manitou skareb remote lockout

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
wacko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 19:42
Mijn mountainbike: Cube

ik heb in mijn cube elite 10years edition een manitou skareb elite geveerde voorvork met een remote lockout.
deze schakelaar zit op het stuur en hiermee kan ik de vork vast of open zetten. het vastzetten werkt perfect met een duim beweging zit de vork vast maar het loszetten werkt niet geheel makkelijk. ik moet de schakelaar in drukken en gelijkertijd een keer op de vork hangen. volgens de importeur van manitou is dit normaal bij een remote lockout, maar dit lijkt mij niet echt de bedoeling.
zijn er meer mensen op dit forum die met een remote lockout van mantou rijden? hoe werkt dit bij jullie?
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

ik heb persoonlijk geen ervaring maar wat mij opviel bij de profs in Houffalize was dat alle rijders met een Manitou er GEEN remote lock-out op hadden, ze zetten hem allemaal met de hand op de vork open!
(ik zat boven aan de helling en heb er een tijdje opgelet... leuk om te zien de alle wedstrijd rijders op het zelfde punt de zelfde dingen doen)

iets zegt mij dat het dan niet zo'n perfect systeem is.. :~

ik hoop voor je dat iemand hier er ervaring mee heeft
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Mijn rockshox springt gewoon terug. Maakt niet uit of je wel/niet op je vork leunt.
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

Kjiratsiekoedel schreef:Mijn rockshox springt gewoon terug. Maakt niet uit of je wel/niet op je vork leunt.
RS is toch geen manitou :~ .

Volgens mij hoor het niet nee, maar de prof's doen het allemaal handmatig zoals al eerder aangegeven.
Te koop: Giant composite, full xtr, ztr olympic
Te koop: Pro race elara(racer), met nieuwe banden en ketting en cassete!
Plaats reactie