[Review] Effetto Mariposa Caffélatex, let's go tubeless.

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ben toch benieuwd, een schwalbe binnenband weegt 95 gram voor 26 inch, vaak moet je 125 cc rubber inspuiten dus uiteindelijk is er gene gewicht voordeel, integendeel zelfs.
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Tubeless rijd je ook niet voor het verschil in gewicht, maar voor het fijnere stuurgevoel, en om van het gekloot met lekke banden af te zijn.
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

En, in mijn ogen het belangrijkste voordeel, omdat je geen lekke banden meer kunt krijgen, kun je met veel lagere spanning rijden, en heb je idem lagere rolweerstand.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Beemer schreef:Ben toch benieuwd, een schwalbe binnenband weegt 95 gram voor 26 inch, vaak moet je 125 cc rubber inspuiten dus uiteindelijk is er gene gewicht voordeel, integendeel zelfs.
Notubes = 60 ml per band (afhankelijk van de maat van je band)

Dus het gewicht is lager. Wat je er wel bij moet tellen is de rimstrip en de tape. Ik heb enkel wielen met ZTR velgen: hiervoor heb je alleen yellow tape en een ventiel nodig. Rimstrip niet (= ongeveer 45 gram). Kortom daar bespaar je 30 gram per wiel mee t.o.v. een latex binnenband.

Belangrijker is echter dat je buitenband zich makkelijker aan de ondergrond aanpast, minder lekrijden en de lagere rolweerstand.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nadeel bij mij was dat mijn banden van mijn velg afschoten bij minder handige remacties..... Het reed inderdaad wel lekker, maar nadat in een Frans beekje alle latex uit mijn band was gestroomd, ben ik toch maar teruggegaan naar latex biba's. (ik had reguliere Schwalbes op een XM 819 velg liggen, dat zou toch goed moeten gaan)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Inmiddels al wat ervaringen met Caffélatex :wink:?
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

GijsJUH schreef:Tubeless rijd je ook niet voor het verschil in gewicht, maar voor het fijnere stuurgevoel, en om van het gekloot met lekke banden af te zijn.
En nog belangrijker voor de lichtere rolweerstand. Als je met binnenband rijdt krijg je bij het contact met de grond 2 vlakken die continue over elkaar schuren, dit geeft weerstand.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Plaats reactie