Slag in de band

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Ik heb hier helaas niets over in de zoek functie kunnen vinden (zal er vast wel zijn), dus ik post deze vraag waarvan ik denk dat velen dit wel eens hebben.

Op mijn achterwiel (tubless wiel) heb ik een Schwalbe Smart Sam (UST) band geplaatst. Tijdens het fietsen had ik het gevoel of er een bochel in me wiel zat, maar het was de band.
Ik heb de band eve naar 5 bar gebracht om ervoor te zorgen dat de band goed in de velg kwam, maar dat bood geen soelaas. Ik heb de lucht eruit gelaten en daarna de band met de hand in z'n geheel op geduwt om de band goed in de rand te krijgen, maar dat was ook niet de oplossing.

Ik weet het niet meer, iemand misschien goede raad of een linkje naar een eerdere post?
Bedankt.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Productie fout?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Maak de onderste rand van de band vettig met een beetje teflon spray, pomp de band wat op, duw de band goed en dan heel hard oppompen, dan moet die zichtzelf goeddrukken, werkt bij mij altijd, zelfs bij gezelle banden.
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

ik heb ook een slag in mijn band als ie los hangt en ik hem een slinger geef maar op de weg voel ik er niets van
band zit wel goed in de velg, weet niet of dit op te lossen is ( ik heb er niet zoveel problemen mee)
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Probleem komt vaker voor. Indien de band er goed op ligt, het niet door een uitwendige beschadiging komt en je bent er op tijd bij dan zal de lbs een nieuwe band moeten geven denk ik. De band gaat dan terug voor garantie.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

Ik had dat regelmatig... dat er bijvoorbeeld een klein beetje hoogteslag in zit omdat de band niet perfect rond in het velgbed ligt tijdens het oppompen.

Mijn oplossing; banden invetten met de montagepasta die ze ook voor autobanden gebruiken. Heb eens voor 10 euro zo'n pot gekocht bij de Brezan en doe daar al jaren mee. Bandjes vallen dan perfect in de velg bij het oppompen.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ook al ligt de band perfect in de velg, dan kun je nog een slag in de band hebben.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Ja, dank kun je, al zit de bead perfect, blijven pompen en smeren. Er zit dan een heel klein stukje ander rubber zichtbaar buiten de velg, alsof de band toch niet goed zit. Btje lastige omschrijving, maar je ziet t meteen.
Ik heb al twee keer een schwalbe (wel 2 keer een NN) om kunnen ruilen bij de LBS.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Ik ga eens langs de lbs en kijken wat hij kan doen om op te lossen of omruilen. @ superbart, zolang de lbs hem blijft omruilen, erkent hij toch dat er met de band iets mis is. Ik zou met velg naar hem toe gaan en hem de band om laten leggen todat er een juiste tussen zit ;-)
Plaats reactie