Maximaal bereik X-gen voorderailleur

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

Weet iemand wat het maximale bereik is van een X-gen voorderailleur. Ik wil overigens tandbladen van TA gebruiken. Deze schijnen, volgens dit forum, minder makkelijk te schakelen, omdat ze geen kleinere tanden hebben. Op de website van SRAM staat dat de maximale tandgrootte 44T is, maar kan je dan een 32T als middenblad gebruiken?

Zijn er overigens mensen die wél groter dan 44T gebruiken in combinatie met een X-gen?
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

het enige wat ik zo snel kan achterhalen is dat het bereik van een X-9 voorderrailleur maximaal
44 tanden is. TA-bladen schakelen makkelijk genoeg, en ze chainsucken niet, in tegenstelling tot
shimano-"bljech"-bladen.en een 44 groot en 32 midden moet volgens mij wel kunnen, volgens mij
zit dat ook op de Santos.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Standaard mtb bladen zijn 44-32-22. Ik denk dat je wel groter kunt met het grote blad maar dan zul je ook de andere bladen moeten vergroten om de tussenstappen min of meer gelijk te houden en je zult moeten checken of je niet in conflict komt met je chainstay.
Shimano levert ook een 48-36-26 als standaard en ik denk dat die X-gen dat ook wel schakelt (maar ben daar niet 100% zeker van) Bij twijfel kun je natuurlijk ook Sram een mailtje sturen...
Menno916
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Pilot Primum / Giant Fathom
Contacteer:

Willy78 schreef:Weet iemand wat het maximale bereik is van een X-gen voorderailleur. Ik wil overigens tandbladen van TA gebruiken. Deze schijnen, volgens dit forum, minder makkelijk te schakelen, omdat ze geen kleinere tanden hebben. Op de website van SRAM staat dat de maximale tandgrootte 44T is, maar kan je dan een 32T als middenblad gebruiken?

Zijn er overigens mensen die wél groter dan 44T gebruiken in combinatie met een X-gen?
Rij zelf met TA bladen 44-32-22. Had een Sram 7.O voorderrie die gisteren vervangen is door een X-gen. Zou niet weten waarom dit problemen zou moeten geven. Mijn mening wat betreft de TA bladen: DOEN!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16801
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Toevallig heb ik zeer recent een "fitness"bike voor mijn vriendin opgebouwd, een racefiets met een recht stuurtje. Omdat de standaard racebladen van 52/39 een beetje onzin zijn voor een ongetraind iemand heb ik een hybride crank gemonteerd: LX HT2 met 26/36/48 bladen. En om on topic te komen: die schakelen prima met een X-gen :-)
Plaats reactie