Bouillon?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
madrista666
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: do 11 januari 2007, 13:45
Mijn mountainbike: Lappiere Black, Commençal Meta 5.5 VIP,Specialized Stumpjumper S-Works
Contacteer:

Heel mooie streek en het parcours van Bouillion is zéér zwaar!!!
Enkel opgepast met het jachtsezoein ( best even informeren bij de dienst van toerisme )
The only way is the singeltrack way
gamutter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 28 december 2004, 21:43
Mijn mountainbike: S-w Epic carbon/ Stjumper ht / Race Sp Roubaix pro

ThaSingleTrackMastah schreef:Beetje paniekvoetbal.
En ik hou niet van voetbal.
Maar idd, mannen die met een dubbelloops door het bos lopen zijn meestal geen grote lichten.
Eerder zwarte gaten...
Maar om nou te veronderstellen dat ze bikers in hun aarsch schieten....
Men schiet daar niet met hagel op everzwijnen of reeën, maar wel met zwaar kaliber kogels, wat natuurlijk dodelijk blijft op grotere afstand.
Je moet dit wel serieus nemen hoor,
LuckyIron
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: di 12 november 2002, 19:26
Mijn mountainbike: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Vandaag de 90km gaan rijden in Bouillon.

Parkoers ligt er prima bij, hier en daar wat opspattend water en wat natte voeten van de beekjes. Voor de rest 1 klein stukje dat stukgereden is door bosvoertuigen.

Leuke dag gehad, prachtig weer!!!

:-q
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

pfffff *ff stof van dit topic blazen*

Ik kwam een (vaste)route in mijn ANWB routeboekje voor Ardennen tegen in Bouillion... 90 km, 90% onverhard en 2704 hoogtemeters :o klinkt erg zwaar, maar wel als een uitdaging (de andere routes rondom Bouillion ook trouwens) Iemand ervaring met deze route? Is het enigszins te doen?
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

woeker schreef:pfffff *ff stof van dit topic blazen*

Ik kwam een (vaste)route in mijn ANWB routeboekje voor Ardennen tegen in Bouillion... 90 km, 90% onverhard en 2704 hoogtemeters :o klinkt erg zwaar, maar wel als een uitdaging (de andere routes rondom Bouillion ook trouwens) Iemand ervaring met deze route? Is het enigszins te doen?
De leukste route van de ardennen! Je wordt van dal naar top naar dal naar top enz. gesleept . Zo 90 km lang. Behoorlijk zwaar, maar fantastisch. Ik heb hem een keer midden in de zomer gereden (30 graden) en moest mijn camelbag 2x bijvullen (3l inhoud, dus 9 liter totaal).
echt zeer de moeite waard, vele malen mooier dan de 70 (welke de andere kant opgaat en dus geheel verschilt van de 90)
groeten Koen
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik ga 15 augustus op vakantie bij Bouillion, uiteraard om er te biken! maar ik ben nog maar een beginner, heb nog maar een 3 a 4 maandjes intensief gebiked! ik heb er wel de conditie, spieren, en leeftijd voor (ben nog maar 20 :tong ) is de 90 km dan wel aan te raden? en hoe staat dat met de wegwijzering? is het goed te volgen? en zou ik een route kaart moeten hebben ervoor?
26'er rulezz !!
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

je kunt het altijd proberen.....
afsnijden/over de weg terug kan altijd nog. Wij hebben hem gereden als voorbereiding op duchenne heroes, dus waren in topconditie. En ik vond hem behoorlijk zwaar....
ik weet niet hoe de bepijling er nu voorstaat. heb je een gps?
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ok dan zie ik het zelf wel, nee ik heb helaas geen gps (mij te duur) mischien heeft iemand hem wel op gps en kan ie het op google earth zetten? zodat ik kan zien hoe het pad loopt. dan kan ik dat uitprinten en meenemen.
26'er rulezz !!
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=50" onclick="window.open(this.href);return false;
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ok thanks!!! goede kaarten, die zal ik wel es even uitprinten. BEDANKT!!!
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik zou graag een mtb routekaart willen bestellen, waar kan ik dat doen? op http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=50" onclick="window.open(this.href);return false; boullion kan je het bestellen alleen kan ik het niet vinden. en zou ik wat aan die kaart hebben?
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Afgelopen weekend in Bouillon gereden. Leuk plaatsje en erg mooie bosrijke omgeving.

Vrijdagmiddag hebben we de (vaste) 40 km route gereden die ten oosten van Bouillon loopt, met de GPS-track van de ANWB-site (link). Deze route viel nogal tegen: welgeteld één stukje singletrack van hooguit 10 meter. De rest ging over brede bospaden en asfalt. Sommige stukken waren volledig kapot gereden door bosbouwvoertuigen. In combinatie met het hondenweer die dag niet echt een succes. Wel af en toe mooie uitzichten, en de klimmen waren niet al te steil en allemaal erg goed te doen.

Zaterdag hebben we een GPS-track van de site van O2bikers (nr 166, link) gereden, ten westen van Bouillon. Deze volgt deels de uitgepijlde maar verlaat die hier en daar voor wat interessantere (wandel-)paden. Deze route begon meteen met een zeer steile singletrackklim, met even later een geweldige singletrackafdaling die al zigzaggend naar beneden liep. Dat beloofde veel voor de rest van de route maar die belofte werd niet helemaal ingelost. Wederom vooral brede bospaden, met nu ook een stuk steilere klimmen. Sporadisch een stukje wandelpad, soms totaal overwoekerd. Een wandelpad over een rotskam was erg mooi maar grotendeels echt niet fietsbaar. Helemaal op het eind van de route werden we weer beloond met opnieuw zo'n geweldige zigzaggende singletrackafdaling, gevolgd door een leuk paadje langs de rivier terug naar Bouillon.

Al met al was het een leuk weekend en hebben we ons prima vermaakt, maar vielen de trails wat tegen. Er zijn ongetwijfeld nog meer van die mooie singletracks maar wij hebben ze niet gevonden. Ook wat trailonderhoud zou geen kwaad kunnen hier en daar. Als je hier een troep Canadese trailbouwers loslaat heb je volgens mij binnen no-time een mtb-mekka, het gebied heeft zeker genoeg potentieel.

De wandelkaart die je ter plekke kunt kopen vonden wij overigens niet heel bruikbaar, het is een wirwar van ingetekende lijnen en het is niet erg duidelijk om wat voor paden het gaat. Veel wandelroutes gaan ook gewoon over brede boswegen.

Kortom een veelbelovend gebied maar je moet wel zelf op zoek naar de leuke singletracks. De jeugdherberg in Bouillon is trouwens een aanrader.
MXbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:02
Mijn mountainbike: is om te fietsen...

Ik ga morgenavond daar kijken, neem de camper mee en setje extra wielen met NN banden. Om hier even mijn 1300gr setje met RR kapot te rijden lijkt mij geen goed idee. Lijkt mij een goed plan om voor te bereiden op een marathon ofzo.

Morgenmiddag eerst naar Barracuda in Wavre en zaterdag rijden daar. Hopelijk een beetje droog.
To be old and wise, you must be young and stupid.
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Ik ben benieuwd hoe je het vindt. Ik heb vorige week de O2bikers route gereden en vond het een erg leuke route. Houdt er wel rekening mee dat er veel bomen zijn omgevallen en dat er redelijk wat paden overgroeid zijn
I may not be good, but at least I'm slow.
Plaats reactie