sram x0 remmen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Natuurlijk trek ik daar te hard aan. Het probleem is dat heel zachtjes trekken al te hard is voor die krengen. Ik kwam ergens op het web een "pro bleed kit" tegen van jagwire (ietsje goedkoper dan de pro versie van Avid, en met bleeding edge slangetje, mocht ik ooit op level of guide remmen overstappen). Ziet er iets meer solide uit dan wat ik nu heb. Iemand ervaring?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De goedkope bleedingset heeft bij nooit problemen gegeven, zogen geen lucht aan. Maar je merkte wel dat de dure uitvoering soepeler werkte. Die spuiten voelen degelijker aan. Met die Jagwire heb ik geen ervaring.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Columbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Specialized

Welke remolie gebruik je in de Sram Avid X0?

Is dit Dot 4.0 of 5.1?
Specialized fan
Gebruikersavatar
Columbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Specialized

Is de ouderdom van het remsysteem afhankelijk?
Specialized fan
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

5.1
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Nooit problemen met ontluchten gehad, spuit op klauwtje (geen lucht in de spuit en slangetje!) en spuit op de handle (ook zonder luchtbellen in spuit en slangetje) en dan druk ik de spuiten beurtlings voorzichtig in, druk de remhandle ook een paar keer in met de spuiten erop, tik nog een paar keer op de leidingen zodat alle lucht los komt, druk nog een paar keer heen en weer en klaar! altijd goed, al tig keer bij mijn fietsen en voor anderen gedaan.
Die hele ‘routine’ met klipjes en vacuum etc etc trek ik me niets van aan.
Wel naderhand je spuiten onder de kraan reinigen anders zwellen de seals vd spuiten naar verloop van tijd.
Nieuwe Level Ult ook al zo gedaan, moet dat Edge bleed schroefding nog wel ff halen, maar lukte ‘zo’ ook.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie