Ervaring Canyon (of andere buitenlandse fiets) met fietsplan

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
1977koen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL 7.0

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een Canyon te kopen. Via mijn werk kan ik gebruik maken van het fietsplan, wat me dik 300 euro scheelt. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met het fietsplan en een fiets uit bijvoorbeeld Duitsland? Ik moet een bon overleggen, en mag zelf weten waar ik de fiets koop. Kan dit dan ook een Canyon zijn?
Maus010
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 25 april 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction Team 2011

Ook ik heb gebruik gemaakt van het Fietsplan. Maar je kunt alleen een bike uitzoeken bij een shop die ook daarbij is aangesloten. Dat staat meestal op hun site vermeld. Reken er dus niet op dat Canyon hier aan mee doet. Het blijft een DEU bedrijf.

Kijk eens bij IziBike of Bike2Build.
Ronald Wijnen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 15:18
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2011

Er zijn 2 verschillende fietsplannen in Nederland.
Waarschijnlijk heeft de makkelijkste waarbij je zelf een fiets kunt aanschaffen en de factuur bij je werkgever inlevert, dan valt ook Canyon hieronder ja.
Het fietsplan waar Maus010 over spreekt is de andere variant, maar is veel beperkter en daardoor minder gebruikt in Nederland.
1977koen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL 7.0

Ik mag inderdaad zelf de fiets kopen en de factuur inleveren. Ik ga er dus vanuit dat de Canyon geen probleem is. Bedankt voor de reacties!
Ronald Wijnen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 15:18
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2011

Voor de zekerheid natuurlijk altijd even navragen bij je werkgever :)
Ik heb hetzelfde plan als jou en mij werd verteld dat het helemaal niets uitmaakt waar de fiets gekocht wordt.
Plaats reactie