Vaste track twickel Delden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

Prachtig.
Reflectors vanwege reflectie
:)
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

DELDEN - De onlangs geopende mountainbikeroute op landgoed Twickel ligt er momenteel door de vele regen slecht bij. Afgelopen woensdag hebben de coördinatoren van de vijf verenigingen overlegd wat ons te doen staat. Besloten is de singletracks waar het rijden door water of modder (deels) onmogelijk is af te sluiten. Enkele tracks zijn al afgesloten, andere volgen de komende week.

We willen niet alleen voorkomen dat er ongelukken gebeuren, maar we willen ook verhinderen dat mountainbikers zich op het parcours vastrijden en dan op zoek gaan naar delen in het bos waar nog wel te rijden is. Dat levert schade op aan het bos die we niet willen.

De komende weken gaan we bekijken of de situatie op korte termijn te verbeteren valt. Daarvoor zal het zeker eerst wat moeten opdrogen. Misschien kunnen we hier en daar zand opbrengen, maar als het erg
modderig blijft heeft dat weinig zin.

Waarschijnlijk zullen we tot het voorjaar moeten wachten alvorens echt iets te kunnen doen wat nut heeft. We gaan dan waarschijnlijk enkele stroken (gedeeltelijk) ophogen met zand en eventueel verharden met schots graniet. Dat is een natuurprodukt dat wordt gebruikt om fietspaden te maken.

Misschien moeten we ook nog ergens een vlonder of brug bouwen. En wellicht moeten her en der delen van de route helemaal weggenomen worden omdat ze te kwetsbaar zijn als het regent. Dat zijn zaken die we de komende maanden moeten uitvinden.

Al met al maakt het duidelijk dat de mountainbikeroute zeker nog niet klaar is. Pas in het voorjaar, als het weer beter wordt, kunnen we echte maatregelen nemen en dan moeten we nog afwachten of helpen. Elke plek is weer anders, standaard oplossingen zijn er niet. Een mtb-route aanleggen blijkt niet een kwestie van 'even' doen

Met vriendelijke groet,

Raymond Leijsen
ATV Ruiten Drie: mailto:redactie@ruitendrie.nl
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Afgelopen woensdag hebben de coördinatoren van de vijf verenigingen overlegd wat ons te doen staat
Deze woensdag was 10 november 2010.... :bier:
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
jan404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 april 2009, 16:59

Komend weekend wil ik de Twickelroute met een paar mensen gaan fietsen maar niet helemaal, we dachten aan iets van 30 km of zo, welk gedeelte van de route is dan aan te raden? Hoe ligt de route er op dit moment bij?
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

jan404 schreef:Komend weekend wil ik de Twickelroute met een paar mensen gaan fietsen maar niet helemaal, we dachten aan iets van 30 km of zo, welk gedeelte van de route is dan aan te raden? Hoe ligt de route er op dit moment bij?
Ik zal de noordlus pakken, het deel ten noorden van het kanaal. Denk dat hier de meeste uitdaging inzit, incl talud langs A1.
Hoe de route er op dit moment uitziet weet ik niet. 4 Weken geleden nog een deel gefietst en de meeste tracks waren goed begaanbaar.
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Deel van de tracks was vorige week nog afgezet.
We zijn er wel in gefietst, maar stuitten op enkele diepe water/drekpoelen, waar de fiets toch ff op de nek moest.
Maar dit zijn maar kleine stukken, rest is goed te fietsen.
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
jan404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 april 2009, 16:59

OK, bedankt voor de antwoorden!
Dan gaan we morgen de noordlus rijden.
Gerardjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:06

Vandaag weer in een deel van de route een aantal waterproblemen opgelost. 2 tracks nu weer helemaal te fietsen\

Gerard

http://reneschabos.blogspot.com/2011/03/tracks-langenhorsterweg-berijdbaar.html
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

@Jan404: hoe is het je nu vergaan? Mogelijk dat je naar aanleiding van jouw vraag ook anderen weer kunt inlichten..
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
laotse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 6 november 2010, 19:25
Mijn mountainbike: cannondale flash f3

heb deze vandaag gefietst mooi ronde, er waren maar een paar plekken waar nog wat modder lag maar dit
was geen probleem.
uit mijn heerlijke-hoge verwachtingen stortte ik neer.
jan404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 april 2009, 16:59

@Dex: daar heb je gelijk in.
Maar we hadden op het laatste moment besloten om toch naar het Teutoburgerwoud te gaan (wat overigens erg fraai was ;-).
Als ik nog een keer de Twickel route ga rijden zal ik hier m'n bevindingen posten.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

jan404 schreef:@Dex: daar heb je gelijk in.
Maar we hadden op het laatste moment besloten om toch naar het Teutoburgerwoud te gaan (wat overigens erg fraai was ;-).
Daar hoor ik best wel goede verhalen over. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

:lol: :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
hahorst
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 11:45
Mijn mountainbike: Grote wielen.

Vandaag met perfect weer de noordlus gereden. De route ligt er goed bij. De single track bij de honden vereniging is nog afgesloten maar gewoon doorgereden, in het begin wat modderpoelen maar daarna lekker doortrappen tot naar het talud.
De single track aan de Arkmansweg (wasbord) is wel afgesloten. Ik ben wel benieuwd of ze de single track langs Grote Looweg (stuk langs de Twickeler vaart) nog gaan herstellen. Dit is één van de mooiste stukken van de route.
Gerardjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:06

hahorst schreef:Vandaag met perfect weer de noordlus gereden. De route ligt er goed bij. De single track bij de honden vereniging is nog afgesloten maar gewoon doorgereden, in het begin wat modderpoelen maar daarna lekker doortrappen tot naar het talud.
De single track aan de Arkmansweg (wasbord) is wel afgesloten. Ik ben wel benieuwd of ze de single track langs Grote Looweg (stuk langs de Twickeler vaart) nog gaan herstellen. Dit is één van de mooiste stukken van de route.
Helaas niet, deze track blijft definitief afgesloten. Een natuurliefhebber (ben ik overigens ook) heeft aangekaart dat daar onder de beuken een bijzonder soort paddestoelen schijnt voor te komen die volgens een of andere natuurwet beschermd zijn. Het bruggetje dat over een sloot gelegd was is inmiddels al verwijderd. Jammer want er zaten wat aardige stukjes in die singletrack.
Plaats reactie