Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Ben ik de enige die er genoeg van heeft om telkens naar Noordwijk, Rijswijk, Bergschenhoek of Zoetermeer te gaan? In de op 2 na grootste stad van Nederland moet toch wel iets te realiseren zijn? Ik ben niet op zoek naar een 25km parcours, gewoon een rondje van een paar kilometer. Rijswijk neemt nog geen eens 0.5km2 in beslag. Het gebied tussen scheveningen en kijkduin zou prachtig zijn, dit gebied wordt weinig gebruikt door wandelaars. Zo zijn er wel meer gebieden rond Den Haag die weinig gebruikt worden en prima geschikt zijn voor een mtb parcours.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ok, maar wat wil je hiermee zeggen? Ben je opzoek naar spots, of wil je een route aanleggen?
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Spots hebben we hier en daar wel, mijn uiteindelijke doel is inderdaad om een route te laten aanleggen. Mits er animo is natuurlijk, het heeft geen zin om iets te laten bouwen als niemand het gebruikt.
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Als jij een blijvend parcours kan regelen, dat zich met bergschenhoek/zoetermeer kan meten, dan beloof ik je dat ik er kom rijden :D

edit: is dit gewoon 'een' idee, of heb je ook daadwerkelijk plannen om er werk van te maken.?
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Het is een idee maar ik wil er samen met anderen zeker werk van maken! Dus eigenlijk ben ik opzoek naar andere mtb'ers in de regio Den Haag die er ideeën over hebben en eventueel mee willen helpen om zoiets te realiseren. Het allerbelangerijkste zou zijn om eerste uit te vinden hoeveel mensen een mtb parcours in Den Haag zouden gebruiken. Ten tweede uitvinden hoe je zoiets uberhaupt aan moet pakken.
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Er zijn er genoeg in Den Haag! Maar alleen al het zoeken naar een locatie voor een parcour is al een hells karwei. :(
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
Joor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 11:30
Mijn mountainbike: Trek 6700 2010

Kijk eens in het ANWB boekje of op MTBroutes.nl Er is zijn hier in Zuid-Holland relatief weinig banen. Dit is in feite een understatement. Het is hier dichter bevolkt en minder heuvelachtig dan op andere plekken in Nederland. Als er een route komt ben ik er regelmatig te vinden en ik weet zeker dat er nog een heleboel anderen zijn die er hetzelfde over denken.

Offtopic... Bergschenhoek en Zoetermeer zijn wel twee hele fijne korte routes natuurlijk.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Mwah, ik vind het wel meevallen met het aanbod in vergelijking met de rest van NL. Kwalitatief gezien zou ik alleen de provincie's Gelderland, Limburg en Noord-Brabant verkiezen boven Zuid-Holland.

Noem het pessimistisch of realistisch, maar ik geef de topicstarter weinig kans. Maar mocht er een petitie gestart gaan worden zet ik natuurlijk graag mijn handtekening. :wink:
Ruudmies
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 22 januari 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Focus Blackforrest

In de p...duinen bij kijkduin, doe ik nu wel eens een kort rondje. Ik weet niet of dit wel legaal is, maar het is aan te fietsen. misschien een idee om hier een permanente route te maken. Ik kom er er wel vaken bikers tegen.
Ga je mee verdwalen? ik weet de weg.
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Een locatie vinden voor een parcours is juist het leukste van de hele uitdaging maar inderdaad een hells karwei. De gebieden noord en zuid van kijkduin zijn inderdaad prachtig en weinig gebruikt voor andere activiteit-en (wandelen paardrijden etc.) Ik geef wel toe we moeten realistisch zijn maar niet geschoten is altijd mis.
_erwin
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 mei 2010, 12:53
Contacteer:

@Nosi: ik zit vaak genoeg op de fiets en denk exact hetzelfde! Wonend in Scheveningen met het duingebied van Meijendel aan het eind van de straat denk ik als ik weer eens onderweg ben naar Noordwijk: hier moet toch dichter bij huis ook iets gaafs te maken zijn?! Misschien eens informeren bij de gasten van het dirtpark, die hebben al ervaring met de gemeente Den Haag.
Hisi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:39
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS900

Joor schreef: Offtopic... Bergschenhoek en Zoetermeer zijn wel twee hele fijne korte routes natuurlijk.
Bergschenhoek ken ik nog niet, zoetermeer wel. Maar het zijn zoals je zegt korte routes.
Het zou mooi zijn als er een lange route van 20-25km komt in Zuid-Holland. Iets vergelijkbaars als de Drunense Duinen..... *droomt nog wat verder enzo*

Ik denk dat je het beste bij de gemeente of provincie zuidholland kan beginnen. Nu kan je misschien een mooi plan, locatie, begroting e.d. dan uitvoeren - heb je half jaartje voor (in de winter aanleggen is niet echt handig, in de lente wel ;) en in de zomer lekker knallen en er plezier van hebben dan), en dan als alles geregeld is en de baan er komt, en het word even goed vermeld, dat er de nodige MTB-ers mee willen helpen met de aanleg van zo'n baan.

Ik ben in ieder geval voor. Extra route in Zuid Holland kan geen kwaad. :-q
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Ik woon in Scheveningen haven en fiets dus ook zeer vaak door Meijendel. Het grootste probleem dat we zullen hebben is dat de meeste duin gebieden volgens mij beschermd zijn. Schoorl en Noordwijk zullen waarschijnlijk ook door beschermd duin gebied lopen dus is het blijkbaar wel mogelijk om in de duin gebieden een parcours te creëren.
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Joor schreef:
Nu kan je misschien een mooi plan, locatie, begroting e.d. dan uitvoeren - heb je half jaartje voor (in de winter aanleggen is niet echt handig, in de lente wel ;) en in de zomer lekker knallen en er plezier van hebben dan)
Als jij dit weer te realiseren krijg je van mij een kratje bier! Maar reken maar dat dit een jaar, zo niet jaren kost om dit te realiseren, jij kan wel haast willen maken, maar de 'vrienden' die zichzelf ambtenaar noemen, niet!

Maar er is enthousiasme, en dat is een sterk begin!
Joor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 11:30
Mijn mountainbike: Trek 6700 2010

Knappe quote! ;) Maar dat bier is van harte welkom hoor...
Plaats reactie