TREK 6000, wie helpt mij?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
anewbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 juni 2010, 11:24

Voor iemand wil ik een mountainbike kopen alleen heb ik geen idee of onderstaande deal een goeie is? Wie kan mij hierin info geven.

Aangezien het een kado is heb ik een spijkerbroek van diegene gepakt en zo de binnenbeenlengte proberen te bepalen : tussen de 75-80 cm. Hij is zelf 1.85 lang.

De fiets die ik op het oog heb is een TREK:
type 6000
kleur zwart/wit
model 2009
framehoogte 19
27 versnellingen
veel shimano onderdelen
gekocht in december 2009 3 x op gefiets, alleen op straat en niet door modder
geen gebruikerssporen zoals krasjes
garantie zit er nog bij

Voor 500 euro kan ik hem meenemen. Nieuw is deze als ik het goed heb 800euro...
Op foto's ziet hij er super uit nog.

Wie o wie geeft feedback?

Groeten
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Is het zo één:

Afbeelding

In zijn algemeenheid zijn Treks best goede fietsen. Het hangt er een beetje van af hoe fanatiek je wilt zijn om een goede deal te kunnen beoordelen. D fiets op het plaatje heeft bijvoorbeeld niet zo'n goede voorvork.
Bovendien zeg je: "veel Shimano onderdelen", ook dat zegt niets over kwaliteit. Een Shimano alivio derailleur is voor het betere MTB werk bijvoorbeeld ver onder de maat. Het merk Shimano staat niet automatisch garant voor de kwaliteit die je wilt hebben. Typenummers en een evenwichtige verdeling van groepen onderdelen zeggen veel meer over de kwaliteit van je fiets. Zo zou ik bijvoorbeeld een fiets met een hele versnellingsgroep van Deore boven een fiets met een XT achterderailleur maar met een Alivio voorderailleur verkiezen. Maar dat is voor ieder anders.

Kortom: je geeft wat weinig info om een fiets te kunnen beoordelen. Dan vind ik 500 euro nog een hele gok, eerlijk gezegd. Heb je anders een link naar de advertentie of zo?
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
anewbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 juni 2010, 11:24

Hoi, bedankt voor je reactie. Dit is de link naar de advertentie. Meer info over de fiets heb ik niet, buiten het opgezocht hebben wat de nieuwprijs zou zijn geweest. Zelf heb ik een TREK 4300, niet fanatiek in het mountainbiken en deze TREK bevalt me prima.

http://link.marktplaats.nl/354914297" onclick="window.open(this.href);return false;

(lijkt op jou geplaatste foto)

De fiets zal geen zwaar fanatieke mountainbike avonturen hoeven te doorstaan. Wel is het de bedoeling om zo nu en dan mountainbike tracks op te zoeken, maar hij zal ook gebruikt worden voor stukken 'normaal' fietsen. En deze zomer hopelijk op vakantie naar de bergen ermee.
De planning is dat ik morgenavond evt al langs ga voor de fiets. Wellicht moet ik even uitstellen?

Fijn als ik nog een reactie van je krijg hierop. En wellicht tips.
500 euro is aan de hoge kant voor wat er besteed kan worden aan een fiets en kan ik een nieuwe MTB vermoedelijk niet echt vinden voor deze prijs. Hierdoor richt ik me op 2e hands en aanbiedingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Even gegoogled op trek 6000: http://www.topbikes.nl/bikescollection/ ... 00_series/" onclick="window.open(this.href);return false;.
De nieuwprijs zou 800,- zijn?
Frame lijkt me okay, het is het instapmodel van de 6000-serie, dus simpel afgemonteerd. Om te beginnen met MTB-en in Nl goed genoeg, het echte bergwerk wordt lastiger (minder goede voorvork, relatief zwaar en remmen die een snelle zware lange afdaling niet goed aankunnen (veiligheid!). Maar als je rustig daalt, niet wilt knallen, maar in alle rust wat toert, zal het geen probleem zijn.
1,85m en 19 inch zou moeten kunnen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
IceCube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 5 januari 2010, 15:43
Mijn mountainbike: Xtrail Save 3.0
Contacteer:

Op zich een goede deal. alleen zou weet ik niet of ik voor een 6000 zou gaan
Zijn goede fietsen alleen veel mindere voorvork
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Als de fiets goed is onderhouden en de onderdelen in goede staat zijn is de prijs niet zo heel verkeerd, hij zit een beetje aan de bovenkant. Nieuw is deze te kopen voor €635,- bij onderhande Bikestudio en waarschijnlijk ook bij Math Salden.

Om mee te beginnen is het een leuke fiets maar verwacht geen wonderen van de onderdelen die erop gemonteerd zitten. De maat zou moeten passen voor zijn/haar lengte..
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
anewbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 juni 2010, 11:24

Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Hier kan ik wel wat mee. Weet in ieder geval dat ik geen verkeerde deal zou sluiten hiermee voor het fiets doel waarvoor hij gekocht zal worden.
En wat betreft remmen in bergen, bedankt voor de info, veiligheid boven alles uiteraard. Voorzichtigheid geboden dus. Gelukkig(ligt eraan hoe je het bekijkt uiteraard..!?) zitten we zelden in de bergen hier.
We zullen zien verder!
AllAboutSpeed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 25 april 2010, 17:59
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp '10 Reba XX

Tsja die vork heeft geen rebound. Maarja, als Cube fan zou ik je ook kunnen wijzen op de:

Cube Attention, (680) en de
Cube Analog (580)

Wie weet ;)
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

De advertentie is weg van marktplaats...
ben jij de trotse eigenaar? (of die ander...) :bier:
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mocht de fiets al weg zijn en zoek je een mooi en goed alternatief: zie http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=1867" onclick="window.open(this.href);return false;.
Geheel betrouwbaar internetbedrijf, Canyon rijdt gewoon mee in de Tour de France bv, testcentrum in Heerlen, wordt thuisbezorgd...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
anewbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 juni 2010, 11:24

Ben de nieuwe eigenaar inderdaad :). Hij is erg mooi en spiksplinternieuw! De verkoper bleek rugklachten te hebben/krijgen ervan waardoor de fiets na 3 korte asfaltweggetjes stof stond te eten. Nu wordt hij binnenkort als het goed is goed gebruikt door ons!
Goed gevoel erover, dus dan ook een goede deal zeg ik maar.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en wie weet ooit als ervaren mountainbiker nog op dit forum ;-).
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Heel veel plezier er van! :-q
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
IceCube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 5 januari 2010, 15:43
Mijn mountainbike: Xtrail Save 3.0
Contacteer:

veel plezier ermee
joers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube Acid Grey 'n Green 2011

anewbike schreef:Ben de nieuwe eigenaar inderdaad :). Hij is erg mooi en spiksplinternieuw! De verkoper bleek rugklachten te hebben/krijgen ervan waardoor de fiets na 3 korte asfaltweggetjes stof stond te eten. Nu wordt hij binnenkort als het goed is goed gebruikt door ons!
Goed gevoel erover, dus dan ook een goede deal zeg ik maar.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en wie weet ooit als ervaren mountainbiker nog op dit forum ;-).
Heb je de Trek 6000 nog ??
Sta op het punt eventueel een nieuwe Trek 6000 te kopen nl.
Plaats reactie