Iemand ooit gebiked in Ischgl, oostenrijk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

FerryW schreef:@ Faxe, ik wil eigenlijk wel wat foto's van je downloaden, kan dit?
Foto's kun je downloaden door op een foto te klikken en dan met de rechtermuisknop te kiezen voor "Download original".
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

faxe amuseert zich wel goed in ischgl zo te zien. ben net zelf ook terug uit ischgl, gisteren nog ironbike gereden. probeer zo snel mogelijk een filmpje te maken en wat foto's online te zetten;)
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

O klinkt goed. Ben nieuwsgierig naar je film en foto's !
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ben zelf inmiddels ook weer terug. Heb nog wat foto's en filmpjes die ik in de loop van de week zal uploaden.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Verslagen staan on op mijn site:http://www.everyoneweb.com/mtbhunt (bij verslagen 2009)
Foto's ook al een paar (rest komt nog)
Ook al 1 filmpje klaar en nog een dingetje. Foto's en filmpjes komen gewoon op de site erbij te staan. Uiterlijk eind deze week staat alles erop.

Ironbike:
http://www.youtube.com/watch?v=onelnkbB6Ts

Fuorcia val Gronda:
http://www.youtube.com/watch?v=JOsrEOX-_mA
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Net weer eens wat weg zitten dromen bij biken in Ischgl. Mede ook omdat we net weer de wintersport erheen geboekt hebben. Op de site van ischgl wordt gesproken over speciale Bike-hotels zoals Mountainbike-Hotel Yscla.
Ik zag echter op zoover.nl dat dit hotel niet zo goed aangeschreven zou staan. http://www.zoover.nl/oostenrijk/tirol/i ... scla/hotel" target="_blank.

Het hotel waar ik normaal heen ga (Viktoria) is erg goed weet ik uit ervaring maar is niet zo'n speciaal "mountainbike-hotel". Is zo'n bike-hotel echt een must voor de juiste Ischgl-bike ervaring? Of kan je de gegidste rides en extra service die zo'n hotel verzorgd ook gewoon bv via de Ischgl bike-academy regelen zoals je in de winter de skilessen regeld?
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

twdi schreef:Net weer eens wat weg zitten dromen bij biken in Ischgl. Mede ook omdat we net weer de wintersport erheen geboekt hebben. Op de site van ischgl wordt gesproken over speciale Bike-hotels zoals Mountainbike-Hotel Yscla.
Ik zag echter op zoover.nl dat dit hotel niet zo goed aangeschreven zou staan. http://www.zoover.nl/oostenrijk/tirol/i" target="_blank ... scla/hotel.

Het hotel waar ik normaal heen ga (Viktoria) is erg goed weet ik uit ervaring maar is niet zo'n speciaal "mountainbike-hotel". Is zo'n bike-hotel echt een must voor de juiste Ischgl-bike ervaring? Of kan je de gegidste rides en extra service die zo'n hotel verzorgd ook gewoon bv via de Ischgl bike-academy regelen zoals je in de winter de skilessen regeld?

Ik ben met 2 anderen in het voorjaar in Ischgl geweest. Gewoon een een kamer geboekt met ontbijt € 20,00 pppn. Goed bed lekker ontbijt, een garage waar je de bike kunt stallen en een verwarmingsruimte waar de kleren kon drogen.
Een GPS met alle route's er in, en gaan met die banaan. Super, en voor een "klein" bedrag.

Groet Ferry
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

aha ook dus ook zonder bikehotel.

Wanneer in het voorjaar was je er? Maw wanneer is het relatief veilig ivm het weer en dat de sneeuw weg is?
In de winter ben ik er iig wel weer en wellicht wil ik in juni of iets dergelijks terug. Misschien dat ik me dan aansluit bij de bike-academy om niet alleen te hoeven biken.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

twdi schreef:aha ook dus ook zonder bikehotel.
Bikehotel is in mijn ogen echt niet nodig. Ieder hotel heeft een skiraum waar je je fietsen veilig kan wegzetten en 9 van de 10 keer heb je ook gewoon ergens een tuinslang liggen waarmee je je fiets kan poetsen. (wat heb je nog meer nodig wat je bij een gewoon hotel niet kan krijgen?)
Als je alleen bent en niet alleen wilt biken is bike-academy een goede oplossing. Zelf geen ervaring mee, maar goede dingen over gehoord :wink:
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

Wij zijn eind juni geweest, konden toen "maar" tot 2200 meter, hoger lag nog sneeuw. Nu heb ik begrepen dat het
een top winter was geweest, misschien dat de sneeuw anders in Juni wel allemaal gedooid is.
Voor wat betreft het weer, het kan er zeer veranderlijk zijn, zo schijnt de zon en zo hoost het. Maar het is er
geweldig biken, Heilbronner Hütte en Lareinalpe zijn echte aanraders.
Ik krijg er zo weer zin in, gelijk maar ff mijn saldo op de rekening checken.
Wij hebben geslapen Picha van de fam. Walser, zeg maar aan de overkant van Ischgl. Daar bevind zich ook een Mountainbike gids die kamers verhuurd, hij heeft ons geholpen met het downloaden van de GPS tracks.
Zonder GPS zou ik er overigens niet gaan biken, de gepijlde route's zijn echt geweldig.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Tja zoals jij het verteld..... krijg ik er ook zin in. haha

Ik ben al een paar keer in hotel Viktoria geweest in ischgl zelf maar dan in de winter. Leuk en goed hotelletje. Ook erg leuke mensen dus ik denk dat ik komend voorjaar maar eens ga kijken hoe het er dan is. Lijkt me ook erg gaaf daar te rijden al heb ik wel mijn twijfels hoe het zit met mijn conditie en ervaring. In de bergen is die ervaring nul iig en volgens mij heb je weinig aan de nederlandse weg kilometers die je hier maakt kwa conditie. Het is daar toch wel even een heel ander verhaal :)
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Als je in Nederland een goede conditie hebt op de weg en op de mountainbike redelijk uit de voeten kunt in het bos in Nederland dan kun je behoorlijk veel mooie tochten maken vanuit Ischgl. Je hebt namelijk behoorlijk veel tochten die redelijk simpel te fietsen zijn maar waar je wel op grote hoogte komt en kunt genieten van mooie uitzichten. Zelf heb ik dit ook gedaan en me prima vermaakt.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Klinkt goed.. heb de foto's van andere hier op de sites gezien.... echt gaaf en mooi.
Anders komend voor jaar met een groepje NL'ers er heen. Altijd gezellig
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

Nog een paar foto'tjes. Om nog meer zin te krijgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie