Kalmthoutse Heide

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Ik woon in hoogerheide. De bossen om deze regio heen zijn een waar paradijs voor de mountainbiker. Veel toertochten in de buurt en een hele mooie omgeving. Het enige wat ontbreekt is dat er naar mijn idee geen vast mtb routes zijn. In de nederlandse kant iig niet! Wat ik me nu afvraag of er op de kalmthoutse heide geen vaste routes zijn uitgezet?

Daarnaast probeer ik er achter te komen waarom er dan misschien geen routes zijn uitgezet. Belgie en Nederland zijn fietslanden en dit zou de sport ook goed kunnen ondersteunen!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Waarom moet er zonodig een vaste route komen? Ons ideaal - helaas niet overal te verwezelijken - is dat we juist overal mogen komen fietsen en alle wegen en paden voor ons opengesteld zijn. ZO gauw er een vaste route komt, trek je de aandacht van fietsers uit andere delen van het land. Die komen vervolgens naar jouw gebied en voor je het weet, mag je alleen nog fietsen op de daartoe bestemde wegen en paden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Ja snap ik, maar in Horendonk(nabij Essen) is er ook een MTB route door de rucphense bossen. Daar wordt niet veel over gecommuniceerd naar de MTB'ers. Waarom zou zoiets niet kunnen op andere terreinen. En ik denk dat het wel meevalt met toestroom van andere MTB-ers.
trek8500
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 12:25

Bij ons in Hooge Mierde zijn ook geen vaste route's.
Het nadeel daarvan is dat je tegenliggers kunt tegenkomen , en dat is niet leuk op een singletrack.
zembla
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: do 17 september 2009, 16:43
Mijn mountainbike: specialized fsr

waarom zou je altijd de zelfde route willen rijden als je de vrijheid heb om je eigen route te bepalen :~
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Snap ik maar voor beginnende bikers zoals mij is het wel prima als er een route is uitgezet. In plaats van dat je een route moet zoeken en steeds bij doodlopende paden moet keren. Een mtbroute is dan wel handig, vooral voor mensen die geen gps kunnen aanschaffen!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je moet het juist als een uitdaging zien om je eigen weg te vinden. Dat doe je ook als je in een nieuw dorp aanbelandt, op vakantie gaat of gaat verhuizen. Door te proberen, verkeerd te rijden en iets anders te rijden dan vorige keer, leer je vanzelf het terrein kennen en kom je steeds op andere, nieuwe plekken...

Voor je het weet, ken je het hele gebied op je duimpje.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie