Vragen over bikepark Winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Hallo allemaal,

Volgende week ga ik mountainbiken in Winterberg, ben van plan om ook even een kijkje te nemen bij het bikepark.
Ik heb een paar vragen welke mij niet helemaal duidelijk zijn.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld de freecross of de continental track te fietsen met eigen MTB (hardtail) en met een gewone valhelm (geen integrale helm)?
Zijn de kosten voor de stoeltjes lift de enige kosten om gebruik te mogen maken van het bikepark? of dient er nog een bedrag entree betaald te worden?

groeten Rob
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
tjeerd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: di 22 april 2008, 16:22
Mijn mountainbike: gaat harder naar beneden dan omhoog

Misschien heb je hier iets aan :-D

http://www.bikepark-winterberg.de/de/st ... erheit.php" onclick="window.open(this.href);return false;
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

ja, ja en nee.

Je mag in principe gratis van het park gebruik maken, maar dan moet je wel omhoog biken.
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Oke, bedankt dan weet ik voorlopig genoeg!
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Kijk maar eens op You-tube. Bikepark Winterberg intoetsen en je kan zelf inschatten of je het met je hardtail aankan. Ik denk van niet. Het beste is een professionele downhill fiets met bijbehorende bescherming en motorhelm te huren voor een klein bedrag. Het is een behoorlijke afdaling en als je de simpele hebt genomen wil je steeds gekker en sneller naar beneden. Je koopt een pas voor de lift en je kunt gaan. Veel plezier.
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Paar weken terug vanuit Willingen in Winterberg geweest op de hardtail en daar een paar keer omlaag gereden en omhoog. Prima te doen en leuk zijn de Continental en Freeride, voor mij ook te doen, maar stukje moeilijker, en ook zeker erg gaaf de Downhill waarbij je om de grote heen kunt rijden met je hardtailtje en goed moet opletten met de snelle rijders achter je.

Wanneer je echt een dag bikepark wilt doen zou ik een fiets en kleding huren en er een pasje bijnemen. Wanneer je daar lekker gaat biken en er langs komt is het prima te doen op de hardtail maar na 2 a 3 keer omhoog fietsen ben je het echt wel zat.

Have FUN
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Monkey biker schreef:Het beste is een professionele downhill fiets met ...
Gelukkig heb je op 75% van de tracks niet meer last dan plezier van een dikke DH bike.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Morgenvroeg vertrekken we!
Ik ga proberen de free cross en de continental met mn hardtail te doen. :P
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Zorba
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: za 14 november 2009, 11:59
Mijn mountainbike: brabant en omstreken

Ff ouwe koeien uit de sloot....
Ga over een paar weekjes naar Winterberg, is het bikepark nou de moeite met een hardtail, of lekker links laten liggen en gewoon de bossen induiken?
Do not CROSS the road!
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Ja bepaalde tracks kunnen met de hardtail!!

ik geloof de continental track en de freeride als ik het goed heb,
maar is zeker de moeite waard als je er toch bent!!
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Zorba
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: za 14 november 2009, 11:59
Mijn mountainbike: brabant en omstreken

Oké goeie zaak... Ja las al dat jij die ging doen (en al hebt gedaan ondertussen), en dan liftpas gekocht of zelf omhoog ploeteren??
Do not CROSS the road!
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Gewoon zelf omhoog fietsen, is wel te doen, je kunt gewoon op de verharde weg omhoog fietsen, er loopt een verharde weg naar de start van de bobbahn. Dat heb ik toen een keer of 4 gedaan.
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
bartjacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Merida TFS Shark, RZ onetwenty

Ik heb een mooie gps route die langs het bikepark komt, ook leuk om mee te pakken. Ik zelf heb toen een paar losse ritten naar boven gekocht in het bikepark en smiddags de route gaan fietsen. Erg leuke dag gehad toen! Roep maar als je de route wilt hebben.
BOM - Ventoux team. Wedstrijd verslagen op: http://www.ruudjacobs.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

supermtberrob schreef:Ja bepaalde tracks kunnen met de hardtail!!
Alle tracks kunnen met een hardtail...

Of je bepaalde dingen alleen met een XC fiets - hardtail of fully - moet willen doen (houding op de fiets is gewoon ***** voor de toepassing) is de vraag.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Nog een keer ophooggooien; as. zaterdag ga ik ook naar bikepark Winterberg. Nou heb ik een dirtbike (maar met voorrem, versnellingen, 95-140mm Pike) en ik vraag me af ik daar niet prima mee weg ga komen. Tuurlijk, het is vast niet het snelst maar het kan wel?
voordelen:
- scheelt 45 euro
- zeker weten een fiets
- evt. ook dirtparcours rijden
- ik ken de fiets, goed onder controle
- meer plezier op northshore (lichtere en kortere bike)
-..

nadelen:
- op de downhill minder controle
- grotere kans op kromme velg/deuken etc. achter
- ik heb nog nooit op een freerider gefietst, dus ik weet dan niet hoe veel beter/fijner dat dan is
-..

Alvast bedankt voor adviezen!
Plaats reactie