Wat houdt de mtb-route van ede in?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Vandaag 2 GPStracks aangeleverd bij MTBroutes.nl van de nieuw(e) gemarkeerde routes.
Als je ook belangstelling hebt mail effe naar huubcapendingetjeonlinepuntnl
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wat is de afstand van deze route?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Jan Willem schreef:Wat is de afstand van deze route?
Buitenste ronde is 40 km met veel brede zandpaden naast een fietspad in het noordelijk deel.
De veel afwisselendere zuidelijke lus is de helft.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

dus 2 rondes bij elkaar 60 km of zijn het echt 2 verschillende lussen?
overlappen de lussen elkaar niet?
Sneeuwmonster
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

sama schreef:dus 2 rondes bij elkaar 60 km of zijn het echt 2 verschillende lussen?
overlappen de lussen elkaar niet?
kijk hier eens ter oriëntatie
Je kunt daar ook de routes downloaden en ook als je geen GPS hebt, bekijken via bv Google Earth
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

bert l. schreef:Binnen de omheining van het Wekeromse Zand hebben wij volgens mij verdacht weinig te zoeken. Daar lopen toch ook Wilde Dieren vrij rond. Van die dieren die het hek niet uitmogen. Moeflons ofzo.

Die vuilbelt met klompenpad wil ik wel eens uitproberen. Iemand een track ergens beschikbaar?

Ik heb wel een gps track voor je van het klompepad die over de vuilnisbelt gaat maar het staat ook gewoon met bordjes aangegeven. Start is bij de school in Wekerom.
Daarbij moet ik zeggen dat ik em maar 1 x gereden heb omdat je em niet mag fietsen:s maar goed hij is bijna 9km lang geloof ik en gaat een stuk door het Wekeromse zand, over de vuilnisbelt, achter het voetbalveld langs en door veel velden. Best grappig rondje om een x te doen. Volgens mij lopen er trouwens niet van die moeflons rond want het is niet een gesloten hek rond het Wekeromse zand.
1 x in het jaar (geloof rond september) is er een mtb tourtoch die begint bij Hent uut zaand (naast het wekeromse zand) en die gaat dan geloof ik wel legaal een stuk door het bos daar.

Mocht je de gps track willen hebben stuur je maar een pbtje;)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

moeflons lopen id alleen binnen het hek,
ik heb ze een keer gezien een stuk of 20, mooi :-q :bier:
Sneeuwmonster
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Wat een dramatische uitgepijlde route. Ik ben bij camping de Goudsberg in Lunteren begonnen.
Meteen een bordje gevonden dat wees naar een splitsing. Ik besloot bandensporen te volgen, maar ik kwam geen bordjes meer tegen.
Terug gereden naar de camping zag ik een tweetal bikers voor me, die ik probeerde te volgen.
Ik raakte ze kwijt en weer geen bordjes maar wel weer veel bandensporen. Zelfs mountainbikers uit de buurt wisten niets van de route. Moet wel zeggen dat in de buurt hele leuke stukken zaten met afdalingen en singletracks.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Vandaag geprobeerd te rijden, begonnen bij de eerste parkeerplaats ten oosten van Juffrouw Tok, dus op de rand van bos/hei. Route met de klok mee gaan rijden maar ten zuiden van de N224 alweer fout gereden. Er stonden we bordjes, die heb ik gevolgd tot ik in Centrum Wolfheze stond, daar hielden de bordjes ineens op.

Overigens nog wel wat leuke singletracks zuidelijk van de A12 gevonden, half bewegwijzerd...

Keihard onderuit gegaan op de hei, dus heb route moeten afbreken, versnelling werkte niet meer

Hier het 'rondje' http://www.endomondo.com/workouts/kK2GR7R3fzw" onclick="window.open(this.href);return false;
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

je moet inderdaad gewoon ergens beginnen en schik maken!
als je er wat vaker kom leer je vanzelf de weg te kennen in lunteren!
als je echt een mooi rondje wilt rijden dan moet je de gps track van het bergrace rondje even downloaden
dan kun je je lol op! een van neerland's mooiste rondes!
Sneeuwmonster
Plaats reactie