spaak knalt uit de nippel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Van het weekend op het fietspad richting Gilze-Rijen (alwaar vliegshow) en opeens hoor ik een knal in mn achterwiel; spaak geknapt :~
CrossMax-haters zapp maar even door want het gaat om....... jawel! De spaak is schijnbaar uit de nippel bij de velg geknald en ik vraag mij af hoe dat kan. En wat de kosten ongeveer zijn van reparatie. By the way, ik stond dus meteen met een enorm slag in mn wiel en kon niet meer fietsen :evil: :evil: :evil:

Het is de platte-spaak-versie met velgremmen: http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=399345
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ik denk dat juist CrossMax-haters dit stukje niet zullen overslaan :wink:
Ben zelf geen CrossMax-hater, maar ook geen liefhebber, juist vanwege deze ongein.
Ik zou een goede Mavic dealer/service centrum opzoeken.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

:-q Tja, ze zijn zo mooi... ik ga maar eens naar de fietsenmaker. tnx
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Als de nippel nog goed in de velg zit is het een kwestie van nippel er uit draaien (die trouwen h*#rig vast zitten) en nieuwe spaak plaatsen en opspannen. Tien minuten werk.

Als ie de spaak met nippel en al eruit heeft getrokken zou ik maar vast je spaarvarken meenemen :-? , of je kassabonnetje.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

neuj, de velg is nog heel. Ik ben bang dat ik beter het hele wiel in 1 keer kan laten nakijken dan aan 1 spaak te gaan frutten.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

raffar schreef:Van het weekend op het fietspad richting Gilze-Rijen (alwaar vliegshow) en opeens hoor ik een knal in mn achterwiel; spaak geknapt :~
Of ging jij ook door de geluidsbarriere??
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Op zo'n slecht GT frame? zwaar, ouderwets, k*tgeometrie... ik heb het allemaal al gehoord. Daar kun je echt niet snel mee :tong
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Da tzul je mij niet horen zeggen! :-D
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Tja, ik heb altijd mn Epic M5 nog... :-q
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Is mij twee maanden geleden ook overkomen. Naar de "Mavic Service Center" bij mij in de buurt gebracht....... Vier weken :(( later was het wiel klaar... Geen platte spaak meer, dus nu zit er een ronde in. :~
What doesn't kill you, makes you stronger.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

vandaag mn lbs gebeld. geen probleem, ze hebben de platte spaken op voorraad. vandeweek mn wiel afgeven.. :-q
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Plaats reactie