Houdbaarheid helm

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Dixie schreef:Oeps, Inderdaad bedoel ik CE keurmerk.
Ik moet de eerste (fiets)helm nog tegenkomen, die er zo slecht uit ziet door UV straling en daardoor onbruikbaar is. Fabrikanten willen verkopen (is tenslotte hun bestaan). Bovendien zijn veiligheidshelmen het allergoedkoopste soort (gerecycled) kunststof die je maar kan bedenken. (het is ook alleen maar een buitenschaal en binnenhelm).
Persoonlijk geloof ik er niet in, maar dat is mijn mening.
Iedereen is natuurlijk vrij, om om de 4 jaar een helm te kopen (goed voor de economie en je LBS is er ook blij mee).
Kijk, ook nog deskundige op kunstofsoort van veiligheidshelmen.
Maar dan niet eens weten dat je aan een fietshelm niet kunt zien hoeveel Uv-straling deze al ondervonden heeft.

Nee, ik denk niet dat een serieus iemand enige waarde aan jou expertise moet stellen.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
Dixie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: di 12 juni 2012, 16:54

Wat ik al zei, "Persoonlijk geloof ik er niet in, maar dat is mijn mening". :winkie:
En mijn boerenverstand heeft me altijd de juiste weg gewezen. :tong en als ik het niet weet, dan vraag ik het gewoon. :bier:
Een fiets piept alleen als er echt iets mis is.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Uitstekende thread: heb m'n helm (productiedatum 2012) inmiddels vervangen door een vette matzwarte Giro. Voor die 85€ ben ik liever safe than sorry.
rammen met die bak
Plaats reactie