Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
PaganiProductions

Demoniac schreef:Maar wat is er nu gedaan?
De kettingspanner is beter gemonteerd en ook geen problemen meer met dat schroef die los
En het gevolg is dat mijn gemiddelde snelheden nu een stuk hoger zijn dan ooit ben ongeveer met de Merida net zo snel als met de 29er Canyon het enige voordeel wat de Canyon heeft dat klimmen wat makkelijker zeker als het erg stijl is verder rijden nu ongeveer hetzelfde.
Jasperzz
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 23:33

Kan iemand mij een enkel tandwiel aanraden voor een shimano xt fc-m782 crank.
Kan wel enkele bladen vinden van shimano alleen die zijn voor 11 speed setups ik heb een 10 speed dus denk niet dat dit goed is?
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Wat wil je? Singlespeed? Dus 1 versnelling. Daar gaat dit topic over.
Wil je 1x10 dan moet je even zoeken op het forum naar Narrow wide.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Schijnt vaker voor te komen dat men Singlespeed verward met een 1xnogwat drivetrain... :kiss:
Jasperzz
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 23:33

my bad zoek een enkel narrow wide voor en 10 speed achter
Martinez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 13 april 2013, 07:46

Hoe zijn Leersum en Amerongen i.v.m. Zeist?
Zag op de kaartjes dat de klimmetjes wel steiler en langer zijn.
Wil daar het liefst met mijn Unit naar toe (32 - 16/18) i.p.v. mijn oude versnellingsfietsje.
Maar heb ook geen zin om hele stukken te gaan lopen.
Martijn
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Klopt, Leersum en Amerongen zijn een stuk pittiger dan Zeist. Zeist rijd ik op mijn Unit met 34 x 16, Leersum en Amerongen met 34 x 18. 32 x 18 moet zeker lukken!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik doe ze allemaal op 36:18

32:18 moet zeker kunnen.
Everybody bought a new bike!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Pasgeleden ook voor het eerst met de Singlespeed daar geweest. 34/18 gaat prima, die ene slingerklim in Amerongen (geen idee hoe die heet, is vlak bij dat hotel ofzo iets?) vond ik de zwaarste, verder gewoon de gang erin houden op de langere klimmen.

Ik had meer last van alle remknippen op Amerongen (starre bike) dan van het feit dat ik geen versnellingen had.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Afgelopen week heb ik Austerlitz + Zeist Krakeling gedaan met 34:17/27,5" wielen en dat was goed te doen. Ik had op Austerlitz vooral last van de hobbelige ondergrond + starre vork + hoge cadans waardoor ik begon te stuiteren. De klimmetjes in de Krakeling waren met lomp stoempen net te halen. Amerongen vind ik op de fully nog heel uitdagend, dus nog niet op de SS gedaan.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

vindt het zelf alle drie goed te doen op een starre singlespeed, mijn verzet 32x16. tis wel flink puffen, maar een goede uitdaging ga ik zekers niet uit de weg, we moeten immers wel beter worden toch?
Martinez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 13 april 2013, 07:46

Ik had uit eindelijk alleen tijd voor Leersum.
Was goed te doen.
Hier en daar wat hobbelig idd en wat lange klimmen voor de interval training zal ik maar zeggen.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Demoniac schreef:Afgelopen week heb ik Austerlitz + Zeist Krakeling gedaan met 34:17/27,5" wielen en dat was goed te doen. Ik had op Austerlitz vooral last van de hobbelige ondergrond + starre vork + hoge cadans waardoor ik begon te stuiteren. De klimmetjes in de Krakeling waren met lomp stoempen net te halen. Amerongen vind ik op de fully nog heel uitdagend, dus nog niet op de SS gedaan.

staan..........3x keer trappen ..............coasten .................3x trappen ..................coasten .............enz enz dan is het goed te doen .
als je blijft trappen in te hoge cadans ga je stuk. :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
PaganiProductions

Wat is trouwens de meest capabele fiets voor rigid en singlespeed 650b of 29er xc hardtail we de voordelen en nadelen van bijde wielmaten nu wel.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

PaganiProductions schreef:Wat is trouwens de meest capabele fiets voor rigid en singlespeed 650b of 29er xc hardtail we de voordelen en nadelen van bijde wielmaten nu wel.
als je focussed op singlespeed en dus niet zo zeer bezig bent met snelheid en afstand dan is 26" toch wel ook erg leuk spelen hoor

de hele gedachte erachter is natuurlijk SSS star staal en single speed :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Plaats reactie