Fietsbel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Rookbom
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 13:40
Mijn mountainbike: Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM
Contacteer:

ben een stuk fietsen schreef:
NatteKrant schreef:Wel...

1. Sociaal om ff te kunnen bellen
2. Ik heb schijt aan de MTB poser mode guppies
Yep, niets aan toe te voegen :-q
Bij mij zit ie in het verlengde van de stuurpen.
Je brengt me op een idee. Ik zet er even bij: "...en waar zit je bel?" Ook wel interessant.
Wielrenners hebben ze op de meest uiteenlopende plekken zitten las ik. Onder het zadel, om de balhoofdspacers, etc.
Jeroen

Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM. 'BUILT Not bought.'
Gebruikersavatar
jasper75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 11:14

De mijne zit onder aan de stuurpen, valt haast niet op
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

:-q
Onder het zadel is niet zo handig want daar kun je er nauwelijks bij én daar wordt ie natuurlijk ook smerig als je er de bossen mee in gaat.
Bij mij zit het elastiekje van de bel inderdaad ook om de spacers. Niet omdat dat lekker gestroomlijnd is ofzo maar omdat ik dan met zowel links als rechts kan bellen. Buiten dat houdt het m'n stuur lekker opgeruimd.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Trailcrash
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 juni 2011, 23:56
Mijn mountainbike: Ridley Scorpion

Ik heb er 1 voor onder je top cap te bevestigen, valt eigenlijk helemaal niet op.
RuudHuijbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:02

Omdat ik meestal een flink stuk over redelijk drukke fietspaden moet fietsen om bij de dichtstbijzijnde mountainbike-routes te komen en omdat het in de bossen ook ooit wat drukker is toch maar een keer een fietsbel van een andere (stads)fiets afgesloopt en op mijn mtb gemonteerd. Wel praktisch niet mooi. Nou wel eens rondgekeken voor een andere fietsbel, maar of het ziet er niet uit of het belt voor geen meter. Dus zijn er nog mensen met tips voor goede en mooie (zwarte) fietsbellen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10366
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tuurlijk heb ik er een, wel zo sociaal voor mede weg/natuurgebruikers.
Zit links op het stuur, naast mijn shifter: kan ik met de hand aan het stuur, middelvinger aan de remhendel, toch bellen met mijn wijsvinger.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rookbom
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 13:40
Mijn mountainbike: Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM
Contacteer:

RuudHuijbers schreef:Omdat ik meestal een flink stuk over redelijk drukke fietspaden moet fietsen om bij de dichtstbijzijnde mountainbike-routes te komen en omdat het in de bossen ook ooit wat drukker is toch maar een keer een fietsbel van een andere (stads)fiets afgesloopt en op mijn mtb gemonteerd. Wel praktisch niet mooi. Nou wel eens rondgekeken voor een andere fietsbel, maar of het ziet er niet uit of het belt voor geen meter. Dus zijn er nog mensen met tips voor goede en mooie (zwarte) fietsbellen?
BBB heeft goede, maar hele kleine belletjes met een schelle 'PING!'.
Dat is de 'Loud and Clear' versie. Heb hem zelf niet, maar heb er een keer één getest bij de LBS.
Kosten geen drol (vind ik). http://www.belgafietsen.nl/producten/ov ... 3&merk=BBB" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen

Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM. 'BUILT Not bought.'
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Ik heb ook de Loud & clear.
Is echt veel feller/harder dan de andere sportfiets bellen.
In het wit en zwart te krijgen en voor je ATB moet je de elastiek versie kopen omdat de beugel versie erg krap is.
RuudHuijbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:02

Ik heb de BBB EasyFit Deluxe 14 Black gehad, maar was er niet zo kapot van. In het begin ging het prima, maar de veer werkte volgens mij niet helemaal zoals het zou moeten, nu schiet die veer telkens scheef en is het echt maar een heel zacht pingetje, soms horen mensen het niet eens dus moet ik nog roepen. Dus vandaar dat ik eigenlijk nog niet een blijvende optie heb...

Zag dat BBB ook wel andere compacte belletjes heeft, dus misschien eens een ander modelletje proberen.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Rubberburner schreef:
R-Know schreef:Tuurlijk....is verplicht!
EN dan heb jij ook natuurlijk :

Verlichting (bij dag, als er goed zicht is, niet verplicht - meer verlichting is niet toegestaan; zie ook de pagina Fietsverlichting)
Vanaf 1 november 2008 mag de fietsverlichting ook op de borst of de rug van de bestuurder worden bevestigd en knipperlicht wordt oogluikend toegelaten.
koplamp straalt wit, of geel licht uit
achterlicht straalt rood licht uit
Reflectie (ook overdag - meer reflectie is toegestaan)
zijreflectie (geel of wit) op beide wielen. Wordt meestal met een reflectiestrook op de banden toegepast.
(vanaf 1 januari 1987 werd de wielreflectie verplicht. De Fietsersbond protesteerde tegen de onmiddellijke invoer van deze maatregel; het betekende dat alle fietsen per direct van cirkelvormige zijreflectoren tussen de spaken moesten worden voorzien. De bond vond de reflectoren te duur en had liever gezien dat het gebleven was bij reflecterende fietsbanden, die toch op den duur zouden worden vervangen. Na een maand waren alle reflectoren uitverkocht terwijl nog de helft van de elf miljoen fietsers zonder zijreflectie reed).
gele reflectoren op voor- en achterkanten van de pedalen
rode achterreflector
(in de nabije toekomst: witte voorreflector)
pedalen voorzien van stroef oppervlak
goed werkende rem
bel hoorbaar op 25 meter
stuur dient goed vast te zitten
handvatten moeten goed vast zitten


:tong
Goed gegoogled. Er is volgens mij alleen een uitzondering als de fiets voor trainingsdoeleinden wordt gebruikt. (En nee, ik hoef niet te weten dat je alleen maar toertocht, commute, bosrost of wat voor variant je je voortbeweging op een tweewieler ook noemt)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Dat is toch wel één van de grootste topic-kicks in jaren. Een kick van 7 jaar!
Ik heb geen bel, wel een Hope naaf, een hele mooie glimlach en een zoete stem die 'bedankt' kan zeggen :roll:
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

Rubberburner schreef:
R-Know schreef:Tuurlijk....is verplicht!
EN dan heb jij ook natuurlijk :

Verlichting (bij dag, als er goed zicht is, niet verplicht - meer verlichting is niet toegestaan; zie ook de pagina Fietsverlichting)
Vanaf 1 november 2008 mag de fietsverlichting ook op de borst of de rug van de bestuurder worden bevestigd en knipperlicht wordt oogluikend toegelaten.
koplamp straalt wit, of geel licht uit
achterlicht straalt rood licht uit
Reflectie (ook overdag - meer reflectie is toegestaan)
zijreflectie (geel of wit) op beide wielen. Wordt meestal met een reflectiestrook op de banden toegepast.
(vanaf 1 januari 1987 werd de wielreflectie verplicht. De Fietsersbond protesteerde tegen de onmiddellijke invoer van deze maatregel; het betekende dat alle fietsen per direct van cirkelvormige zijreflectoren tussen de spaken moesten worden voorzien. De bond vond de reflectoren te duur en had liever gezien dat het gebleven was bij reflecterende fietsbanden, die toch op den duur zouden worden vervangen. Na een maand waren alle reflectoren uitverkocht terwijl nog de helft van de elf miljoen fietsers zonder zijreflectie reed).
gele reflectoren op voor- en achterkanten van de pedalen
rode achterreflector
(in de nabije toekomst: witte voorreflector)
pedalen voorzien van stroef oppervlak
goed werkende rem
bel hoorbaar op 25 meter
stuur dient goed vast te zitten
handvatten moeten goed vast zitten


:tong
Precies.
Je kent me.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik wist het, ik moét een foto hebben waar die Loud & clear Wuppie van me op te zien is.
Gevonden! Duidelijk zichtbaar, maar dan wel alléén vanuit deze positie:
Afbeelding
Breed bikende 80+ers kom ik niet zo vaak tegen op mn routes, wel wandelaars die zelfs dit belletje niet kunnen waarderen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Rookbom
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 13:40
Mijn mountainbike: Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM
Contacteer:

Luuc91 schreef:Dat is toch wel één van de grootste topic-kicks in jaren. Een kick van 7 jaar!
Ik heb geen bel, wel een Hope naaf, een hele mooie glimlach en een zoete stem die 'bedankt' kan zeggen :roll:
Nu je het zegt: Sinds ik XT naaf met XT cassette (volgens mij komt het vooral door cassette) heb hoef ik veel minder te bellen.
Als ik de pedalen stil houd, kijken mensen vaak verschrikt achterom. :o "Hoor ik nu een ratelslang?" :lol:
Jeroen

Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM. 'BUILT Not bought.'
Rookbom
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 13:40
Mijn mountainbike: Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM
Contacteer:

Jan Willem schreef:Ik wist het, ik moét een foto hebben waar die Loud & clear Wuppie van me op te zien is.
Gevonden! Duidelijk zichtbaar, maar dan wel alléén vanuit deze positie:
Afbeelding
Breed bikende 80+ers kom ik niet zo vaak tegen op mn routes, wel wandelaars die zelfs dit belletje niet kunnen waarderen.
Dit moet wel een van de stoerste foto's van een bel zijn. :-q Die heb ik ook, maar dan blank aluminium. Zeer luid belletje!
Jeroen

Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM. 'BUILT Not bought.'
Plaats reactie