[Report]Ischgl: Ups and downs in Oostenrijk

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

HM'78 schreef:wel een beetje kale boel daar , werd het lager op de hellingen wat begroeider?
Alhoewel ik niet precies weet waar de foto's gemaakt zijn, denk ik dat het er zo kaal uitziet vanwege de hoogte. Fietsen vanuit Ischgl betekent al gauw fietsen op grote hoogte. Ischgl zelf ligt al op ongeveer 1.350 meter hoogte dus je hoeft niet zo gek ver omhoog om boven de boomgrens te zitten. Voordeel hiervan is dat je al gauw op plekken bent waar de uitzichten fantastisch zijn. Nadeel is dat je goed het weer in de gaten moet houden. Zo fiets je in de zon, zo fiets je in de sneeuw :-D
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mooi stuk, hartje gaat weet sneller kloppen :-q
Uit de oude doos (7 jaar terug!!!)

Afbeelding
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

faxe schreef:
HM'78 schreef:wel een beetje kale boel daar , werd het lager op de hellingen wat begroeider?
Alhoewel ik niet precies weet waar de foto's gemaakt zijn, denk ik dat het er zo kaal uitziet vanwege de hoogte. Fietsen vanuit Ischgl betekent al gauw fietsen op grote hoogte. Ischgl zelf ligt al op ongeveer 1.350 meter hoogte dus je hoeft niet zo gek ver omhoog om boven de boomgrens te zitten. Voordeel hiervan is dat je al gauw op plekken bent waar de uitzichten fantastisch zijn. Nadeel is dat je goed het weer in de gaten moet houden. Zo fiets je in de zon, zo fiets je in de sneeuw :-D
meeste foto's zijn genomen ver boven de boomgrens . Het hoogste punt was +-2700 m. En het is kaal, maar o zo mooie uitzichten.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Ben net terug uit Ischgl voor mijn 5e wintersport vakantie daar. Ik blijf het een super mooi gebied vinden en sinds vorig jaar vraag ik me af hoe het er zou zijn in de zomer om te biken. Niet dat ik een fanatiekeling ben die wedstrijden rijdt, maar het lijkt me er geweldig om eens te doen.

Heeft iemand ook ervaring met de Bike-Academy van Ischgl? (http://www.ischgl-bikeacademy.at" onclick="window.open(this.href);return false;)
Mijn probleem is namelijk dat ik dan alleen zou moeten gaan, bij gebrek aan bikende vrienden. Wellicht zouden begeleide tochten dan interessant en gezelliger zijn.

Begrijp ik het goed dat ik dan eigenlijk wel de remmen van mijn SP Epic (160mm/140mm) moet upgraden?
Of is dat alleen een kwestie van grotere schijven monteren?

Het verslag is in ieder geval super en erg interessant om te lezen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik kan geen algemeen Oostenrijk-topic vinden, dus vandaar maar even hier: wie is er bekend met dit boek:

http://www.fietskaarten.nl/WD120AWP/WD1 ... ?A39&A29=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Is het wat?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

De link werkt bij mij niet...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hee, typisch. Bij mij ook niet meer... ff testen:

http://www.fietskaarten.nl/WD120AWP/WD1 ... ?A39&A29=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, nu wel!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

ja nu wel. Nooit gezien maar ziet er wel interessant uit..
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ben er twee weken terug op wintersport geweest, lijkt me ook super om daar te fietsen. Is alleen wel een end rijden (1040 km).
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

1040? Van mij uit is het zo'n 900 dus dat scheelt wat. Was er van 30 jan tot 6 februari en net als vorig jaar, leeft het idee om er te biken dan altijd weer op.

Ben alleen wat bang dat mijn kracht en conditie (op mijn 38e) daarvoor niet geschikt is en ik het ook niet snel genoeg bij getraind zou krijgen. :)
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Ziet er goed uit! Hebben jullie misschien nog wat meer fotos om een beter indruk te krijgen van de tracks, en dan met name de technische secties?
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Brum schreef:Ziet er goed uit! Hebben jullie misschien nog wat meer fotos om een beter indruk te krijgen van de tracks, en dan met name de technische secties?
nope, toen hadden we het te druk met fietsen ipv foto's maken.. :-q ( en afstappen op smalle en steile paden is niet altijd even handig haha)
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Kan me er iets bij voorstellen. Het is er zo en zo super al ken ik de omgeving alleen van de wintersport.....
Echt een aanrader dat gebied volgens mij. Wil er echt eens gaan biken maar vraag me af hoe je moet trainen om er lekker van te kunnen genieten.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

twdi schreef:Kan me er iets bij voorstellen. Het is er zo en zo super al ken ik de omgeving alleen van de wintersport.....
Echt een aanrader dat gebied volgens mij. Wil er echt eens gaan biken maar vraag me af hoe je moet trainen om er lekker van te kunnen genieten.
Trainen? Daar hebben ze toch liften voor... :bier:
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

nou was zo en zo al niet van plan om die 1400km (of hoe ver het is naar Idalp) om hoog te fietsen. haha
Denk dat het daarboven wel goed te doen is met een basis conditie maar als dat niet is.... :)
Dan wordt het zwaar.

Denk dat ik er gewoon maar eens een hotelkamertje (in ons wintersporthotel) boek voor een weekje om het te proberen. Of weet iemand n goed appartementje?
Plaats reactie