Vaste MTB - route Enschede - Noord

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Het is ook de bedoeling dat je OM die kleigaten fietst.....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
NINEINCHSNAIL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 12 februari 2011, 22:35
Mijn mountainbike: Oldenzaal
Contacteer:

Dex schreef:Het is ook de bedoeling dat je OM die kleigaten fietst.....

Oooh.......... :winkie:
Als je het niet meer trekt moet je drukken.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Nu begrijp ik de geruchten dat er net als in Lochness ook hier iets waargenomen is.....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Dex schreef:Nu begrijp ik de geruchten dat er net als in Lochness ook hier iets waargenomen is.....
Ligt aan wie er uit dat moddergat naar boven komt :D
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
langeGrieSe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 december 2008, 19:45
Mijn mountainbike: Ghost RT Actinum 5900 2010

Gisteravond deze route weer eens gefietst. Het viel ons op dat het smalle spoortje met verraderlijke stenen langs het prikkeldraad na Lonneker is opgehoogd met grint en puin. Daar is het zeker niet slechter van geworden, ook de uitgetrapte bochten waar je soms tot de assen door de drek ging zijn meegenomen! Voorheen had ik toch altijd een beetje angst voor dat prikkeldraad, zeker als na flinke regenval het spoor vol stond met drek en water en je de stenen en ander puin niet zag en af en toe een flinke zwieper maakte. Hulde voor degenen die hier onderhoud heeft gepleegd, ook de rest van de route ligt er prima bij!
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Gisteren ook ff het Buitenspoor Noord gefietst.
Pacour lag er goed bij, en inderdaad veel puin in dat gat gedumpt wat er niet slechter op is geworden.
Alleen bij de U.T. de doorgang versperd Bij het bruggetje omdat daar één of ander festival aan de gang was.
ik had geen zin om om te rijden dus dan maar met mijn bike op mijn nek over het hek geklommen .
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Dat puin hadden we ook al te paard (sorry) tegen de route in (sorry) gespot.. daarna ook weer een keer de Enschede Noord route gereden met m'n bike, track is er beter door geworden maar het was nu net wel een stukje waar je goed je balans en wat techniek kon (moest) oefenen... wel veiliger zo. Maar nu net Delden ontdekt en dat wordt de nieuwe favoriet vanuit huis!
Eagletje
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 19 november 2009, 00:04
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Race 2016

Ook maar eens in twente kiek'n binnenkort.........;-)
Ajjj maar skik hebt!!!
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Gisteren ook de route gefietst, en zoals door anderen al opgemerkt is het smalle paadje een grote verbetering, maar de Lonnekerberg is na een paar buitjes van de afgelopen dagen alweer één grote ellende!

Ik weet niet wie de route in onderhoud heeft, maar ik begrijp niet dat men daar nou niet eens een keer iets aan kan doen. Laat men eens kontakt opnemen met de routebouwers van de Twickel route, die dit soort onbegaanbare tracks weer begaanbaar weten te maken.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
laotse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 6 november 2010, 19:25
Mijn mountainbike: cannondale flash f3

vandaag rondje ge fiets maar bij de klei gaten kun je de route niet meer volgen
als je links gaat over het bouw terrein daar liggen nu bergen zand :~ en wat dex zegt lonnekerberg
tweede gedeelte was weer eens niet te fietsen :roll: dat mogen ze echt wel een keer fiksen
uit mijn heerlijke-hoge verwachtingen stortte ik neer.
langeGrieSe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 december 2008, 19:45
Mijn mountainbike: Ghost RT Actinum 5900 2010

laotse schreef:bij de klei gaten kun je de route niet meer volgen als je links gaat over het bouw terrein daar liggen nu bergen zand
Die bergen zand liggen er al een tijdje, maar vormen geen probleem. Gewoon aan de rechterkant ervan blijven als je uit 't bos komt en iets verder het bos weer in (langs het gebouwtje) dan zit je zo weer op de single track. Het grote probleem bij zowel bos-uit als bos-in zijn de brandnetels en de bramenstruiken :(( Misschien eens een keer flink snoeien. Ik heb het hier wel eens vaker geopperd: ik wil best wat doen, maar niet op eigen houtje. Geen zin in een boze boswachter o.i.d. Maar meestal als ik zoiets had gepost in dit draadje, was het een week later gefikst :)
langeGrieSe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 december 2008, 19:45
Mijn mountainbike: Ghost RT Actinum 5900 2010

langeGrieSe schreef:Het grote probleem bij zowel bos-uit als bos-in zijn de brandnetels en de bramenstruiken. Misschien eens een keer flink snoeien. Ik heb het hier wel eens vaker geopperd: ik wil best wat doen, maar niet op eigen houtje. Geen zin in een boze boswachter o.i.d. Maar meestal als ik zoiets had gepost in dit draadje, was het een week later gefikst :)
Tja, afgelopen dinsdag voor de zoveelste keer met bloed aan de benen thuisgekomen :-{
Vanmiddag er maar eens naar toe gereden gewapend met een heggenschaar: hij kan weer :D
Rob1971
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Centurion 800.29

langeGrieSe schreef:
langeGrieSe schreef:Het grote probleem bij zowel bos-uit als bos-in zijn de brandnetels en de bramenstruiken. Misschien eens een keer flink snoeien. Ik heb het hier wel eens vaker geopperd: ik wil best wat doen, maar niet op eigen houtje. Geen zin in een boze boswachter o.i.d. Maar meestal als ik zoiets had gepost in dit draadje, was het een week later gefikst :)
Tja, afgelopen dinsdag voor de zoveelste keer met bloed aan de benen thuisgekomen :-{
Vanmiddag er maar eens naar toe gereden gewapend met een heggenschaar: hij kan weer :D
Super! Thanks. :-q Vanavond weer een rondje. Vorige week gestrand in de modder op de Lonnekerberg. Benieuwd hoe het nu is.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Vandaag heb ik de tocht op de cyclocrosser gedaan .
Ging best wel weer lekker voor de eerste keer dit jaar op de crossert. :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Rataplan
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 22:47
Mijn mountainbike: Stumpjumper Comp 2009, Bianchi JAB 29.1 2013

Worden jullie ook zo gek van al die mannen die hun vertier buitenhuis zoeken!
Vrijdag stond er weer 1 met de broek op de enkels! en zijn hand ging heen en weer! bah!
Het is een mooie route maar zodra je de deurningerstaat oversteekt moet je echt ff extra gas geven.
van je hobby je werk maken, dat is pas sport !
Plaats reactie