prijsadvies gevraagd Klein Attitude XTR en SID via MaP

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
altijd fietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 15:56

Goedemiddag,
Ik zou het waarderen als jullie willen kijken of mijn bod van 650 euro (sterk onder de vraagprijs van 1250 euro) voor onderstaande fiets een beetje terecht is. Hartelijk dank voor jullie info. Alexander

Reden voor lager bod: fiets was eind jaren 90 helemaal super, maar onderdelen lijken nog origineel, in prima staat maar intussen wel verouderd. Heb gehoord dat aluminium frames met de tijd slapper worden (zeker bij MTB gebruik) (in tegenstelling tot staal en titanium); de vork heeft geen lock-out en XTR is, op de remmen na, volgens mij minder duurzaam dan XT en LX (maar wel lichter en (NOG) prettiger werkend. Klein bestaat niet meer. Oudere XTR-onderdelen zijn veelal niet compatible met "mainstream" xt en LX en daardoor lastiger te vervangen.
Frame schijnt wel heel goed te fietsen en bedrading loopt binnendoor.


Ben erg thuis in trekkingfietsen en Rohloff, maar dit is nog wat nieuw voor me.

De fiets (http://link.marktplaats.nl/450087053" onclick="window.open(this.href);return false;):
prachtige KLEIN ATTITUDE PRO..
Frame Construction TIG-welded
Frame Tubing Material Klein Gradient aluminum
Fork Brand & Model Rock Shox Sid
Fork Material Aluminum/magnesium, triple-clamp crown
Rear Shock Not applicable

Components
Component Group Shimano XTR
Brakeset Shimano XTR V-Brake brakes, Shimano XTR levers
Shift Levers Shimano XTR RapidFire SL
Front Derailleur Shimano XTR top-swing, top-pull
Rear Derailleur Shimano XTR SGS Rapid Rise
Crankset Shimano XTR M950, 24/34/46 teeth
Pedals Time ATAC Carbon
Bottom Bracket Shimano BB-M950, 116mm spindle
BB Shell Width 73mm English
Rear Cogs 8-speed, 12 - 32 teeth
Chain Sachs PC-61, 1/2 x 3/32"
Seatpost Thomson Elite, 31.6mm diameter
Saddle Selle Italia Flite
Handlebar ICON
Handlebar Extensions Not included
Handlebar Stem ICON
Headset 1 1/8" threadless Chris King NoThreadSet

Wheels
Hubs Cane Creek Crono
Rims Front: Cane Creek Crono Metro, Rear: Cane Creek Crono Metro Asym, 24-hole/28-hole
Tires Front: 26 x 2.10" Bontrager Revolt SS kevlar, Rear: 26 x 46/50" Bontrager Revolt SS kevlar
Spoke Brand DT stainless steel, 2.0mm straight pull
Spoke Nipples Alloy nipples
DEZE KLEIN HEEFT 9000 GULDEN GEKOST
IN PERFECTE STAAT !
ben zelf 183 en de fiets past perfect . "
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Als jij het bod terecht vind is het toch OK? Als de verkoper het bod ook OK vindt dan is alles OK. 2 gelukkige mensen dus. Als jij 1250 biedt omdat wij het zeggen maar je vindt het zelf teveel, dan gaat er toch iets fout....
altijd fietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 15:56

Dank Erik, voor je reaktie.

Was vergeten te melden dat de verkoper het bod van 650 euro veel te laag vindt, maar zat mezelf af te vragen of ik nu een krent ben (voor " niets" op de eerste rang)....of dat meer mensen mijn mening delen dat die fiets nu ook weer niet zo kostbaar moet zijn, puur afgaande van rationele argumenten.

Fijne avond nog, Alexander
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Ah OK, nou wordt het interessant. Verkoper is niet OK....

Dit is in ieder geval een bike met "wat de gek ervoor geeft" ambitie, omdat het een Klein is. Dus des te meer reden is aannemelijk wat jij er voor wil geven. Ik zou het bij 700 Euro houden. Voor meer verkoopt hij m toch niet.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

De gevoelswaarde van de eigenaar al hoger liggen dan de straatwaarde. Het is/was een superfiets met dito afmontage.

De leeftijd maakt m.i. dat de ooit dure fiets nu (zeker) niet meer waard is dan een goede Cube o.i.d.

Zo op de foto ziet de drivetrain er best fris uit, weinig gebruikt?

Als koper vind ik het een goede prijs, als verkoper zou ik hem voor die prijs niet wegdoen en lekker afrijden.
altijd fietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 15:56

nogmaals hartelijk dank voor jullie reakties (moeten jullie niet mountain biken op deze mooie warme avond?). Ik geloof dus dat ik iets te krenterig ben geweest en beter tussen de 700 en 800 euro kan gaan zitten. Maar goed, daarvoor is ook weer veel anders moois te krijgen via MP en als eigenaar zou ik dan inderdaad de fiets maar houden. Of gewoon veel geduld hebben (probeer zelf al jaren een Tacx Imagic te verkopen, maar steeds vlakvoor de Amstel Gold ben ik toch weer blij dat ik er weer op kan trainen en niemand voldoende bood).
Ollie: denk dat het voordeel van een goed Cube is dat je in elke geval courantere onderdelen hebt. Het verbaasde me inderdaad ook dat de drivetrain er nog zo goed uitzag. Zou dit opvallende gekleurde kunstwerk alleen de muur hebben gehangen in een Gallerie? :-)

Alexander
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Het zou kunnen dat hij die 800,- euro wel waard is, maar dat hangt wel een beetje van de staat af. Als hij daadwerkelijk nog zo goed als nieuw is.... misschien wel. Een maatje van me kocht in 1999 een Cannondale van 10.000,- gulden. Hij heeft hem nog steeds, maar na 1 jaartje intensief wedstrijdgebruik.... tsja wat zou hij dan nu nog waard zijn. Naderhand kreeg hij sponsoren, maar heeft zijn eigen fiets zooi nooit weggedaan.... ;). Toch altijd wel tiptop in orde gehouden door hem....
Laatst gewijzigd door Suntoro op vr 17 juni 2011, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

heb zelf ook xtr van 10 jaar op de fiets zitten. 't is 9 speed, dus alles is nog compatible. 10 speed is pas 1 jaar beschikbaar voor atb. Tandwielen voor de 970 crank zijn ook nog verkrijgbaar. beschikbaarheid is dus geen probleem.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Dit is een Klein uit, zo te zien, niet lang na de overname door Trek. Ik gok ergens rond 1997/1998. De Klein's van VOOR de overname, zeker Attitude's (en Adroit's), zijn gewoon veel geld waard (mits is heel goede staat!). Kijk maar eens op http://www.retrobike.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;. Bedragen van € 3000,- (en zie wel eens meer dan € 4000,-) zijn niet ongebruikelijk. Wel is dan meestal sprake van een heel exclusieve "retro" afmontage en "concoursstaat".

Deze Klein is (in mijn ogen) niet bijzondef afgemonteerd en had destijds heel zeker geen nieuwwaarde van Hfl. 9000,- (denk rond de 6000,-), even op internet zoeken wellicht. Fiets lijkt er keurig uit te zien, goed onderhouden en wellicht niet veel gebruikt (afgaande op de foto's). Denk dat bod van rond de € 800 tot € 900 net is.

Succes met bieden.
StAlTiCa
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ik denk dat je met 400 nog teveel betaalt voor deze fiets, meer is het gewoon niet waard
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Deze fiets is meer waard dan een gemiddelde fiets van deze leeftijd, omdat ie compleet retro is afgemonteerd en een verzamelaars status heeft.
Als jouw intentie is een fiets aan te schaffen puur om mee te fietsen en je geeft niks om retro, dan is dit niks voor jou.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

ben zelf 183 en de fiets past perfect
Ik weet niet hoe groot je zelf bent maar gezien de lengte van de stuurpen lijkt me dit frame aan de kleine kant dus als je zelf ook 183 of zelfs groter bent, raad ik je zeker aan er even op te gaan zitten en voelen of het wat is voordat je de centjes overhandigd.
Verder zitten er geen schrijfrem nokjes op het frame als ik het goed kan zien. Dus schijremmen gaat hem niet worden (mocht je dat willen).

Wel mooi frame en koele kleurtjes!
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Op foto lijkt het een 21", heb even in folders van 97/98 gekeken die ik nog heb liggen
StAlTiCa
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voor 999,- vind je tegenwoordig al genoeg moois met zeer goede voorvork, licht gewicht, prima afmontage etc. Deze Klein was toen heel wat, nu niet heel bijzonder meer, of je moet speciaal op zoek zijn naar zo'n gouwe ouwe. Waarom dus niet even verder kijken/doorsparen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Het blijft natuurlijk flink wat geld, en als je niks met Klein of pre 2000 fietsen hebt zou ik hem niet kopen. Voor wat Aurelius al zegt 1000,- euro heb je een knappe fiets waarmee je gewoon up to date mee bent. Daar kan je dan jaren mee voort, en vervang je alleen datgene dat versleten is.

Maar ja, er zijn natuurlijk ook mensen die wat voelen bij Klein.... dan is het maar wat je het waard vind. Bedenk wel, wanneer je onderdelen wilt vervangen je ze met moderner materiaal zult moeten vervangen. Pre 2000 onderdelen zijn schaars, indien je hem retro zou willen houden.
Plaats reactie