedereen te koop via
http://www.smud-carbon.eu.
Edit: stuk tussen ballen en anus noemt men het perineum

D.run schreef:
Vindt die X.0 derailleur echt spuug lelijk, net een super oud ding zwart gespoten...
Voor marathons wel eens gedacht aan een wat breder stuur, bevalt mij uitstekend op de langere afstanden (korte ook overigens...). Doordat je armen meer uit elkaar staan, gaat het ademhalen naar mijn ervaring beter.
Ik mis alleen nog de bidonhouder.
Het achterderailleur valt over te twisten, ik vind het wel mooi. Het past goed bij de rest van de bike.
Breder stuur heb ik aan gedacht, maar voor nu bevalt het me wel zoals ik zit. Heb wel eens een breder vast gehad maar vond dat niet ideaal. Ik ben niet super breed van bouw en heb het dus niet direct nodig. Normaal gebruik je bar-ends om de functie van je m. pectoralis major om te draaien en hem als hulpademhaling te gebruiken. Als ik een breder stuur neem ik heb veel meer back-sweep nodig om het zelfde effect te bereiken en AX maakt die sturen niet. Voorlopig is die investering te groot.
Ik rij nooit met bidons, ik rij alles altijd met camelbak. Voor mij fijner, kan ik meer meenemen en een bidon haalt het hele WW-en een beetje onderuit.