Snerttocht 2009 Pwn gebied & parcours Schoorl 13 december

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Stormjack
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 14:35
Mijn mountainbike: Storm Solano

De snerttocht van 2009 wordt verreden in het Pwn gebied & het parcours van Schoorl.
Afbeelding
De route gaat door het mooie duin en bosgebied van het PWN heen. Er zijn diverse leuke singletracks, klim werk en afdalingen.
Door de mtb regeling in het PWN gebied mogen we onverhard biken tot 10:30, en is ieder die mee gaat verplicht om een toegangskaart van 1.50 euro te kopen. Er is bij de startlocatie een automaat (denk aan gepast geld)

Startlocatie: Zeeweg 1865 Bergen aan Zee
even kijken bij google maps

8:30 tot 8:55 verzamelen
9:00 Start van de route

De route door het pwn gebied zal ongeveer een 22 km zijn en 280 hm hierna voor diegene die genoeg energie over hebben gaan we het parcours van Schoorl rijden en deze is 15 km.
Met in het parcours van Schoorl natuurlijk De Nok en de Zwarte Blink waar de klimgeiten onder ons hun kunnen mogen vertonen.

Met na afloop lekker snert eten gemaakt door Terro en zijn vrouw



Vrijwilligers:
1. Stormjack
2. Terro
3. Glasius
4. Chris
5. Oetzi
6. Cassidy
7. Lordbachus
8. Blasing


Wie gaan er mee??

1. ???
2. ???
Laatst gewijzigd door Stormjack op do 10 december 2009, 21:31, 2 keer totaal gewijzigd.
bikeboy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: za 21 juli 2001, 02:00

Ik wil wel mee!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Even voor de beleving van een gemiddelde bikersdag: Jullie willen 30 km in 1:30 uur gaan doen?

Zeker als de groep groter wordt moet je niet uitgaan van een gemiddelde van 20 km/u, maar eerder 10-15 km/u
Stops zijn niet uitgesloten en ook is voor sommige deelnemers 20 km/u bijna racen.

Dus van mij uit even de vraag hoe jullie dit in gedachten hadden?
Verder goed initiatief hoor :-q
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Wicked DJ schreef:Even voor de beleving van een gemiddelde bikersdag: Jullie willen 30 km in 1:30 uur gaan doen?

Zeker als de groep groter wordt moet je niet uitgaan van een gemiddelde van 20 km/u, maar eerder 10-15 km/u
Stops zijn niet uitgesloten en ook is voor sommige deelnemers 20 km/u bijna racen.

Dus van mij uit even de vraag hoe jullie dit in gedachten hadden?
Verder goed initiatief hoor :-q
We willen het PWN deel met 3 groepen rijden, elk met hun eigen gids. Dit zou de vaart en vooral het oponthoud ten goede moeten komen.

Het PWN gebied wordt echter om 10.30 off limits voor bikers. (Muv de fietspaden) Vandaar onze planning. Misschien kunnen we een groep wat eerder laten starten, maar we weten uit ervaring dat als je een tocht eerder dan 9 uur laat beginnen dat dat de animo niet ten goede komt.

Het parkoers van Schoorl, dat onlangs nog gekozen is tot het mooiste parkoers van Nederland. Zeker voor de mensen die van verre komen een echte aanrader om dit aansluitend aan de Snert tocht te rijden.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
Stormjack
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 14:35
Mijn mountainbike: Storm Solano

lordbachus schreef:
We willen het PWN deel met 3 groepen rijden, elk met hun eigen gids. Dit zou de vaart en vooral het oponthoud ten goede moeten komen.

Het PWN gebied wordt echter om 10.30 off limits voor bikers. (Muv de fietspaden) Vandaar onze planning. Misschien kunnen we een groep wat eerder laten starten, maar we weten uit ervaring dat als je een tocht eerder dan 9 uur laat beginnen dat dat de animo niet ten goede komt.

Het parkoers van Schoorl, dat onlangs nog gekozen is tot het mooiste parkoers van Nederland. Zeker voor de mensen die van verre komen een echte aanrader om dit aansluitend aan de Snert tocht te rijden.
In zo verre klopt het dat we met 2 of 3 groepen willen rijden (afhankelijk van de hoeveelheid aanmeldingen), dit om enerzijds te voorkomen dat je teveel op elkaar moet wachten en anderzijds te voorkomen dat we tijdens een evt controle van de boswachter problemen te krijgen ivm de grote van de groep.


De route is ook zo op gezet dat er op diverse stukken van de route kan worden afgeweken. Waardoor het mogelijk is om toch elkaar te zien en spreken bij de verzorgingspost en daarna de rit gezamenlijk naar het parcours te maken. Het parcours zullen we wel als 1 groep nemen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Kolere 08:30 :tong

Dat krijg ik nooit spits.

Gaat het ook nog over het strand ?
Laatst gewijzigd door RobSter op zo 15 november 2009, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

mij te vroeg, sorry. misschien komen wij wel voor een rondje schoorl
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

leuk!

ik ben erbij .. mooie combi van verschillend terrein, met lekker toetje in schoorl ..
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Vrijwilligers:
1. Stormjack
2. Terro
3. Glasius
4. Chris
5. Oetzi
6. Cassidy
7. Lordbachus
8. Blasing


Wie gaan er mee??

1. yves
2. Wicked DJ
3. Christiaan
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Hil1
Reporter
Reporter
Berichten: 795
Lid geworden op: vr 15 juli 2005, 19:15
Mijn mountainbike: Salsa, Wikkit

Vrijwilligers:
1. Stormjack
2. Terro
3. Glasius
4. Chris
5. Oetzi
6. Cassidy
7. Lordbachus
8. Blasing


Wie gaan er mee??


1. Hil1
2. Wicked DJ
3. Yves
4. Christiaan
5......
6.....
"Life is like a 10-speed bicycle. Most of us have gears we never use."
Stormjack
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 14:35
Mijn mountainbike: Storm Solano

RobSter schreef:Kolere 08:30 :tong

Dat krijg ik nooit spits.

Gaat het ook nog over het strand ?
Het is niet de planning om over het strand te rijden
bikeboy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: za 21 juli 2001, 02:00

Vrijwilligers:
1. Stormjack
2. Terro
3. Glasius
4. Chris
5. Oetzi
6. Cassidy
7. Lordbachus
8. Blasing


Wie gaan er mee??


1. Hil1
2. Wicked DJ
3. Yves
4. Christiaan
5. Bikeboy
6. Een vriend van Bikeboy
7.....
6
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Vrijwilligers
1. Stormjack
2. Terro
3. Glasius
4. Chris
5. Oetzi
6. Cassidy
7. Lordbachus
8. Blasing

Wie gaan er mee??

1. Hil1
2. Wicked DJ
3. Yves
4. Christiaan
5. Bikeboy
6. Een vriend van Bikeboy
7. V.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

ga mijn agenda bekijken (lees: vrouw raadplegen :oops: ).

Wat is de conditie van het parcour als het nat is? Flink veel modder of valt t mee?
Terro
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 februari 2009, 00:24
Contacteer:

KleinPalomino schreef:ga mijn agenda bekijken (lees: vrouw raadplegen :oops: ).

Wat is de conditie van het parcour als het nat is? Flink veel modder of valt t mee?
Het parcour van Schoorl is in de winter maanden heel goed te fietsen :-q Hoe natter hoe sneller
Het zelfde geldt voor het PWN...
Can I Play With Madness
Plaats reactie