Bike Light www.mtb-led.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
jordyd76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 7 november 2010, 10:21
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL1

Was wel benieuwd of iemand ervaring heeft met de lampen die worden aangeboden
op http://www.mtb-led.com" onclick="window.open(this.href);return false; wordt een setje aangeboden van 1600 lumen voor 48,- ex BTW
je moet het met de benen doen
Roedie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 20 december 2008, 16:42
Mijn mountainbike: Fisher X-Caliber, Niner Jet9

jordyd76 schreef:Was wel benieuwd of iemand ervaring heeft met de lampen die worden aangeboden
op http://www.mtb-led.com" onclick="window.open(this.href);return false; wordt een setje aangeboden van 1600 lumen voor 48,- ex BTW
Onzin. de Cree XML in T6 binning haalt 280 lumen op 700mA, en op het maximum van 3A is daar volgens de datasheet 325 procent van maakt 910 lumen. Let wel op 25 graden. Op een led temperatuur van 75 graden wat hij makkelijk wordt op 3A gaat daar nog 10% vanaf. Maakt 820 lumen.

Vervolgens heeft de reflector een effcientie van 90% en verlies je 5% door je glas. Kom ik uit op 700 lumen. Nog steeds netjes.

De meeste magicshine sturen de led niet met 3A aan maar met 2400mA. Kom ik op 560 lumen. Ze zeggen dan ook niet dat er 1000 lumen uit het ding komen, maar dat de led in potentie 1000 lumen kan geven. Klopt dat ook niet helemaal mjah. Tis toch wat he :). Volgensmij zijn er geen leveranciers die een eerlijke meeting doen. maar daar gaat het verder niet om.

Maar dan nog, als het ding een beetje degelijk is is het een koopje voor een lamp met accu, lader en houder.
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

Ik heb er mij gisteren 2 besteld, en nu maar hopen hé. :wink:
Joven Ti
Roadlite 6.0
HaaVee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 18 september 2010, 10:47
Mijn mountainbike: Tomac Cortez 2010 in opbouw

Roedie schreef:Maar dan nog, als het ding een beetje degelijk is is het een koopje voor een lamp met accu, lader en houder.
En afgezien daarvan: er zijn ook losse onderdelen tegen een schappelijke prijs te koop, als bevestigingsmateriaal, de lader en accu. Afgezien dat wellicht de geclaimde meetwaarden niet worden gehaald, is hij vele malen goedkoper dan de Nukeproof Reactor Light "schijnwerper" die ik op mijn fiets heb zitten (± € 200,--). :roll: Als ik opnieuw voor de aanschaf zou staan, zou ik deze zeker overwegen.
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

De communicatie verloopt in alle geval al goed, top. :-q
Joven Ti
Roadlite 6.0
no99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 10 oktober 2010, 09:30

Ik ben erg benieuwd! Zodra iemand iets weet dan ga ik er ook eentje overwegen... Al ervaringen iemand?
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

Donderdag betaald, vrijdag opgestuurd, volgende maandag ontvangen, spannend!
Joven Ti
Roadlite 6.0
Jedi
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 6 juni 2010, 22:49
Mijn mountainbike: Giant

Wij hebben er 3 gekocht en die voldoen voorlopig perfect ! :winkie:
(week of wat in bezit en avondritten op de weg en bos gedaan)
You will never never know if you never never go ......
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Na deze goede berichten ga ik er ook eentje bestellen, bedankt voor de tip.
Ik laat z.s.m. weten hoe de lamp mij bevalt
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

Donderdag betaald, vandaag ontvangen en getest en goedgekeurd.

autolampen op een fiets, geweldig hehe. Ik vind het bijzonder dat het zo klein en compact in elkaar steekt.
Joven Ti
Roadlite 6.0
jordyd76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 7 november 2010, 10:21
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL1

Ga toch maar voor de Sigma Karma Evo leuke aanbieding bij Mantel 85,- is iets duurder maar lijkt me een stuk degelijker
en volgens mij nog steeds een koopje!

http://www.mantel-bikeparts.nl/sigma-karma-evo-pro-kset" onclick="window.open(this.href);return false;
je moet het met de benen doen
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Heb ik ook op m'n helm, lief klein lampje. :-D
Het is alleen irritant als een dikkere lamp achter je rijdt.
Dan rijd je achter je schaduw aan. :(
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Heb ook zo'n setje binnen gekregen, ziet er goed en functioneel uit, en geeft veel licht.
Lijkt mij een prima set voor het geld.

Moet hem nog wel op de fiets testen.

Ik vraag mij alleen af hoe "Wok" deze op zijn helm heeft gemonteerd? De bijgeleverde hoofdband past mij wel en een Aziaat maar je moet geen dikke kop hebben :winkie: Deze hoofdband zou je eventueel kunnen verbouwen om er een passing voor een helm voor te maken, maar is niet wat er standaard bij wordt bijgeleverd. Er zijn natuurlijk vele soorten helmen, gaten en gleuven, blijft altijd lastig.

Dit is het setje http://www.xecconlight.com/cree-t6-led-bike-light-s12
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Sorry, had het over de karma evo.
Wil eigenlijk zeggen dat als je niet vaak gaat night biken maar wel met anderen, je beter een http://www.mtb-led.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan kopen.= meer licht. :wink:
Birdytje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 26 mei 2006, 23:19

Dit is een zeer interessant aanbod! Zou iemand die er reeds een heeft aangeschaft misschien de mogelijkheid hebben om een foto te plaatsen waar de lichtopbrengst zichtbaar op wordt gemaakt? In ieder geval alvast bedankt voor de gedane moeite!
Plaats reactie