Niet helemaal MTB maar volgens mij rijden er hier ook mensen met een snaar/riemaandrijving rond:
Ik heb het dus voor elkaar gekregen na 900 km de Contitech CDS snaar van mijn Canyon Commuter te laten breken.. Ik heb deze fiets (met snaar!) gekocht omdat het onderhoudsvrij zou zijn! Wel zo lekker voor de dagelijkse fiets. Die snaar zou zeker 20.000 km mee gaan. Ik dacht snel een nieuwe te bestellen ter vervanging; aangezien Canyon niet bepaald de snelste is met garantiegevallen en ik nu dus niet kan fietsen.
Gewoon NIET te krijgen! Nergens! Een gates heeft een andere steek en zelfs via de leveranciers op mijn werk (ik ben werktuigbouwkundig ingenieur) is deze maat (1260 steek 14 breedte 8 ) niet te krijgen.
Nou was ik benieuwd, heeft er iemand een zelfde ervaring met snaaraandrijvingen? Zoals jullie begrijpen ben ik er wel een beetje klaar mee..
Continental Contitech CDS snaar/riem/belt gebroken
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Misschien maandag even met Pon bellen, die zijn importeur van Continental spullen in Nederland
Iets nauwkeuriger: http://www.conti.nl/contact/technische-vragen/
Iets nauwkeuriger: http://www.conti.nl/contact/technische-vragen/
Discussies zijn bij de introductie flink gevoerd. Op papier heeft de riem weinig voordelen en in het begin kwamen ook de wel aanwezige voordelen er nauwelijks uit. Levensduur was zeker op de mountainbike treurig en breuk werd als risico gezien.
Vooral door het Nederlandse Santos dat veel testte en met veel voorstellen kwam heeft Gates de riem en vooral de passende tandwielen (en de eisen aan frames) snel op een hoog niveau weten te brengen. Het grootste deel van de gebruikers is inmiddels erg tevreden en problemen zijn gering. Kilometerstanden tot ver over de 20.000 km worden regelmatig gemeld en onderhoud is inderdaad zelden nodig.
Conti is een nieuwe speler in dit segment, maar net als Gates zeker niet onervaren met riemen.
Het kan zijn dat Continental nog niet op het niveau van Gates zit. Maar het kan ook zijn dat iemand zich niet aan de strengere gebruiksvoorwaarden (ten opzichte van een ketting) heeft gehouden. Maar ook als er bijvoorbeeld een steentje tussen de riem en het tandwiel heeft gezeten kan later spontane breuk optreden.
Ik zou zeggen dat Canyon in dit geval ernstig in gebreke is. Het is inderdaad zo dat de Conti riem nauwelijks verkrijgbaar is. En dan mag je van een fabrikant die het product wel levert ook verwachten dat die zo een product na kan leveren!!
Je zou de fiets om kunnen laten bouwen naar een ketting...
Vooral door het Nederlandse Santos dat veel testte en met veel voorstellen kwam heeft Gates de riem en vooral de passende tandwielen (en de eisen aan frames) snel op een hoog niveau weten te brengen. Het grootste deel van de gebruikers is inmiddels erg tevreden en problemen zijn gering. Kilometerstanden tot ver over de 20.000 km worden regelmatig gemeld en onderhoud is inderdaad zelden nodig.
Conti is een nieuwe speler in dit segment, maar net als Gates zeker niet onervaren met riemen.
Het kan zijn dat Continental nog niet op het niveau van Gates zit. Maar het kan ook zijn dat iemand zich niet aan de strengere gebruiksvoorwaarden (ten opzichte van een ketting) heeft gehouden. Maar ook als er bijvoorbeeld een steentje tussen de riem en het tandwiel heeft gezeten kan later spontane breuk optreden.
Ik zou zeggen dat Canyon in dit geval ernstig in gebreke is. Het is inderdaad zo dat de Conti riem nauwelijks verkrijgbaar is. En dan mag je van een fabrikant die het product wel levert ook verwachten dat die zo een product na kan leveren!!
Je zou de fiets om kunnen laten bouwen naar een ketting...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
- Mijn mountainbike: Neuron CF
- Contacteer:
Je loopt te hard van stapel lars. Canyon heeft deze gewoon in voorraad (altijd reserves voor de lokale service in Duitsland/service kantoren) en Dureal zal er dan waarschijnlijk ook direct een nieuwe voor krijgen.Lars TB schreef:
Ik zou zeggen dat Canyon in dit geval ernstig in gebreke is. Het is inderdaad zo dat de Conti riem nauwelijks verkrijgbaar is. En dan mag je van een fabrikant die het product wel levert ook verwachten dat die zo een product na kan leveren!!
Je zou de fiets om kunnen laten bouwen naar een ketting...
Contitech in Duitsland moet je trouwens bij zijn. Iets andere leverancier dan de banden.
Eerste gebroken riem die ik zie bij zulke lage kilometer stand (en ik zie er een hele hoop!).
Bedankt voor jullie reacties. Voor de duidelijkheid: Canyon zorgt er gelukkig voor dat ik een nieuwe krijg maar, ik citeer, 'De riem is op voorraad, maar bevind zich op een andere locatie dan vanwaar transport is georganiseerd. Hierdoor kan het enkele weken duren voordat kan worden verzonden vanuit de fabriek. Denk hierbij aan 2-3 weken.'
Ondertussen zoeken ze naar een tijdelijke oplossing, wat dat ook mag wezen..
Ombouwen naar een ketting ga ik zeker overwegen als de volgende snaar weer zo snel breekt. Ik fiets stevig door, maar ook daar zou ie tegen moeten kunnen.
Ondertussen zoeken ze naar een tijdelijke oplossing, wat dat ook mag wezen..
Ombouwen naar een ketting ga ik zeker overwegen als de volgende snaar weer zo snel breekt. Ik fiets stevig door, maar ook daar zou ie tegen moeten kunnen.
Dit is de info waar ik me op moet verlaten:maartenv schreef: Je loopt te hard van stapel lars. Canyon heeft deze gewoon in voorraad (altijd reserves voor de lokale service in Duitsland/service kantoren) en Dureal zal er dan waarschijnlijk ook direct een nieuwe voor krijgen.
DuReal schreef: Gewoon NIET te krijgen! Nergens!
Maar Canyon heeft ze dus netjes op voorraad, zoals het hoort.
Alleen dan erg vreemd dat ze er niet bij kunnen...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
- Mijn mountainbike: Neuron CF
- Contacteer:
Heel vreemd ja. Daar valt nog veel te verbeteren..Lars TB schreef:
Maar Canyon heeft ze dus netjes op voorraad, zoals het hoort.
Alleen dan erg vreemd dat ze er niet bij kunnen...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
De Conti belt is bij lange na nog niet op het niveau van Gates (helaas)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
En nummer twee vanonchtend ook doormidden na 3000 km oid..
De gehele fiets moet nu naar Canyon Duitsland voor inspectie. Weer een losse riem opsturen 'mogen ze niet meer wegens een veranderde procedure'. Gaat een maand duren en geen leenfiets. Ik gebruik de fiets dagelijks.
Waardeloos systeem die Continental CDS.
De gehele fiets moet nu naar Canyon Duitsland voor inspectie. Weer een losse riem opsturen 'mogen ze niet meer wegens een veranderde procedure'. Gaat een maand duren en geen leenfiets. Ik gebruik de fiets dagelijks.
Waardeloos systeem die Continental CDS.
- Luc151
- Pro Biker
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
- Mijn mountainbike: onbelangrijk
Duitsland, weet je dat zeker. Zou dan eerst het Duitse mtb forum eens doorspitten.DuReal schreef:En nummer twee vanonchtend ook doormidden na 3000 km oid..
De gehele fiets moet nu naar Canyon Duitsland voor inspectie. Weer een losse riem opsturen 'mogen ze niet meer wegens een veranderde procedure'. Gaat een maand duren en geen leenfiets. Ik gebruik de fiets dagelijks.
Waardeloos systeem die Continental CDS.
- Luc151
- Pro Biker
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
- Mijn mountainbike: onbelangrijk
Maar misschien dat ze hun leven gebeterd hebben, hier lopen 2 draadjes met bijna niets dan ellende.
https://www.mtb-news.de/forum/f/canyon-bikes.124/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mtb-news.de/forum/f/canyon-bikes.124/" onclick="window.open(this.href);return false;