Regio Twente krijgt flink stuk ATB route erbij

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Gebbetje schreef: [cry]


[/cry]
Je zegt het zelf al, zolang je zelf maar kunt fietsen. Ook al is het over illegale paden, jij doet het toch wel ;) Ik hou ook zeer zeker van de natuur, en ik ben ook een rasechte MTB'er en wedstrijdrijder. Toch pleit ik wel voor die routes, maar dan geen 450 km. Zoals je zelf zegt heeft de natuur het er bij de aanleg van zo'n route zwaar te verduren. Maar denk jij dat die natuur hier echte natuur is, of is het grond die teruggegeven is aan de natuur 20 jaar geleden, en dat er voor de leuk wat boompjes bij zijn geplant toendertijd? Na 2 jaar is er bij slim aanleg van die paden als het goed is al weinig sporen meer te zien, en dan nog is het voor de natuur in verhouding niks om zich daarvan te herstellen.

Ik stem dat er doelgericht wat singletracks aangelegd worden, en dat de stukken ertussen vooral open gelaten worden, verbindingsstukken zijn hier in Twente namelijk al in overvloed aanwezig, maar single track kilometers zijn hier zeldzaam en horen bijna in het boekje van beschermde gebieden (snap je hem, beschermde gebieden --> singletrack?). Het moet vooral voor de MTB-er in de buurt hier leuk gemaakt worden qua techniek, kilometers maken kunnen ze echt wel. En de meeste MTB-ers hebben stiekem toch iets weg van wegrenners (snap je die ook, haha, weg van wegrenners) en willen graag hard kunnen rijden en daarmee hard de bochten door kunnen e.d.. Dat maakt voor de meesten de sport nu juist leuk, dat er adrenaline aan wordt gemaakt en dat je er een kick van krijgt. Dat krijg ik niet van de paden die nu vooral in Twente liggen waar een vliegtuig nog op zou kunnen landen omdat ie zo kaarsrecht en breed is. Die wegen/verharde asfalt paden door het bos zijn voor niemand echt leuk. Wandelaars hebben nog steeds het gevoel alsof ze op de snelweg lopen, fietsers vinden er niets aan en paardrijders.. Sja, paardrijders die hebben zo'n dranghek bij dat ze nergens anders terecht kunnen, anders hadden ze het ook wel gewild..

snap je het nu een beetje? ;) De bosbeheerders zijn al verkeerd begonnen. Ze hadden nooit die supersnelle paden aan moeten leggen, maar paden die kronkelig zijn en vol met kleine natuurlijke obstakels zoals boomwortels e.d.. Dat maakt het wandelen door het bos leuk, dat maakt het fietsen leuk. Alleen de paardrijders blijven achter :P
Moet ik wel zeggen dat wij mensheid daarbij dan weer niet aan de natuur zelf denken, die vogeltjes op het net aangelegde pad zullen ook wel weer denken: hé weer zo'n schijtjong dat mijn eieren jat en ze vervolgens aan zijn moeder laat zien. Maar laten we nu eerlijk zijn, langzaam aan helpen we de wereld de pijp toch uit, niet? Dat was al vanaf het moment dat de holbewoner bedacht hoe die zijn fikkie moest stoken..

sorry, leerfrustratie (probeer aan de studie te werken, lukt niet) moest er even uit.. Niets te persoonlijk opvatten ;)
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

dirtbikertje schreef:
Gebbetje schreef: [cry]


[/cry]
Je zegt het zelf al, zolang je zelf maar kunt fietsen. Ook al is het over illegale paden, jij doet het toch wel ;) Ik hou ook zeer zeker van de natuur, en ik ben ook een rasechte MTB'er en wedstrijdrijder. Toch pleit ik wel voor die routes, maar dan geen 450 km. Zoals je zelf zegt heeft de natuur het er bij de aanleg van zo'n route zwaar te verduren. Maar denk jij dat die natuur hier echte natuur is, of is het grond die teruggegeven is aan de natuur 20 jaar geleden, en dat er voor de leuk wat boompjes bij zijn geplant toendertijd? Na 2 jaar is er bij slim aanleg van die paden als het goed is al weinig sporen meer te zien, en dan nog is het voor de natuur in verhouding niks om zich daarvan te herstellen.

Ik stem dat er doelgericht wat singletracks aangelegd worden, en dat de stukken ertussen vooral open gelaten worden, verbindingsstukken zijn hier in Twente namelijk al in overvloed aanwezig, maar single track kilometers zijn hier zeldzaam en horen bijna in het boekje van beschermde gebieden (snap je hem, beschermde gebieden --> singletrack?). Het moet vooral voor de MTB-er in de buurt hier leuk gemaakt worden qua techniek, kilometers maken kunnen ze echt wel. En de meeste MTB-ers hebben stiekem toch iets weg van wegrenners (snap je die ook, haha, weg van wegrenners) en willen graag hard kunnen rijden en daarmee hard de bochten door kunnen e.d.. Dat maakt voor de meesten de sport nu juist leuk, dat er adrenaline aan wordt gemaakt en dat je er een kick van krijgt. Dat krijg ik niet van de paden die nu vooral in Twente liggen waar een vliegtuig nog op zou kunnen landen omdat ie zo kaarsrecht en breed is. Die wegen/verharde asfalt paden door het bos zijn voor niemand echt leuk. Wandelaars hebben nog steeds het gevoel alsof ze op de snelweg lopen, fietsers vinden er niets aan en paardrijders.. Sja, paardrijders die hebben zo'n dranghek bij dat ze nergens anders terecht kunnen, anders hadden ze het ook wel gewild..

snap je het nu een beetje? ;) De bosbeheerders zijn al verkeerd begonnen. Ze hadden nooit die supersnelle paden aan moeten leggen, maar paden die kronkelig zijn en vol met kleine natuurlijke obstakels zoals boomwortels e.d.. Dat maakt het wandelen door het bos leuk, dat maakt het fietsen leuk. Alleen de paardrijders blijven achter :P
Moet ik wel zeggen dat wij mensheid daarbij dan weer niet aan de natuur zelf denken, die vogeltjes op het net aangelegde pad zullen ook wel weer denken: hé weer zo'n schijtjong dat mijn eieren jat en ze vervolgens aan zijn moeder laat zien. Maar laten we nu eerlijk zijn, langzaam aan helpen we de wereld de pijp toch uit, niet? Dat was al vanaf het moment dat de holbewoner bedacht hoe die zijn fikkie moest stoken..

sorry, leerfrustratie (probeer aan de studie te werken, lukt niet) moest er even uit.. Niets te persoonlijk opvatten ;)
Nou, succes met je studie dan maar hè :wink:
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gerardjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:06

Gebbetje schreef:Sja, als het voorgekauwde, aangestampte en makkelijk rijdbaar gemaakte mountainbikeroutes worden zoals we die al kennen in NL dan laat maar. Als het weer ten koste gaat van de natuur (Delden anyone?) dan laat maar. Als er hierdoor meer bikers en toeristen naar Twente komen, wat dus de bedoeling is begrijp ik, dan laat maar (natuurgebieden gebruiken om meer geld te verdienen is, standaard, een zeer slechte zaak). Als het bij het eerste de beste regenbuitje weer tonnen aan huilie huilie posts in de trant van "hoe ligt de baan erbij" en "het is niet te doen want er ligt modder op het parcours" oplevert op het forum dan laat maar. Als de wielerclubs er zich mee gaan bemoeien dan laat maar. Als het €450.000 moet kosten aan gemeenschapsgeld dan laat maar. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Gelukkig zijn er gezien de relatieve drukte op de route genoeg liefhebbers voor dit soort routes. Not your cup of tea gebbetje, maar daar zitten we ook niet op te wachten.
De route is voor 100% tot stand gekomen in samenwerking met Patrick Jansen van de Stichting Probos, een adviesbureau voor landgoedeigenaren en in nauw overleg met bosbaas Gert-Jan Roelofs van het landgoed Twickel. Dus er is op alle mogelijke manieren voorkomen dat het "ten kosten van de natuur" is gegaan.
Uiteraard blijven er ook boswachters (Holten) van mening dat de enige manier waarop mensen zich natuurlijk voortbewegen wandelen is, en alle andere vormen (hardlopen, fietsen, ATB'en enz) onnatuurlijk en dus dwaas zijn.
En waarom mag er wel zoveel geld worden uitgegeven voor gewone fietsroutes, wandelpaden etc? Zul je ook wel tegen zijn dat dat gebeurt, maar elk project om meer mensen aan het bewegen te krijgen levert een veelvoud aan besparingen op in de gezondheidszorg. En dat zie ik aan mijn zwager, net zo oud als mij, ongezonde leefstijl en nu al een wrak met allerlei kwalen (suiker, hart, longen en nog veel meer). Ik heb een paar kennissen in onze toerclub die resp. 74, 77 en 77 zijn waar veel jonkies het tegen afleggen kwa snelheid en duurvermogen. Onbetaalbaar is dat.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Gerardjm schreef:
Gebbetje schreef:Sja, als het voorgekauwde, aangestampte en makkelijk rijdbaar gemaakte mountainbikeroutes worden zoals we die al kennen in NL dan laat maar. Als het weer ten koste gaat van de natuur (Delden anyone?) dan laat maar. Als er hierdoor meer bikers en toeristen naar Twente komen, wat dus de bedoeling is begrijp ik, dan laat maar (natuurgebieden gebruiken om meer geld te verdienen is, standaard, een zeer slechte zaak). Als het bij het eerste de beste regenbuitje weer tonnen aan huilie huilie posts in de trant van "hoe ligt de baan erbij" en "het is niet te doen want er ligt modder op het parcours" oplevert op het forum dan laat maar. Als de wielerclubs er zich mee gaan bemoeien dan laat maar. Als het €450.000 moet kosten aan gemeenschapsgeld dan laat maar. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Gelukkig zijn er gezien de relatieve drukte op de route genoeg liefhebbers voor dit soort routes. Not your cup of tea gebbetje, maar daar zitten we ook niet op te wachten.
De route is voor 100% tot stand gekomen in samenwerking met Patrick Jansen van de Stichting Probos, een adviesbureau voor landgoedeigenaren en in nauw overleg met bosbaas Gert-Jan Roelofs van het landgoed Twickel. Dus er is op alle mogelijke manieren voorkomen dat het "ten kosten van de natuur" is gegaan.
Uiteraard blijven er ook boswachters (Holten) van mening dat de enige manier waarop mensen zich natuurlijk voortbewegen wandelen is, en alle andere vormen (hardlopen, fietsen, ATB'en enz) onnatuurlijk en dus dwaas zijn.
En waarom mag er wel zoveel geld worden uitgegeven voor gewone fietsroutes, wandelpaden etc? Zul je ook wel tegen zijn dat dat gebeurt, maar elk project om meer mensen aan het bewegen te krijgen levert een veelvoud aan besparingen op in de gezondheidszorg. En dat zie ik aan mijn zwager, net zo oud als mij, ongezonde leefstijl en nu al een wrak met allerlei kwalen (suiker, hart, longen en nog veel meer). Ik heb een paar kennissen in onze toerclub die resp. 74, 77 en 77 zijn waar veel jonkies het tegen afleggen kwa snelheid en duurvermogen. Onbetaalbaar is dat.
Waarom worden er geen mtb routes uitgezet op al bestaande paden? Er zijn paden in overvloed. Het is complete onzin om naast de bestaande paden nog meer (mtb)paden aan te leggen. De aanleg van mtb routes gaat altijd te koste van de natuur, dus gebruik je de al bestaande paden...logisch. De wandelaars en andere gebruikers van paden kunnen best wel een paar paden missen om er mtb's op te laten rijden. Je zult het dan, als je niet illegaal wil rijden, wel moeten doen met de toestand waarin de paden zich nu al bevinden. Het moet dan niet nog eens "mountainbike geschikt" worden gemaakt omdat dat dan weer de ongewenste schade gaat opleveren.
Even terzijde; ik vind sowieso al vreemd dat men het mountainbiken op de natuurlijke paden blijkbaar niets aan vindt. Als iemand dat vindt wordt het misschien tijd om een andere sport te gaan zoeken want dan is mountainbiken in NL dus niks voor je. Of je gaat verhuizen naar een land waar wel paden zijn die je bevallen. We hebben hier nou eenmaal geen bergen en we hebben hier nou eenmaal geen uitgestrekte natuurgebieden. Dit weet je van te voren en daardoor is het ook zo dom om te besluiten mountainbiker te worden en er dan achter te komen dat alles op de schop moet omdat het je allemaal niet bevalt.
Daarnaast kunnen we met zijn allen ook best iets meer gaan betalen om de bestaande paden in stand te houden en om meer controle uit te oefenen op mensen die misbruik maken van de natuur en de paden. Daarnaast mogen mensen die zich misdragen in de natuur best een soort van "natuurverbod" en een hele dikke vette boete krijgen.

De uitspraak: "Dus er is op alle mogelijke manieren voorkomen dat het "ten kosten van de natuur" is gegaan." is klinklare onzin. Dit op alle manieren voorkomen houdt in dat je geen enkel pad/route aanlegt. Aanleg van een route gaat altijd ten koste van de natuur. En het zo min mogelijk schade toe brengen is absoluut mislukt in Delden/Twickel. Er zijn delen van de route dwars door poelen aangebracht waar men tien jaar geleden begonnen was, voor heel veel geld, met het terugbrengen van o.a. salamanders in de natuur. Over dat soort dingen is absoluut niet of te weinig nagedacht.

Dat sporten gezond is lijkt me ook wel duidelijk. En dat de kans dat je langer gezond blijft als je sport ook .
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

** ha- ha- hatsjoeh **
Riep daar iemand wat over einde discussie!?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Gerardjm schreef:Gelukkig zijn er gezien de relatieve drukte op de route genoeg liefhebbers voor dit soort routes. Not your cup of tea gebbetje, maar daar zitten we ook niet op te wachten.
De route is voor 100% tot stand gekomen in samenwerking met Patrick Jansen van de Stichting Probos, een adviesbureau voor landgoedeigenaren en in nauw overleg met bosbaas Gert-Jan Roelofs van het landgoed Twickel. Dus er is op alle mogelijke manieren voorkomen dat het "ten kosten van de natuur" is gegaan.
Uiteraard blijven er ook boswachters (Holten) van mening dat de enige manier waarop mensen zich natuurlijk voortbewegen wandelen is, en alle andere vormen (hardlopen, fietsen, ATB'en enz) onnatuurlijk en dus dwaas zijn.
En waarom mag er wel zoveel geld worden uitgegeven voor gewone fietsroutes, wandelpaden etc? Zul je ook wel tegen zijn dat dat gebeurt, maar elk project om meer mensen aan het bewegen te krijgen levert een veelvoud aan besparingen op in de gezondheidszorg. En dat zie ik aan mijn zwager, net zo oud als mij, ongezonde leefstijl en nu al een wrak met allerlei kwalen (suiker, hart, longen en nog veel meer). Ik heb een paar kennissen in onze toerclub die resp. 74, 77 en 77 zijn waar veel jonkies het tegen afleggen kwa snelheid en duurvermogen. Onbetaalbaar is dat.
Mooi betoog, ...ook leuk voor de belangen van de landeigenaren en andere bos bazen, ook fijn dat er rekening wordt gehouden met de belangen van het bos zelf, ...maar ik mis de belangen van de mountainbikers hierin. En daar is die route toch voor, én voor de eventuele tourist die hier wil komen mountainbiken.
Je schrijft bijvoorbeeld over de relatieve drukte op de bestaande routes, dit is nogal een relatief begrip. Druk kan het er niet zijn, ik zie er zelden iemand. Dit geldt zowel voor de route van Delden als de route Buitenspoor. Ook geen mountainbikers van over de 70 die de hele dag de tijd hebben om de route af te leggen. Die kennisssen van de tourclub, rijden toch op de racefiets? Op zich prima, maar wederom mis ik de link met het mountainbiken.
Dat een boswachter een andere keus maakt, vind geen probleem, begrijp ik zelfs.

Wat ik lastiger vind te begrijpen is dat er enorm veel geld wordt uitgetrokken voor zogenaamde mountainbike routes, die niets met mountainbiken te maken hebben. Terwijl er met zo veel geld, echt wel wat te maken valt.

In dat opzicht ben ik het zelfs met Gebbetje eens, hier in Twente kun je met je mountainbike overal uit de voeten, daar hoeft niet nóg een langere route voor aangelegd te worden.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Jan Willem schreef:** ha- ha- hatsjoeh **
Riep daar iemand wat over einde discussie!?
Enig idee wat de definitie van het woord "forum" is?


forum
` fo - rum («Latijn) het -woord fora, forums groep van deskundigen die een bepaald onderwerp in het openbaar bespreken en daarna ter discussie stellen; iets voor het forum der publieke opinie brengen in het openbaar behandelen.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Gebbetje schreef: Enig idee wat de definitie van het woord "forum" is?


forum
` fo - rum («Latijn) het -woord fora, forums groep van deskundigen die een bepaald onderwerp in het openbaar bespreken en daarna ter discussie stellen; iets voor het forum der publieke opinie brengen in het openbaar behandelen.
Toch kan Jan Willem ook latijns, zie onderschrift...

Possunt, quia posse videntur
Zij kunnen het, omdat zij ervan overtuigd zijn dat ze het kunnen.

Waarschijnlijk overgenomen uit het o'ver-bekende boekje, "ze kunnen latijns omdat ze ervan overtuigd bennen dat ze latijns kunnen" :tong
Laatst gewijzigd door lenf op do 17 maart 2011, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Gerardjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:06

In dat opzicht ben ik het zelfs met Gebbetje eens, hier in Twente kun je met je mountainbike overal uit de voeten, daar hoeft niet nóg een langere route voor aangelegd te worden.[/quote]

Dat was juist het probleem, in Twickel was 95% van de paden inmiddels voorzien van pictogrambordjes "Verboden voor fietsen" evenals op veel meer plekken in de omgeving zoals o.a. rond Vasse/Ootmarsum, Borkeld,etc. Dus ""overal uit de voeten kunnen" is onzin, alleen tegen het riskeren van forse bekeuringen en dat zijn juist de figuren die bij de bosbeheerders ons als ATB'ers de goede naam bezorgen.
Ik ben ook heel wat doordeweekse dagen bezig geweest met de route als coordinator van een groot aantal vrijwilligers uit onze club, en heb toen zelf kunnen constateren dat de route redelijk druk gebruikt wordt. Lullen/ouwehoeren kunnen we allemaal, maar als je had geweten had hoe het dan wel moest dan zijn er genoeg openbare info momenten geweest om je stem te laten horen. Alle toerclubs uit de omgeving zijn betrokken, maar het lidmaatschap van zo'n club zal wel te veel gevraagd zijn.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Inmiddels wel lid van een clubje...
Het lidmaatschap van een tourclub spreek mij niet aan, touren kan ik zelf ook wel, zo als je zelf al wel aangeeft, paden genoeg en boswachters te weinig. Die verbods bordjes die werken natuurlijk alleen maar als er een alternatief is, en dat alternatief, wordt nu zogenaamd gecreeert, door zogenaamde legale mtb routes aan te leggen.
Maar als je één keer op de Lemelerberg de route hebt gereden, snapt elke simpele ziel dat routes als Buitenspoor en Delden niet voldoen aan de verwachtingen die je wekt door deze routes mtb route's te noemen. Het verschil met fiets routes als Springendal route is mij geheel onduidelijk. Evenals de motivatie van de regio twente om hier touristen mee te trekken.
Ook ben ik niet te beroerd om wat dagen op te offeren om een een mtb route te werken, maar dan wel een route die de moeite waard is. Zie bijvoorbeeld ook de route om het Hulsbeek.
En ik waardeer zeker de moeite die veel mensen doen om deze routes gestalte te geven, maar als landeigenaren en andere bosbazen, weigeren toegang te geven tot mountainbike waardige stukken bos, heb dan ook de moed om te zeggen: "we leggen niets aan, proberen jullie het dan maar te reguleren, dan werken we over twee jaar wel weer samen, maar op deze voorwaarden, nu niet ! "
( maar zo'n standpunt zal wel te radicaal zijn, én dit is vast geen goede basis voor samenwerking, in de tussen tijd houden bikers als gebbetje en ondergetekende de druk op de landeigenaren, bosbazen én boswachters door óveral te rijden waar de bike ons brengt :wink: )
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Gerardjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:06

Inmiddels gaat HTFC Haaksbergen ook (met 130 vrijwilligers) aan de slag om een 60 kilometer lange route aan te leggen i.h.k.v. het project van de regio Twente.
Er is een akkoord met alle grondeigenaren en Patrick Jansen van de stichting Probos en kampioen ATB bij de masters 40+ gaat aan de slag met uitzetten van de route.
Op basis van zijn kennis en ervaring zal er het maximale uity het beschikbare terrein worden gehaald. Helaas geen "bergen" zoals ze die bij Holten en Lemele noemen maar wel zo uitdagend mogelijk.
Dus Gebbetje, Lenf en co. bij voorbaat vast dimmen, hier is wel een kenner bezig, ik zie jullie nog niet in het rood-wit-blauw rondfietsen :-)

Twickel vonden de profs zelfs wel leuk; http://reneschabos.blogspot.com/2010/11 ... l#comments" onclick="window.open(this.href);return false;
N.a.v. het commentaar op de kosten, op het landgoed Twickel is een wandelroute van 9 kilometer aangelegd die 400.000 euro heeft gekost. Leggen wij 500 km. atb routes voor aan.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

dimmen...ik..? Hmm, mompeldemompel...hij is echt wel goed met de benen..mompelmompel

http://www.wielerland.nl/index.php?Item ... &task=view :-q

@ Gerardjm: Nog ff en je gaat zeggen dat hij alleen op z'n eigen route's heeft getraint voor dit kampioenschap :tong

@ Gerardjm ;N.a.v. het commentaar op de kosten, op het landgoed Twickel is een wandelroute van 9 kilometer aangelegd die 400.000 euro heeft gekost. Leggen wij 500 km. atb routes voor aan.

Neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben, dat je hier geen touristen mee gaat trekken.
En neemt niet weg dat lokale mtbérs zelf op zoek blijven naar uitdagende paden, die de aanschaf van een mtb wel recht doen.
Kwantiteit vind ik, minder belangrijk dan kwaliteit.

ps.
De prof's die je aanhaalt, rijden op een cyclocrosser, zegt je dat misschien wat :~
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Woorden als "dimmen" komen de discussie zelden ten goede, dus laten we dat soort uitlatingen een beetje proberen te mijden aub. Discussie is prima, zolang het maar om het onderwerp blijft gaan.
Eat, sleep, ride, repeat
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Blijft een interessante discussie. Wat ik een beetje mis van Gebbetje en Lenf is wat precies ze niet leuk vinden aan de paden van de vaste MTB routes. Laten we Twickel als voorbeeld nemen, die lijken de meesten hier te kennen. Ik ben ook van mening dat er (te) veel stukken in zitten die saai zijn maar vindt ook dat de aangelegde paden veelal leuk zijn om te rijden. Is het de verhouding asfalt/singletrack? Gebbetje wat bedoel je met 'platgewalste paden' ?
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Hoi fianke, zie pag. 1 van dit topic.
Je kent vast de mtb route om het Rutbeek wel ? Aan de kant van H'bergen, bij het kippeboertje, daar rij je als het heeft geregend door een 'sloot' daar zou heel goed een soort brug gebouwt kunnen worden. Dit maakt de route aantrekkelijker en het schaadt de flora en fauna minder dan de huidige situatie. Etc.

Iemand al nieuws over het samenwerking verband tussen Eulsen(de) en Tubbergen(nl), om een grens verleggende :wink: mtb route aan te leggen?
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Plaats reactie