'blind' met zonnebril

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

Hallo,

Een tijd terug heb ik de BBB Attacker gekocht. Deze werd geleverd met drie soorten glazen. Transparant, Geel en Smoke. Ik fiets er al een tijdje mee, maar bij zonnig weer heb ik een probleem. Wanneer ik het bos infiets en er komt zon tussen de bomen door, dan zie ik (met bril op) zo goed als niets meer. Ik heb de glazen allemaal geprobeerd, maar alle drie leveren ze hetzelfde probleem op, zelfs de transparante glazen. Iemand tips? Zouden fotochromische lenzen helpen?

Groetjes Karel
Laatst gewijzigd door Kechelke op ma 24 oktober 2011, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Geen bril!

Ik heb hier ook last van gehad met o.a. Rudy Project en Shimano bril.

Mijn oude Oakley gaf weinig last. Nadeel is dat je dit in de winkel niet goed kan testen
lepluskoen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:09
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper comp evo

zowel met mijn 2 oakleys als mijn 25 euro rose bril hier geen last van (alleen beslaat die laatste wel vaak als ik hem niet eerst insmeer met zeep en dan oppoets)
26" en anders de omafiets
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb zelf eentje van shimano(4 jaar oud), ik heb er altijd oranje glazen in zittenen ik heb er weinig problemen mee. Als je met zonnig weer in het bos(vaak net wat donkerder) rijd en je komt in het zonlicht moetten je ogen eerst even aanpassen lichtere omstandig heden(anders om is het zelfde). het enigste nadeel is dat je in het bos maar paar meter in de zon rijd waar door je ogen daar na weer moeten aanpassen aan net wat donkere omstandig heden. Zelfs ik merk het ook al heb ik een bril op, ik moet er wel bij zeggen dat donkere glazen in het bos niks is en heldere glazen in zon licht ook niks is in bij de gevallen zie ik dan weinig. een goede bril kan wel schelen maar kan het probleem niet 100% oplossen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik heb zelf liefst amber/geel kleurige gepolarizeerde glazen tussen de bomen. die zijn niet zo donker, dus in de volle zon kan het wat veel licht doorlaten. ik ben er goed aan gewend
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Ik gebruik ook gele glazen, dat is voor mij de beste compromis.
SymenGT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 13 september 2009, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 29er Marathon 2014, Specialized Tarmac SL4 PRO UI2 2012
Contacteer:

Rudy Project met de gepolariseerde fotochromatische lens! :-q Nergens last van. Ook met mijn Specialized photochromatische rode lens geen probleem ondervonden tot nu toe.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

als het geld iedereen op de rug groeide waren er natuurlijk geen shimano en bb brillen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor je geld uit gaat geven even over de voor en nadelen lezen van deze toverlenzen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Photochromic_lens" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat je beschrijft lijkt op een ouderdomsverschijnsel waar meerderen onder ons waaronder ikzelf ook last van hebben: problemen met accomoderen. Ofwel je ogen passen zich niet meer zo snel aan de omstandigheden aan als toen je nog een jonge God was.

Wat zegt Hans Anders of je andere brillenboer ervan?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

ThaSingleTrackMastah schreef:Voor je geld uit gaat geven even over de voor en nadelen lezen van deze toverlenzen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Photochromic_lens" onclick="window.open(this.href);return false;
Advantages and disadvantages

There are both advantages and disadvantages to photochromic lenses. The main advantage is that they will darken into a sunglass tint when exposed to U.V. thus obviating the need to carry a separate pair of sunglasses for protection against harmful U.V. rays from the sun.

The main disadvantage of photochromic lenses is they do not adjust immediately. It could take up to two minutes for the lenses to completely change from light to dark or vice versa. Another disadvantage for some users is that they will not darken when worn inside vehicles with glass that blocks U.V. light.

Ja, het duurt even voor dat ze even op "kleur" zijn, maar dat gaat echt sneller dan je denkt of zoals het hiet boven staat. Ik rij nu al 2 jaar met een BBB Impact PH:

Afbeelding

Juist omdat ik dezelfde problemen had. Ik wil niet meer zonder. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Het is geen Oakley. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

@ Bert: Ik wilde advies over een bril. Ik overweeg nu een bezoek aan de psychiater, niet aan de opticiën :-{ .
Nu zit ik helaas achter mijn pc te huilen, dus mijn bezoek zal ik nog even uitstellen. 34 en dan al aan het aftakelen
en dat terwijl ik dacht dat ik nog steeds een jonge god was :evil: .
Als je nog eens iets weet Bert :winkie: .
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Een bril moet je wel even op je neus hebben gehad want er zit nog al verschil tussen onze ogen en boven dien zweert de een bij oranje glazen en de ander bij gele glazen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Kechelke schreef:@ Bert: Ik wilde advies over een bril. Ik overweeg nu een bezoek aan de psychiater, niet aan de opticiën :-{ .
Nu zit ik helaas achter mijn pc te huilen, dus mijn bezoek zal ik nog even uitstellen. 34 en dan al aan het aftakelen
en dat terwijl ik dacht dat ik nog steeds een jonge god was :evil: .
Als je nog eens iets weet Bert :winkie: .
Bert heeft wel een punt, zeker als de zon van opzij komt en door de bomen kan het nogal eens voor problemen zorgen die met de duurste fotochromische or whatever lenzen niet op te lossen zijn.
Probleem was bij mij ook aanwezig, heb hiervoor zelfs een dure Adidas Evil Eye Pro gekocht, mocht allemaal niet baten.
Na wat bezoeken aan experts en een "kleine" ingreep zie ik nu weer als een jonge god van 41 en kan mijn dure bril gewoon in zijn kokertje blijven.

Opticien is dus een wellicht een goed idee 8)
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kechelke schreef:@ Bert: Ik wilde advies over een bril. Ik overweeg nu een bezoek aan de psychiater, niet aan de opticiën :-{ .
Nu zit ik helaas achter mijn pc te huilen, dus mijn bezoek zal ik nog even uitstellen. 34 en dan al aan het aftakelen
en dat terwijl ik dacht dat ik nog steeds een jonge god was :evil: .
Als je nog eens iets weet Bert :winkie: .
Sorry, Sorry. Bij mij begon de aftakeling ook rond die leeftijd. Ik ben inmiddels écht in de twee helft beland (want alweer 51). Hoe denk je dat dat voelt? Als je hoofd denkt dat je een jonge vent van 15 bent en je lichaam zegt: da's percies verkeerd om; het is geen 15 maar 51!

En alle knappe, jonge vrouwen zeggen "meneer" en "u" tegen je. Kansloos geworden door ouderdom.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie