R2-bike.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Wielset en remmen besteld bij deze shop, ik ben benieuwd.
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

De wielen zijn binnen,

Tune king kong, x12 en Qr9 achterassen (uitwisselbaar in 5 minuten)
Sapim X-ray
Ztr Crest
1304 gram. Tot 100kg rijdersgewicht en geschikt tot 2.4" banden en AM geschikt

De kong tune x12 achterbody had wat levertijd (de wielen dus) de rest (snelspanners, notubes tape, ventielen en latex waren er binnen 2 dagen.

Ook voor mijn Liteville set een extra X12 as en spanners besteld en binnen 2 dagen in huis.
Top service :-q
Gebruikersavatar
Channel_Z_NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: za 10 april 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Wilier Cento Uno XC 2012

Vandaag om 11.00 uur, Hope Race X2 remset besteld.
Krijg ik 12.00 uur een mailtje dat de set al onderweg is :o
Das snel... nu nog afwachten tot ie word afgeleverd.
100 en 1 XC
Let op: Upgraden kost geld
Gebruikersavatar
Channel_Z_NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: za 10 april 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Wilier Cento Uno XC 2012

Donderdag middag 26ste mijn bestelling ontvangen, levering is dus ook heel snel :-q
100 en 1 XC
Let op: Upgraden kost geld
Golines
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 00:59
Mijn mountainbike: Cube Reaction, Specialized S-Works M5, S-Works Epic

Heb op 24/12/2010 oa een Schmolke stuurtje besteld. Inderdaad goed en vriendelijk e-mail contact. Na een maand wachten gevraagd hoe het zat met mijn bestelling. Ik had nogal een smal stuurtje besteld en kreeg prompt als antwoord dat een smal stuurtje wat langer duurde om te maken. Dat stond natuurlijk niet op de website toen ik het stuurtje bestelde. 50 cm breedte kon gewoon besteld worden en was op voorraad.

Vervolgens na een klein maandje weer gevraagd hoe het zat en meteen maar gesuggereerd of ze daarover contact konden opnemen met Schmolke. Bleek dat bij Schmolke een foutje was gemaakt waardoor het stuurtje nooit is geproduceerd :~

Dus een maandje eerder contact opnemen... Wat zegt men ook al weer: Vertrouwen is goed, controle is beter.

Ben er ook achter gekomen dat Robert niet alleen werkt. Hij suggereerde een 2 centimeter breder stuur. Had daarover contact gehad met de eigenaar van Schmolke zelf. Dan zouden ze deze sneller kunnen maken????!!! Ik maar akkoord gegaan, maar wel aan toegevoegd dat het wel om een TLO 31,8 ging. Voor de zekerheid, je weet maar nooit. Ik wil tenslotte ooit het juiste stuurtje hebben.

Krijg ik op mijn antwoord een mail van ene Thomas of het dan niet 8 centimeter breder kan en/of een diameter van 25,4. Had ondertussen alle andere onderdelen voor een projectje in huis gekregen waaronder een stuurpen voor 31,8!? :evil:

Suggestie terug gestuurd dat ze hun fout goed kunnen maken door heel snel en zonder verlies van kwaliteit een stuurtje te maken naar specificatie en op te sturen. Het stuurtje is trouwens nog steeds door een ieder op hun site te bestellen. :-{

Ze blijven oprecht vriendelijk, maar je krijgt wel het gevoel alsof ze jou een gunst verlenen door het voor jou mogelijk te maken bij hun te bestellen. En of je dan toch een ander produkt wil gaan afnemen dan wat je op hun site besteld hebt, zodat ze het produkt alsnog snel kunnen leveren.

Ik ben benieuwd hoe en wanneer dit afloopt. :((

Tip:
- Ze zijn betrouwbaar, maar hou een vinger aan de pols. Wees kritisch en hou de wet van Murphy voor ogen: Wat fout kan gaan...
To each his own!
chestrockwell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: wo 27 september 2006, 22:18
Mijn mountainbike: is van eigenaar gewisseld.

Hey golines,

Het is inderdaad drama met Schmolke. Echt verschrikkelijk hoe lang de levertijden zijn.
Het maakt echt niet uit waar je koopt. R2, Bike-components etc.

Ik bestel weekelijks bij deze 2 jongens en wordt altijd zeer goed geholpen (kan ook beetje liggen aan mijn totaal bedrag).
Maar het klopt, Schmolke is gewoon 2-3 maanden wachten wanneer je pech hebt.
Ik ben verkoper hier in Brazilië en bestel eigelijk altijd bij Robert. Ik heb nl. geen zin meer in het gezeik aan horen van de lul verhalen van Schmolke.
Wanneer ik bijv. een 27.2/400mm forced zadelpen wil, weet ik gewoon dat ik 2maanden moet wachten en mijn klanten weten dat hier.
Schmolke is gewoon de Buggati shit van de bike sector.
Maar j wil bijv. een 31.8mm/580mm stuur, dan kan ik dat uit voorraad leveren.
Al deze merken zijn lastig te leveren Schmolke, AX-lightness, Mcfk etc etc
Maar wanneer je net je bestelling doet op het juiste moment, kan je wel eens in 2-3 weken je product in huis hebben.

Het is super lullig om dit te horen dat je je fiets niet kunt afmaken. Ik ken dat gevoel en heb er ook dagelijks mee
te maken met klanten. Helaas kunnen Robert en Thomas (ass.) er weinig aan doen. Waarom?
Kijk wanneer Robert eerlijk is op zijn site en schrijft: Schmolke Fuck merk duurt min. 1-3 maanden.
Dan koopt er niemand bij hem, want de rest doet net of ze het op voorraad hebben en proberen je aan het lijntje te houden. Dus R2 moet dat helaas ook doen.
Voor de toekomst wanneer jij andere spullen nodig hebt van Schmolke, moet je altijd eerst even mailen en bespreken. Dan heb je +/- een idee. Maar ik heb nog nooit 1 schmolke product binnen gekregen binnen 1 maand :-) buitenom de 31.8/580mm stuur hehe. Het is altijd de andere maat die ze op voorraad hebben

Groetjes van uit zonnig Brazilië


Ps. R2 (robert) is een zeer betrouwbare jonge. Hij mag wel klein zijn, maar op internet is hij wereldwijd zeer groot. Vooral buiten EU doet ie het heel goed.
Golines
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 00:59
Mijn mountainbike: Cube Reaction, Specialized S-Works M5, S-Works Epic

chestrockwell. Je hebt echt helemaal gelijk. Daarom heb ik in mijn relaas ook wel alles benoemd. Maar het helpt natuurlijk niet als de wachttijd wordt verlengt met twee maanden omdat een fout pas wordt opgemerkt als de klant zich voor de 2e keer meldt en vraagt waar het produkt blijft. Nu pas begint voor mij de wachttijd die jij beschrijft. En dat voelt na drie maanden wachten even minder. Vandaar dat ik iedereen bewust wil maken dat de jongens betrouwbaar zijn, maar het ook helpt als je zelf alert blijft.

Volgende keer bestel ik gewoon weer bij hun. Daar hoef je niet aan te twijfelen. Alleen meldt ik mij waarschijnlijk eerder en vaker. Maar dat zullen zij denk ik geen probleem vinden.

Bedankt! :-q Enne groeten vanuit Nederland. Uhh -2 graden inmiddels. :winkie:
To each his own!
chestrockwell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: wo 27 september 2006, 22:18
Mijn mountainbike: is van eigenaar gewisseld.

Cheers Golines!

Ah het enige wat ik hier onder nul graden zie, is het Bier ;-)

Groetjes en hoop dat je snel kan fietsen ( ook al is het weer niet voor mij weggelegd hehe)
<maurice>>
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: za 11 april 2009, 22:49
Mijn mountainbike: Cotic Solaris

Ik vind R2 helemaal top! :-q

Snelle reacties op mail, altijd binnen een paar uur. Verzending ook gewoon goed: Donderdag 24-2 einde dag besteld, Dinsdag 1-3 binnen. :-q

Kortom: Goede shop, duidelijke en snelle communicatie en nette prijzen. :bier:
Grote wielen, sneller thuis.

pain is brood in het frans
Beklad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: za 10 oktober 2009, 14:11
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2010 (inclusief RockShox SID Race)
Contacteer:

maandag avond een set Hopes besteld, vanmorgen binnen gekregen, erg netjes dus iets meer dan 2 dagen voor een levering uit Duitsland
wat me wel tegenviel: toeslag van 2% op het aankoopbedrag als je via creditcard besteld, daar tegenover hoefde ik dan geen verzendkosten te betalen, dus verder geen probleem (zag ik alleen pas bij het afrekenen)
Work In Progress
Gebruikersavatar
Channel_Z_NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: za 10 april 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Wilier Cento Uno XC 2012

Beklad schreef:maandag avond een set Hopes besteld, vanmorgen binnen gekregen, erg netjes dus iets meer dan 2 dagen voor een levering uit Duitsland
wat me wel tegenviel: toeslag van 2% op het aankoopbedrag als je via creditcard besteld, daar tegenover hoefde ik dan geen verzendkosten te betalen, dus verder geen probleem (zag ik alleen pas bij het afrekenen)
Ja inderdaad die 2 % toeslag op het aankoopbedrag als je via creditcard besteld is sinds kort, via paypal is dat trouwens 1% geworden.
Daar in tegen wordt nu wel alles via DHL ( premium ) verstuurd.
In plaats van GLS, waar vaak de beloofde binnen 48/72 uur niet werd gehaald.
Heb woensdag ook iets besteld, en als het goed is komt dat vandaag binnen...
Hoe dan ook R2 is gewoon een top webwinkel :-q
100 en 1 XC
Let op: Upgraden kost geld
Golines
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 00:59
Mijn mountainbike: Cube Reaction, Specialized S-Works M5, S-Works Epic

chestrockwell PB!
To each his own!
Gebruikersavatar
Channel_Z_NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: za 10 april 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Wilier Cento Uno XC 2012

Blijf me verbazen... :o
Gewoon weer goed en snel geleverd :-q

E-mail contact is ook voortreffelijk...
100 en 1 XC
Let op: Upgraden kost geld
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

Is dat een tikfout of hebben alle landen rondom nederland (BE, GB, GK,..) geen leverkosten maar nl wel ?
:D (voor dat Schmolke spul)
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Gisteren voor het eerst een bestelling geplaatst bij deze shop.

Een aantal spullen niet op vooraad, ze geven 1-3 dagen aan,
dus, ben benieuwd :-D
Plaats reactie