Mountainbikers Oud-Beijerland e.o !

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
2willie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 13:07

Erich, draadje is een beetje stil gevalen, vorige jaar hebben we oa met len, steven een paar leuke tochten/ritje gereden oa Dorst.
Na mijn vakantie (t/m 2 april) in limburg wil ik wel weer een tocht/ritje rijden we kunnen bv naar Oostvoorne, Dorst of naar Milsbeek (nijmegen) heel mooi gebied waar je wat langere routes kan rijden.

Ik denk dat we binnenkort maar een draadje moet open voor een ritje, mijn voorkeur ofroad. Asfalt tochten rijd met de wiellandtochten dit voorjaar (zeker een aanraden leuke tochten van 120 km)

Ik heb soms en plekke vrij op de twinnyload dus er kan dan iemand mee.

Gr Wilfred
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Hallo!

We zouden toch nog een keer groot rondje Hoekse Waard doen? Misschien wel leuk om dat in het voorjaar ergens te organiseren.

Gr Steven
2willie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 13:07

steven, we hebben wel even contact als ik terug ben uit limburg. Hoeksewaard gaan we zeker in het voorjaar doen. Maar eerst nog een paar dagen off the road plezier in limburg gr wilfred
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Is goed!
Veel plezier in Limburg!
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Hmmm, om maar even met de deur in huis te vallen, MAASDAM!!
Heinenoordtunnel? prachtige plek om daar te baggeren, WAS mijn vaste stek, omdat ik toen in Heinenoord woonde.
was, omdat mijn maatje ermee gestopt is, maar ik ben nu weer serieus op zoek naar een nieuwe fiets, om het weer helemaal op te pakken. Het is weer nodig om conditie op te bouwen, is ook wel makkelijk met mijn werk.
In de schuur hangt nu nog een Giant die ik jaren geleden heb gekocht, maar ik wil weer wat nieuws, en daarna ga ik de Hoeksche waard weer eens bekijken..

Groet, Rien..
Deze ruimte niet beschrijven.
Klimliefhebber
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 augustus 2011, 16:31

Ik kreeg vandaag dit bericht!



Geachte heer Stada,

Naar aanleiding van uw vraag heb ik contact opgenomen met het Samenwerkingsorgaan Hoeksche Waard (SOHW). Vanuit deze organisatie wordt Hoeksche Waard breed samengewerkt, ook op het gebied van het ontwikkelen van recreatieve routes.

In het verleden blijkt deze mogelijkheid wel onderzocht te zijn, ter hoogte van de Heinenoordtunnel. Ten tijde van het aanleggen van wandelpaden nabij het barendrechtse bruggehoofd, was er ook al sprake van dat er daar gemountainbiked werd. De particuliere grondeigenaren hadden aangegeven moeite te hebben met een ATB-route.

Het SOHW gaat nu wel informeren hoe Staatsbosbeheer tegenover een ATB-route staat.

Ik zal u naar aanleiding van de informatie die ik ontvang op de hoogte houden van het standpunt van Staatsbosbeheer.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u hiervoor contact met mij opnemen.


Met vriendelijke groet,

Natasja Boortman
medewerker ruimtelijke ordening

T 078 633 45 39
W http://www.binnenmaas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bezoekadres
Sportlaan 22
3299 XG Maasdam postadres
Postbus 5455
3299 ZH Maasdam

 Denk aan het milieu voordat u deze e-mail print








________________________________________
Van: Stada, Gert-Jan [mailto:stada@media-saturn.com]
Verzonden: maandag 22 augustus 2011 18:10
Aan: "undisclosed-recipients:"@media-saturn.com
Onderwerp: Sport en recreatie

Geachte, Dhr. , Mevr.

Ik wil u een vraag stellen die door velen in de hoekse waard wordt gedeeld.
Is er ooit wel eens gedacht om een ATB (mountainbike ) route aan te leggen in de Hoeksewaard?

Mountainbiken is een enorme groei sport voor zowel sportliefhebbers en recreanten.
Door heel Nederland zijn er veel route aangeven d.m.v. bewegwijzering door onverharde wegen.

Zo zie ik veel mogelijkheden aan het Spui en boven de Heinenoord tunnel , velen onverharde wegen langs de weilanden, door de polders , etc.…

Er zijn veel mensen die de sport beoefenen en dit buiten de Hoekse waard moeten opzoeken.
Deze vraag leeft onder de sportliefhebbers en recreanten en ik hoop dat deze vraag serieus wordt behandeld.

Hieronder 2x een link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mountainbiken" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mtbroutes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klimliefhebber
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 augustus 2011, 16:31

Vandaag dit bericht gekregen van de Gemeente! :-D


Geachte heer Stada,

Naar aanleiding van uw vraag heb ik contact opgenomen met het Samenwerkingsorgaan Hoeksche Waard (SOHW). Vanuit deze organisatie wordt Hoeksche Waard breed samengewerkt, ook op het gebied van het ontwikkelen van recreatieve routes.

In het verleden blijkt deze mogelijkheid wel onderzocht te zijn, ter hoogte van de Heinenoordtunnel. Ten tijde van het aanleggen van wandelpaden nabij het barendrechtse bruggehoofd, was er ook al sprake van dat er daar gemountainbiked werd. De particuliere grondeigenaren hadden aangegeven moeite te hebben met een ATB-route.

Het SOHW gaat nu wel informeren hoe Staatsbosbeheer tegenover een ATB-route staat.

Ik zal u naar aanleiding van de informatie die ik ontvang op de hoogte houden van het standpunt van Staatsbosbeheer.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u hiervoor contact met mij opnemen.


Met vriendelijke groet,

Natasja Boortman
medewerker ruimtelijke ordening

T 078 633 45 39
W http://www.binnenmaas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bezoekadres
Sportlaan 22
3299 XG Maasdam postadres
Postbus 5455
3299 ZH Maasdam

 Denk aan het milieu voordat u deze e-mail print








________________________________________
Van: Stada, Gert-Jan [mailto:stada@media-saturn.com]
Verzonden: maandag 22 augustus 2011 18:10
Aan: "undisclosed-recipients:"@media-saturn.com
Onderwerp: Sport en recreatie

Geachte, Dhr. , Mevr.

Ik wil u een vraag stellen die door velen in de hoekse waard wordt gedeeld.
Is er ooit wel eens gedacht om een ATB (mountainbike ) route aan te leggen in de Hoeksewaard?

Mountainbiken is een enorme groei sport voor zowel sportliefhebbers en recreanten.
Door heel Nederland zijn er veel route aangeven d.m.v. bewegwijzering door onverharde wegen.

Zo zie ik veel mogelijkheden aan het Spui en boven de Heinenoord tunnel , velen onverharde wegen langs de weilanden, door de polders , etc.…

Er zijn veel mensen die de sport beoefenen en dit buiten de Hoekse waard moeten opzoeken.
Deze vraag leeft onder de sportliefhebbers en recreanten en ik hoop dat deze vraag serieus wordt behandeld.

Hieronder 2x een link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mountainbiken" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mtbroutes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klimliefhebber
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 augustus 2011, 16:31

Er is nog hoop!


Geachte heer Stada,

Naar aanleiding van uw vraag heb ik contact opgenomen met het Samenwerkingsorgaan Hoeksche Waard (SOHW). Vanuit deze organisatie wordt Hoeksche Waard breed samengewerkt, ook op het gebied van het ontwikkelen van recreatieve routes.

In het verleden blijkt deze mogelijkheid wel onderzocht te zijn, ter hoogte van de Heinenoordtunnel. Ten tijde van het aanleggen van wandelpaden nabij het barendrechtse bruggehoofd, was er ook al sprake van dat er daar gemountainbiked werd. De particuliere grondeigenaren hadden aangegeven moeite te hebben met een ATB-route.

Het SOHW gaat nu wel informeren hoe Staatsbosbeheer tegenover een ATB-route staat.

Ik zal u naar aanleiding van de informatie die ik ontvang op de hoogte houden van het standpunt van Staatsbosbeheer.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u hiervoor contact met mij opnemen.


Met vriendelijke groet,

Natasja Boortman
medewerker ruimtelijke ordening

T 078 633 45 39
W http://www.binnenmaas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bezoekadres
Sportlaan 22
3299 XG Maasdam postadres
Postbus 5455
3299 ZH Maasdam

 Denk aan het milieu voordat u deze e-mail print








________________________________________
Van: Stada, Gert-Jan [mailto:stada@media-saturn.com]
Verzonden: maandag 22 augustus 2011 18:10
Aan: "undisclosed-recipients:"@media-saturn.com
Onderwerp: Sport en recreatie

Geachte, Dhr. , Mevr.

Ik wil u een vraag stellen die door velen in de hoekse waard wordt gedeeld.
Is er ooit wel eens gedacht om een ATB (mountainbike ) route aan te leggen in de Hoeksewaard?

Mountainbiken is een enorme groei sport voor zowel sportliefhebbers en recreanten.
Door heel Nederland zijn er veel route aangeven d.m.v. bewegwijzering door onverharde wegen.

Zo zie ik veel mogelijkheden aan het Spui en boven de Heinenoord tunnel , velen onverharde wegen langs de weilanden, door de polders , etc.…

Er zijn veel mensen die de sport beoefenen en dit buiten de Hoekse waard moeten opzoeken.
Deze vraag leeft onder de sportliefhebbers en recreanten en ik hoop dat deze vraag serieus wordt behandeld.

Hieronder 2x een link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mountainbiken" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mtbroutes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Klimliefhebber schreef: Ik wil u een vraag stellen die door velen in de hoekse waard wordt gedeeld.
Zowiezo ook 1 uit Rotterdam-zuid ! :winkie:

Ik woon er zelf een minuut of 10 fietsen vandaan (Heinenoordtunnel) , wat mij beter ligt dan in 3 kwartier richting Bergschenhoek :D (Doe ik ook met plezier ... , maar ja , het is wel eens fijn om afgepeigerd zo de douche in te stappen ipv nog eens 20km te moeten fietsen ...)

Ik blijf het volgen !!
willem-corsa
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 23:07
Mijn mountainbike: Giant XTC 2 (2010)

Moet zeggen dat ik hier ook wel op zitten te wachten, ben er zeer benieuwd naar wat het gaat worden.
Ik vind mountainbike echt super leuk, alleen wat mij tegen houdt, is dat ik altijd me de auto op stap moet gaan. Dichtstbijzijnde parcours voor mij is Oostvoorne, ik kom zelf uit Goudswaard.
Ga dit nog wel volgen

Gr Willem
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

@. Ben ook benieuwd wat er in de Hoeksche waard komt :wink:
Ik kom ook uit Goudswaard, ik ga meestal fietsen in Loonse en Drunese duinen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Zou mooi zijn als er inderdaad een ATB route in de Hoeksche waard zou komen, het is een stil stuk als je naar de landkaart kijkt om routes te vinden..

Rien..
Deze ruimte niet beschrijven.
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

In de Hoeksche waard is er eigenlijk weinig terrein waar je kan biken toch ?
Laatst gewijzigd door BaD RiDeR op vr 10 februari 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

BaD RiDeR schreef:In de Hoeksche waard is er eigenlijk weinig terrein waar je kan bikken toch ?
Er zijn volgens mij genoeg patatzaken hoor ! ... :winkie:
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Nah allemaal overgeniomen door onze Chinese medemensen, ik heb toch liever een bak bami van ze dan een patatje :D
Deze ruimte niet beschrijven.
Plaats reactie